ARKADAŞINA GÖNDER
Subaru Impreza ile ilgili sorularımı yanıtlar mısınız?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Subaru Impreza ile ilgili sorularımı yanıtlar mısınız?

13.10.2017 Cuma
SUBARU IMPREZA İLE İLGİLİ SORULARIMI YANITLAR MISINIZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor...

Elimdeki kataloglarda 1998 ve daha önceki Subaru Impreza Turbo'nun motor gücünün 211 HP ve torkunun 270 Nm olduğu belirtiyor. 1999 ve daha sonrasındaki modellerde ise güç 218 HP ve tork 290 Nm olarak belirtiliyor. Acaba 218 HP gücündeki motor, hangi yıldan itibaren kullanılmaya başlandı? 211 HP ile 218 HP arasında ne farklar var? Her iki motorda da turbonun sürekli ve maksimum basma değerleri aynı mı? 1999 model Subaru Impreza Turbo'larda örneğin ön lastikler patinaja düştüğünde gücü arka lastiklere ileten veya aynı aks üstünde sağ lastik patinaja düştüğünde gücü sol lastiğe aktaran sistemler mevcut mu? Orijinal bir Impreza Turbo'da turbonun sürekli ve maksimum çalışma basıncını maksimum yükseltme basıncı nedir? Turbo basıncındaki yapılacak her 0,1 bar'lık artış, kaç HP'lik güç elde edilmesini sağlayacak. Bu motorlarda kronik sorun var mı? Kullanırken nelere dikkat etmem gerekiyor? Aracıma turbo zamanlayıcı taktırmak istiyorum ama öncesinde motoru stop etmeden önce rölantide kaç saniye çalıştırmamı önerirsiniz? Turbo timer taktırınca bu aleti otomatik konumda mı yoksa manuel olarak mı ayarlayıp kullanayım?
Kadir Cantürk


Sayın Kadir Cantürk,
İlk kez 1992'de üretimine başlanan Impreza 2.0 Turbo'da 1999 yılına kadar 211 HP'lik boxer motor kullanıldı. 1999'dan itibaren Impreza Turbo'nun motor gücü 218 HP'ye yükseldi ve torku da, işaret ettiğiniz gibi 290 Nm oldu. 2000 yılı sonlarında Impreza Turbo'nun motoru 220 HP'ye yükseldi ve bu araç 2002 yılına kadar üretildi. Ancak nedense 220 HP'lik motor gücü JIS normunda hiç değiştirilmedi. Resmi katalog verilerinde DIN normlarına göre 211 HP ve 218 HP olan motor gücü, JIS standartlarında 220 HP olarak yayınlanmaya devam ediyor. Diğer tarafta 218 HP'lik motorların turbo basıncı aynı, ancak farklı işletim sistemi bulunan bu motorların piston ve sıkıştırma oranı farklı. Impreza Turbo'nun motorunda yapılacak 0.1 barlık turbo basıncı artırımı ile elde edeceği güç için ben bir deneme yapmadım. Zaten uygulanan farklı ek parçalarla bu motor gücünde belli değerlere ulaşmak zor. Ancak bu araçların standart motorlarda tolere edebileceği maksimum turbo basıncı 1.3 pick, 1.1 bar devamlı ortalamalarındadır. Bu motorların kronik olan tek sorunu uygun olmayan turbo basıncında yatakları yetersiz yağlanma sonucu yanabiliyor. Bu nedenle motor yağının markası ve viskozitesi ile değişim süresi çok önemlidir. Turbo zamanlayıcı kullanımı, bence otomatik şanzımanlı araçlar için daha uygundur. Çünkü aracı stop etmeden önce sadece 10 saniye sayarak stop edince hiç bir sorun olmaz. Manuel şanzımanlı araçlara uygulanan turbo zamanlayıcısı, alışkanlık olarak aracın viteste ve el freni çekildikten sonra unutulup stop edilmesi sonucunda motor çalışmaya devam ettiğinde aktarma organlarına ani darbe vererek zarar görmesine neden olacaktır. Bu araçlarda orta (merkez) diferansiyel vardır ve ön ile arka tekerlekler arası tork dağılımı yapar. Arka diferansiyelde ise sağ ile sol tekerlekler arasında güç dağıtırken kilit sistemi vardır ama bu sistem ön aks üzerindeki diferansiyelde yok.

BİZE ULAŞIN