ARKADAŞINA GÖNDER
Mercedes 500 SL’e modifiye yaptırmamı önerir misiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Mercedes 500 SL’e modifiye yaptırmamı önerir misiniz?

20.09.2017 Çarşamba
MERCEDES 500 SL’E MODİFİYE YAPTIRMAMI ÖNERİR MİSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor...

Sahibi olduğum 1995 model R129 kodlu Mercedes 500 SL'i satarak daha güçlü ve yeni bir otomobil almak istiyorum ama bütçem müsaade etmiyor. Bu sefer aracımı güçlendirmeye karar verdim. Özel Mercedes servisinde çalışan bir usta, egzoz modifiyesi ve chip yazılımıyla aracımın motor gücünün 40 HP arttırılabileceğini söyledi. Bu modifiyeyle birlikte aracımın ara hızlanmaları iyileşecekmiş. Bir de R129 kasa kodlu SL 320'nin 5 ileri otomatik şanzımanı aracıma uyar mı? Bu değişikliklerin ardından aracımın fren merkezinde, fren diskleri ve balatalarında neler yapılmasını önerirsiniz? Aslında aracımda 4 ileri otomatik şanzıman olmasına rağmen arkadaşımdaki 2003 model SL ile aynı yakıt tüketimi sunuyor. Sizce 250 km/s'de devreye giren hız sınırlayıcıyı kaldırmalı mıyız? Hız sınırlayıcı kalktığı zaman aracımın maksimum hızı ne olur?
İskender Rüzgar



Sayın İskender Rüzgar,
Sahibi olduğunuz 1995 model Mercedes 500 SL'de görev yapan 5,0 lt'lik benzinli V8 motor, 5600 d/d'de 320 HP güç üretirken 3900 d/d'den itibaren 570 Nm tork sunuyor. Maksimum hızı 250 km/s'de sınırlandırılan 500 SL, 0-100 km/s hızlanmasını 6,5 saniyede tamamlıyor. Boş ağırlığı 1800 kg olan bu aracın ortalama yakıt tüketimi 11,5 lt/100 km'dir. Sizin aracınızda görev yapan 32 supaplı V8 motora uygulanacak özel yazılımla motor gücünde ek 20 HP'lik güç elde edersiniz. Ayrıca eklenecek direkt hava filtresi ve egzozla birlikte 30 HP'lik güç sağlanır. Mercedes'in 3,2 lt'lik motorlarıyla birlikte görev yapan 5 ileri otomatik şanzımanın dişli oranları ve son dişli oranı 4 ileriye göre farklıdır. 5 ileri otomatik şanzımanla birlikte son dişli oranı 3.69 olan diferansiyelin kullanılması gerekiyor. Avrupa'da geçmişte yapılan aracın hız sınırlayıcısı iptal edildiğinde aracın 297 km/s maksimum hıza ulaştığı belirtiliyor ama maksimum motor gücünün oluştuğu 5600 d/d'yi geçtiğinizde motor çok güç kaybetmeye ve zorlanmaya başlayacaktır. Bu da hem siz, hem de etrafınızdakiler için tehlikeli olacak. Arkadaşınızın 2003 model SL 500'ünde görev yapan 5,0 lt'lik V8 motor silindir başına 3 supaplıdır ve 5600 d/d'de 306 HP güç üretir. Bu aracın boş ağırlığı ise 1770 kg'dir. 2003 model olan aracın motor gücü düşük ama tork değeri daha fazla. Ayrıca zaten 2003 model olan aracın ortalama yakıt tüketimi, fabrika verilerine göre 12.7 lt/100 km'dir. Yakıt tüketim ortalamaları değerlendirildiğinde sizin aracınızın daha az yakıt tükettiği ortada. Zaten 500 SL'de görev yapan V8 motor ve 4 ileri otomatik şanzıman, döneminin oldukça kaliteli ve verimli makineleridir. R129'lar şu an da genç klasik otomobiller grubuna da girdiği için aracınız orijinalse orijinalliğini hiç bozmamanızı tavsiye ederim. Fren sisteminin öncelikle diskler de dahil olmak üzere yenilenmesi gerekiyor ve Tarox, Brembo gibi birçok özel uygulama da mevcut. Aracınızın hız limitörü özel elektronik uygulamalarla aldatma yoluyla kaldırılabilir.

BİZE ULAŞIN