ARKADAŞINA GÖNDER
Görev Değişimi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

EKONOMİ

Görev Değişimi

26.04.2013 Cuma
GÖREV DEĞİŞİMİ

Kış mevsiminin yerini ilkbahara bıraktığı bu günlerde, kış lastikleri de görevlerini tamamladı ve artık araçlara yaz lastiklerini takmanın zamanı geldi.

Yüksek diş derinliği, hamur yapısı ve diğer özellikleriyle artı 7 derecenin altındaki sıcaklıklarda, ıslak ve buzlu zeminde yola iyi tutunarak sürüş güvenliğini ön planda tutan kış leri, yazın kullanıldığı zaman yakıt tüketimini arttırırken fren mesafesinin de uzamasına neden olur. Sürüş güvenliğini riske sokan bu faktörlerin haricinde, yazın kullanılan kış lastiklerinin ömürleri de olması gerekenden kısa oluyor. Çünkü kış lastiklerinin diş derinlikleri ve kauçuk yapıları nedeniyle dönüş sırasında yere tutunmak için yaptıkları baskı artacağından tekerleklerin yuvarlanma direnci artıyor. Dönmekte zorlanan lastikler motorun yakıt tüketiminin yaklaşık yüzde 20 artmasına neden olurken, yine dönüş sırasında dönme dirençleri yükselir. Buna paralel olarak, virajlarda yola tutunma oranı azalan kış lastikleri, frenleme sırasında da fren mesafesini uzatır. Özellikle su birikintisi içinde suyu tutma özelliği nedeniyle yuvarlanma direnci artan kış lastikleri, yine benzer olumsuzlukları gösterirler. Dişleri aşınan kış lastiklerinde oluşan yıpranmalar, bu ürünlerin ömrünü kısalır. Tüm bunlar dikkate alınarak kış mevsiminde , yazın da yaz lastiği kullanıldığı zaman sürüş güvenliği riske girmezken yakıt tüketimini de olması gereken seviyeye yakın tutmanız kolaylaşır. Ayrıca bu lastiklerin ömürleri de dikkate alındığında, 0 araç için alınacak iki takım lastik sizin için en ekonomik yöntemlerdendir.

Saklarken Nelere Dikkat Edilmeli?

Kış lastikleri saklanırken kullanım ömrü ve genel yapısının bozulmaması için, saklanacağı ortamların serin, kuru ve doğal havalandırmalı olması gerekirken bulundukları yer 35 derecenin altında olmalıdır. Bunlara ek olarak, sıcak su boruları, kalorifer petekleri, fırın gibi, etrafına ısı yayan ve kauçuğun yapısını etkileyen makine veya ekipmanlara çok yakın olmamalılar. Zeminden en az 10 santimetre yüksek bir rafta dikey konumda yerleştirilmesi gerekenler lastiklerin temas bölgelerinin deforme olmaması ve biçimlerinin bozulmaması için ayda bir kere yerlerinin dönüşümlü olarak değiştirilmesi gerekir. Ayrıca solvent ve hidrokarbür gibi, lastiğe zarar verecek maddelerden uzakta saklanması gereken lastikler, uzun süre üst üste durmamalılar. Lastikler açık alanda saklanıyorsa üstleri brandayla örtülerek, yağmur ve diğer dış etkenlere karşı da korunmaları gerekir.

kalan karakter 2000

Efe Yılmaz Efe Yılmaz

www.servisever.com tüm Türkiye'de lastik otel hizmeti vermekteyiz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 06.03.2015 17:23

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN