ARKADAŞINA GÖNDER
Otomatiğe Bağlamayın
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

SERVİS

Otomatiğe Bağlamayın

01.04.2011 Cuma

Günümüzde konforla eş değer olan otomatik şanzıman, özellikle büyük şehirlerin dur kalk trafiğinde sürücüye ayrı bir konfor sunarken bu önemli sistem, bakımları aksatıldığında veya hatalı kullanıldığında ağır faturaların çıkmasına neden olabilir.

Özellikle buyuk şehirlerin yoğun dur kalk trafi ğinde surucuye buyuk kolaylık sağlayan otomatik şanzımanlar pratik kullanımıyla kadınların da en buyuk tercihleri arasında yer olmaya devam ediyor. Gunumuzde minik sınıf otomobillerden itibaren yaygınlaşmaya başlayan otomatik şanzıman, ozellikle orta ust sınıf aracların coğunda ise standart olarak gorev yapıyor. Bu onemli ve pahalı parca birkac kucuk kontrolun ihmali sonucu cok ciddi masrafl arın cıkmasına neden oluyor. Bu masrafl ar kucuk uyarı sinyaliyle başlarken bazen de vites atmalar veya ozellikle yokuş yukarı cıkarken oluşacak performans duşukluğu ile kendini gosterir. Gaz pedalına bastığınızda titreyen, gitmeyen ve daha fazla yakıt tuketen otomobilinizi ister istemez bir servise gostermek sorunda kalacaksınız. Bu durumda once ATF isimli şanzıman yağı ve yağ fi ltresi değişir ve sorun giderilmezse selenoid valfl er ya da yağ basınc supabı arızalı olabilir ve bu da şanzımanın omrunu yavaş yavaş kaybettiğinin bir gostergesidir. Bu sorunun en buyuk kaynağı ise değişmeyen şanzıman yağıdır.

Otomatik şanzımanın omrunun kısalmasına neden olan en buyuk tehlike ise şanzıman yağının değiştirilmemesi sonucu ic yapı malzemelerine zarar vermesinden kaynaklanıyor. Diğer hidroliklerden ayırt edilmesi icin ozellikle kırmızı renkli olarak uretilen otomatik şanzıman yağı, calışma sırasında rengi kararırken akıcılık ozelliğini de kaybedeceği icin ortalama 50.000 km'de değşesi gerekir. Bu veri her aracta farklıolabilir ve ozellikle az kullanıan araclarda ise bu km beklenmemeli ve 2 yıda bir kontrol edilmelidir. Manuel şnzıana gore pahalıolan otomatik şnzıanı revizyonu da minimum 2000 TL'den başar.

OTOMATİK ŞANZIMAN YAĞININ KONTROL EDİLMESİ

Araç düz bir yere park edilmiş ve el freni çekilmiş olmalı. Ardından vites kolu N konumundayken motor rölantide bir süre çalıştıktan sonra şanzıman bütün konumlara tek tek alınarak yağın dağılması sağlanır. Ardından P konumuna getirilen motor durdurulur ve bir süre beklendikten sonra yağ ölçüm çubuğu çıkartılarak seviye görülür. Otomatik şanzıman yağının seviyesi "Hot" yani sıcak aralığında olmalı. Eğer bu seviyenin altında ise yağ ekleyerek tamamlayın. Eğer bu işlemi kendiniz yapamazsanız yetkili servisten yardım alabilirsiniz.

Yazı: Baturhan Boyacılar

kalan karakter 2000

mesrur mesrur

arkadaşlar şanzman sistemleri farklılık gösterebilir.yağ değişimi yapılan var yapılmayanlar.işlem yapmadan bir bilene sormakta fayda var.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 26.05.2012 20:31
yakup yakup

bakin arkadaslar bazi arkadaslarimiz yag degisim konusunda kafalari karismis yukarida yazilanlara aynen katiliyorum sizler motor yagini degistirmiyormusunuz sanziman yagida belli kullanimdan sonra muhakkak degismelidir volvo sahibi olan arkadasa bende inanamadim benim 2009 c 200 cdi mercedesim var bana soylenilen sanziman yaginin degismesidir yag parasindan kacip araca daha buyuk hasarlar acabilirsiniz

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır2
cevapla 05.03.2012 13:14
selim selim

volvo klavuzda insanları kandırıyor yani araç ömrü boyunca değişmesine gerek yok yazıyor onlar bilmiyor yani öyle mi

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 28.05.2012 21:30
deneme deneme

deneme deneme

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 05.03.2012 11:43
ahmet ahmet

arkadaşlar ,
2004 model 60 000 km peugeot 206 x-line otomatik vites aracı yeni aldım .Araç çalışırken sürekli bir inleme sesi geliyor.Birkaç kişiye sordum, otomatik vitesli arçlardan böyle ses gelmesi normal dediler.Daha önce otomatik vites araç kullnmadığım için bilemiyorum.Yakında servise götüreceğim.Çekişi ve vites geçişleri güzel.(çok fazla benzin yakması dışında)

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 03.02.2012 21:51
selim selim

bende volvo s80 var. kullanma klavuzunda otomotik şanzuman yağının araç ömrü boyunca değişmesine gerek yoktur yaıyor. bu ne perhiz bu ne lahana turşusu

Aynı Görüşte misiniz?
evet21
hayır8
cevapla 26.10.2011 22:12
rıza rıza

Her şey kitapta yazdığı gibi olmuyor.Dünyaca ünlü bir markanın amiral gemisi diye tabir edilen aracının şanzımanı 80000 km de dağıldı.Servis önce kullanıcı hatası dedi.Buna imkan yok çünkü şanzıman tamamen elektronik.İstenilse de yanlış viteste kullanmak imkansız.Sizin de dediğiniz gibi ömürlük olan şanzıman yağı rekorlardaki kaçak nedeniyle eksilmiş ve şanzıman dağılmış.Araç tamamen servis bakımlı.Madem şanzıman yağı ömürlük nasıl kaçak oluyor? Periyordik bakımlarda şanzıman yağı kontrol edilseydi bu kaçak tespit edilirdi.Velhasıl servis hatasını kabul etmedi.Her şey yolundayken müşterilerine el bebek gül bebek davranan serviste sorun çıktığında muhatap bile bulamıyorsunuz.Mahkemelik olduk.Yargıtay da dahil olmak üzere bütün mahkemeleri kazandık.Mahkeme 3 yıl sürdü.Araç iade edildi ve fatura tutarı tarafımıza iade edildi.Sizlere tavsiyem şanzıman yağını belli aralıklarla kontrol ettirmenizdir.Ömürlük denilen şanzıman yağı kaçaktan dolayı eksilebiliyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 17.05.2013 16:34
cengiz cengiz

otomatik viteslerde yag eksilmedikce hicbir isleme gerek yok. otomatik sanzumanin yagini degistirmenin yararindan cok zarari var. ben amerikada 13 sene araba kullandim. orada duz vites neredeyse yok. ticari olarakta 7 sene kullandim. (taksi ve servis) hicbir tamirciden yagini degistir diye birsey duymadimaksine sadece eksik yagi tamamlayip devam ettim. o da zaten ayda yilda bir eksiliyor/

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır5
cevapla 17.02.2012 21:27

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN