ARKADAŞINA GÖNDER
Üç Turbo Bir X5
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

SÜRMANSET

Üç Turbo Bir X5

28.02.2014 Cuma
ÜÇ TURBO BİR X5

Daha önce 5 Serisi’nde tanıştığımız üç turbolu 3.0 litrelik dizel motoru yenilenen X5 ile birlikte kullanmaya Avusturya Alplerine gittik. SUV sınıfının gediklisini yeni yüzüyle biraz da çamura buladık.

İstanbul'dan Almanya Münih'e uçuş ve ardından daha önce Amerika kıtası için üretilmiş versiyonlarını Kanada'da kullandığımız X5 ile yola koyuluş. Aslında sürüş izlenimimizin temelini bu iki ülke arasındaki yol oluşturuyor. Başrolünde de BMW'nin kendi tabiriyle SAV sınıfının temsilcisi X5, öncelikle 3.0 litrelik 3 turbo beslemeli 381 HP gücündeki M50d versiyonuyla karşımda. Bol sıfırlı rakamlar gözümü korkutmasa da 2000 d/d'den itibaren oluşan 740 Nm'lik maksimum torkun biraz dudak uçuklattığını itiraf edebilirim. Fabrika verilerine gore 5.3 saniyede tamamladığı 0-100 km/s sprinti de altı silindirli sıralı motorun verimliliğini gösteriyor. Verimli darken 6.7 lt/100 km'lik ortalama yakıt tüketimini de göz önünde bulundurmak şart. Yaklaşık 300 km'lik otoyol, dağ, tırmanış gibi zorlu ve farklı koşullarda kullandığımız, zaman zaman Almanya'nın hız limitleri olmayan otobanlarında dişlerimizi uzatana X5 xDrive M50d ile ortalama 9.0 lt/100 km'lik tüketime ulaşmakta zorlanmadık. 8 kademeli ZF şanzıman, çift kavramalılara meydan okurcasına vitesleri değiştirirken, direksiyonun arkasındaki kulakçıklarla konuya tam anlamıyla dahil olabiliyorsunuz.

Direksiyon alışıldığı gibi net ve istenileni yapmakta zorlanmıyor. Üç turbo sayesinde neredeyse boş devir bırakmayan motor, ara hızlanmalarda da şanzımanın başarısıyla keyif veriyor. Geliştirilmiş ve 4 farklı sürüş moduna izin veren süspansiyon sisteminden nasibimize M Sport destekli olanı düşüyor. Otoyolda Comfort modunda ilerlerken süspansiyonun sessizliği ve darbe emişiyle sürücü ve yolcular keyif alırken, hafif bozuk zeminlerde de can sıkıcı gürültüler yok. Sport modunda hırçınlaşan ve bu sportifliğini kokpite entegre multimedia ve bilgilendirme ekranına da yansıtan X5'in dinamik şasi ayarlarını yine aynı ekrandan takip edebiliyorsunuz. Avusturya'nın Saafelden bölgesinde ADAC'a ait kış sürüş pistinde zorlu zeminlerde de kullanma şansı bulduğumu X5'de Dinamik Performans Kontrolü olarak adlandırılan sistemle birlikte arka aks üzerinde güç dağılımı ve bu sayede viraj güvenliği sağlanıyor. Bilgisayar kontrollü sistem, tutunamayan lastiğin gücünü tutunabilene aktarıyor ve bu sayede hafif off-road koşullarında X5 yoluna devam ediyor. Selef X5'lerin off-road konusundaki eksikliklerini kapatmak isteyen mühendisler, X5'e bu konuda da artılar kazandırmışlar yine de ondan bir off-road canavarı olmasını beklemek hata olur. O daha çok bir şehir beyefendisi.

Yazı: Volkan Demirkuşak Saafelden/Avusturya

BMW X5'in detaylı fotoğrafları için TIKLAYINIZ bit.ly/1ob3yZr

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.