ARKADAŞINA GÖNDER
Gevşetmeye Gelmez
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

SERVİS

Gevşetmeye Gelmez

25.09.2013 Çarşamba
GEVŞETMEYE GELMEZ

Her araçta belli aralıklarla kontrol edilen çeşitli parçalar vardır ve travers ile şasi bağlantıları da bunların içerisinde yer alır. Ancak bu bağlantıların kontrolleri ihmal edildiğinde aracın mekanik parçalarının geometrileri de etkilenir.

Üreticiler, otomobilleri geliştirme aşamasında her türlü yol koşullarında zorlu testlerden geçirerek, tasarım ve sağlamlıklarını tescillerler. Aracın kullanım sürecinde travers ve şasi bağlantıları yol titreşimlerinden ve yükten dolayı uzun vadede gevşeyerek bağlantı noktalarının merkezlerinin kaymasına neden olur. Özellikle motor, şanzıman, süspansiyon ve diğer parçalar üzerinde taşıyarak aracın karoserine bağlayan traversin bağlantı cıvatalarının gevşemesiyle, motor ve şanzıman takozları yıpranmaya başlayabilir.
Motor takozlarının yıpranmaya başlamasıyla aracın motor veya şanzımanı ile aksları arasında oluşan boşluklar sonucu bu parçalar deforme olmaya başlarken özellikle ilk kalkışlarda da 'tak' şeklinde gürültülere neden olurlar. Bu hareketlilikler milimetrikliktir ve zamanında uygulanan periyodik bakımlar ve kontrollerinde yetkili servis tarafından üreticinin belirttiği tork değerlerinde sıkılarak aracın ilk günkü canlılığına yaklaşması sağlanıyor. Her otomobil için 5 dakika bile sürmeyecek olan bu işlemin maliyeti neredeyse yok. Buna rağmen yetkili servis haricinde travers ve şasi bağlantıları da kontrol edilmemeye başlar.
Bu sürede aracın traversi herhangi bir sebepten sökülmezse bağlantı noktalarındaki gevşemeler aracın diğer parçalarının gevşemesine, kırılmasına veya kopmasına da neden olur. Ayrıca geçmiş dönemlerde bağlama elemanlarının sıkılması sırasında (mesela 21'lik bir cıvata için) belli standart değerler vardı ve o sayılara göre belirlenirdi. Ancak cıvata veya somunların malzemesi ve bağlantı özellikleri dikkate alındında da bu kontroller torkmetreyle ve üreticinin önerdiği tork değerinde sıkılmasında yarar var.
Yazı: Baturhan Boyacılar

Şasi bağlantılarını sıkmanın maliyeti neredeyse yoktur.


Periyodim bakımda bu bölgelerin mutlaka sıkılması gerekir.

kalan karakter 2000

ferdi ferdi

Slm 89 model kartal 5. Vites bir aracim var aracim cok yag yakmaya basladi acaba aracim muayeneden gecermi bunda sıkıntı yaratirmi sizce

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 06.01.2015 22:20
Halil Halil

Her türlü bakımını mutlaka yaptırın

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 28.09.2013 22:24
Halil Halil

Bakım yaptırmadan yola çıkmayın.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 27.09.2013 20:03

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN