ARKADAŞINA GÖNDER
Çamur Yağar İzi Kalır
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

GÜVENLİK

Çamur Yağar İzi Kalır

18.04.2013 Perşembe
ÇAMUR YAĞAR İZİ KALIR

Toz bulutları kuvvetli rüzgarlarla birlikte atmosferde yoğunlaşıp birikir ve yağmurla birlikte yere çamur olarak düşer. Bu çamur birikintilerinin, canlılarda olduğu kadar makineler ve özellikle otomobillerde oluşturacağı riskleri azaltmak gerekiyor.

Son birkaç yıldır özellikle ilkbaharda karşılaştığımız " şeklindeki yağışları" kabaca rüzgarın toprağı taşıyarak atmosferde biriktirmesinin ardından la birlikte yağması olarak tarif edebiliriz. Canlılara olduğu kadar lere de zarar veren çamur, özellikle araçların karoserlerine yapışırken radyatör, havalandırma ızgaraları gibi bölgelerde de birikebiliyor. Bu çamur birikmesi de kısa veya uzun vadede araca zarar verirken, aracın dışında olduğu kadar diğer ekipmanlarında da sorunlara yol açabiliyor. Otomobili çamurdan korumak bir otopark sahibi olunmadığı takdirde zor. O nedenle çamurlu otomobili yıkayarak işe başlamak gerekiyor. Ancak otomobili yıkarken fırça kullanmamalı, mümkünse sadece köpükle veya temizleyici deterjanlar kullanılarak çamurun kaportada hareket etmeden kolayca ayrılacağı şekilde temizlenmesi sağlanmalıdır. Çünkü bu toz tanelerinin hareketleri boyaya zarar verebilir. Aslında bunun için boya koruması yaptırmakta fayda var. Boya korumasıyla boyanın üzerinde oluşacak ek film tabakası sayesinde kimyevi maddeler karşısında bir koruma sağlanır. Bu koruma sayesinde çamurun tutunması azalırken boyanın da ömrü kısalmaz. Bir diğer tehlike ise motorun hava girişini kaplayan çamur birikintilerinin, motorun çalışmasıyla oluşan vakumun etkisiyle hava filtresinde birikmesidir. Bu da sız bir aracın uzun vadede yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Kum parçacıklarının motorun içerisine girme ihtimali yok denecek kadar düşüktür. Ancak bu parçacıklar silindirlere girerse ve motorda yetersiz yağlanma varsa aşınma katlanarak artar. Ayrıca ön camda biriken çamuru ilk olarak silecek ve su fıskiyesi kullanarak temizlememek gerekir. Çünkü sileceğin kauçuk bölümüyle camın arasına giren kum taneleri, hareket ettikleri anda camın çizilmesine yol açacağı için önce ıslak bir bez kullanarak temizlemeli faydalıdır. Doğaya yenilmemek veya en sorunları az zararla atlatmak için önceden tedbir almak her zaman daha ekonomik bir çözümdür.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN