ARKADAŞINA GÖNDER
VW Golf için yakıt tasarrufu kitleri ve katkıları güvenli mi?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

VW Golf için yakıt tasarrufu kitleri ve katkıları güvenli mi?

16.10.2017 Pazartesi
VW GOLF İÇİN YAKIT TASARRUFU KİTLERİ VE KATKILARI GÜVENLİ Mİ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor...

Sahibi olduğum 105 HP'lik 2003 model 178.000.km'deki VW Golf Comfortline 1.6 16V'ın yakıt tüketimi son dönemlerde arttığı için farklı arayışlar içerisine girdim. Mesela yakıt hortumuna takılan mıknatıs ya da Neodimyum bazlı tasarruf kitiyle birlikte motor katkısı kullanmaya karar verdim. Ancak sizin daha önceki yazılarınızda adı geçen sihirli mıknatıs (Magic Magnet) adlı ürünü satan bir yere ulaşamadım. Ben de aynı niteliği taşıdığını düşündüğüm bir başka kiti taktırmaya karar verdim. Bununla birlikte aracıma Motor Silk adlı bor bazlı katkı maddesinden de ekletmek istiyorum. Motor silk ile mıknatıs tarafından çekilebilen bir element olan borun motor çeperlerine yapışarak sürtünmeyi önlediği belirtiliyor. Aracımın orijinal motor yağı olan Castrol Magnatec'in yapısı sayesinde silindir çeperine yapıştığı iddia edilen mıknatıs bazlı bu ürünün bir arada olması motora zarar verir mi? Bütün bu uygulamalarla birlikte tam sentetik Mobil 1 motor yağı kullandığım varsayıldığında, kağıt üzerinde ne gibi bir performans artışı ve yakıt tasarrufu sağlarım? Son olarak bu uygulamalar hakkında yaşadığınız ya da duyduğunuz olumlu ve ya olumsuz deneyimleriniz var mı?
Kasım Doğan

Sayın Kasım Doğan
Otomotiv piyasasında uzun yıllar boyunca üretilen ve hem yakıt tasarrufu sağladığı hem de motorun ömrünü uzattığı iddia edilen bir çok ürün var. Çoğu Amerika menşeili olan bu ürünleri 45 yılı aşkın meslek hayatımın en az son 15 yılında inceleme ve test etme imkanı buldum. Ben ne yazık ki bu ürünlerin tamamına yakınında iddia edilen artıları elde edemedim. Özellikle yakıt ekonomisi konusunda belirtilen iddiaların yüzdesel oranları tutmuyor. Zaten fiziksel olarak da pek mümkün değil. Bu ürünlerin üretildiği yıllar ise çoğunlukla karbüratörlü motorların çoğunlukta olduğunu dönemlere ait. Bu ürünlerde bulunan artı ve eksi mıknatıs düzeneğinin temel çalışma prensibi ise benzinin atomik yapısı üzüm salkımına benzerdir. Bu salkımda bulunan atomların büyük ve seyrek olması nedeniyle bunları daha küçük atomlara dönüştürerek yanmasını daha ideal hale getirme çalışmasıdır. Artı ve eksi karşılıklı konumlandırılmış benzinin karbüratöre yakın yakıt borusundan geçerken etkilenerek atomların daha da parçalanması düşünülmüştür. Böylece karbüratör hava benzin ayarı daha da kapatılabilir konuma gelerek yakıt tüketimi azalır. Normalde CO değerinin yüzdesel oranı belli bir değerin altına düşerse karışım ayarı motorun çalışmasını engelleyebilir. Bu ayar doğru uygulama yapıldığında CO ayar vidasını iki tura yakın kapatabilmenize olanak tanır. Bu ayarlama yapılmadığı takdirde de zaten ekonomi sağlamak da mümkün değildir. Konuyu ileri teknoloji elektronik püskürtme sistemleri için uyguladığımızda ise bazı sorunlarla karşılaşırız. Elektronik püskürtmeli ve katalizatörlü motorlarda yakıt tüketimi kontrolü 4000-4500 motor devirlerine kadar değerlendirilir. Bu devir değeri her motorda değişir ama egzoz manifold çıkışında bulunan lambda sensörü çıkan egzoz gazını analiz ederek işletim sistemini bilgilendirir. İşletim sistemi elektronik beyinde yazılmış olan program gereği ortalama "1" lambda yani dünya standardı olan 14.7/1 hava yakıt karışımını sağlamak üzere düzenlenmiştir. Kısaca 14,7/1'lik oranı aşan bir tüketimi gaz analiz ederek yorumlayıp bu değere göre hep düzenler. Hal böyle olunca yakıt borusu üzerine takılı olan ünite şayet gerçek görevini yapıyorsa motoru fakir karışımla çalıştıracaktır. Bu da yukarıda belirttiğim gibi CO ayarlarını kısmadan olamaz. Varsayalım ki oldu lambda sensörü bu fakir karışımı sorun olarak algılayıp yakıt tüketimini beyinde programlanmış olan değere doğru sürekli düzenleyecektir. Ortaya çıkan sonuç ise başarısızlıktır. Ayrıca şu an artık satılmayan kurşunlu süper veya normal benzinin üzüm salkımına benzeyen yapısında bulunan büyük ve seyrek salkım yapısının kurşunsuz benzinde daha küçük ve yoğun olduğunu da hatırlatmak isterim. Koruyucu yağların özelliklerine gelince bu konuda Türkiye'de herhangi belirleyici bir test yapma imkanımız olmadı. Sadece iddiaları ve farklı ülkelerde yapılmış olan test ve sonuçlarının yorumuyla hareket edilmekte ve itibar edilmektedir. Evet bor ve alaşımlarının motora sağladığı düşük sürtünme özelliklerinin varlığı doğru ama kesin sonucun hangi motorda hangi şartlarda sonuç olarak ne kadar ömür sağladığını ispat etmek için en az 200.000 km test etmek gerekiyor. Öte yandan son yıllarda gelişen teknoloji ve geliştirilen kimyasal karışımların sayesinde üretilen motor yağlarının iç yapısını zaten yüksek oranda kimyasallardan meydana geliyor. Sonuç olarak yağ katkısını kullanmanızda bir mahzur yok ancak 1,6 litre hacmindeki 105 HP'lik motorda yakıt tüketimini azaltmak için aracı yetkili serviste bir periyodik bakıma sokmanızda yarar var.

BİZE ULAŞIN