ARKADAŞINA GÖNDER
Farklı Sınıflar Benzer Güvenlik
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

GÜVENLİK

Farklı Sınıflar Benzer Güvenlik

13.06.2013 Perşembe
FARKLI SINIFLAR BENZER GÜVENLİK

Avrupa’da satışa çıkan yeni modelleri adeta cımbızla çekerek güvenlik sınavı yapan Euro NCAP, 4 yeni modelin daha sonuçlarını açıklarken, yeni standartlara göre bu dörtlüden ikisi 4 yıldızda kaldı.

Çocuk güvenliğiyle ilgili yeni standartların uygulandığı ve sonuçlarını merakla beklediğimiz Euro NCAP'in, 2013 yılı çarpışma testi değerlendirmesinde 4 modelin daha karnesi açıklandı. Trax ve Captur 5 yıldız alırken, Sandero ve Evalia 4 yıldızda kaldılar. Geçtiğimiz haftalarda Türkiye'de de satışa sunulan Captur ile birlikte Renault'nun 5 yıldızlı model sayısı 15'e ulaşırken, ISOFIX bağlantı özellikleri ve çocuk koltuğunun bağlanma kolaylığı sayesinde araç yüksek puanlar elde etti. Bir diğer model olan Chevrolet Trax'ın 2013 yılı standartlarına göre elde ettiği 5 yıldız, aslında 2012'de teste giren kardeşi Opel Mokka için de geçerliydi. Trax, çocuk güvenliği ve ISOFIX bağlantı özellikleri konusunda da başarılıydı. Dacia, Sandero modeliyle beşinci kez Euro NCAP testine girdi. Romanyalı üretici bugüne kadar hiç 5 yıldıza ulaşamazken gelenek Sandero'da da değişmedi. 4 yıldız alan Sandero, yine de markanın Euro NCAP'teki en başarılı modeli unvanına ulaştı. Sandero'da arka koltuk emniyet kemeri uyarı sistemi olsaydı ve C sütunu da deforme olmasaydı belki 5 yıldız elde edebilecekti. Türkiye'de satılmadığı için halkımız tarafından tanınmayan bir model olan Nissan Evalia, 4 yıldızda kalırken bunda deforme olan kabinin etkisi büyüktü. Bu 4 modelle birlikte, 2013'te 13 araç Euro NCAP'te teste girerken bu sonuçları geçmiş yıllarla karşılaştırdığımızda, Belçika merkezli kurumun daha az modelin test sonucunu açıkladığı yorumunu yapabiliriz.


CHEVROLET TRAX ( 5 YILDIZ )

Önden çarpma sonucunda kabin yapısı bozulmayan Trax'ta sürücü ve yolcu üzerinde başarılı bir güvenlik gerçekleşti. Benzer korumayı farklı boyutlardaki yolcular için, değişik oturma pozisyonlarında da gösteren Trax, yandan çarpma testinde de sunduğu güvenlikle başarılı oldu. Direk testinden, yüksek puanlarla ayrılan bu model, boyun yaralanmalarını ölçmek için yapılan kamçı testinde de yüksek puanları topladı. 3 yaşında ve 18 aylık çocuk güvenliğinde, bebek dummy'nin kısıtlı hareketi ve kafa bölümünün korunması sayesinde Trax, ek puanlar kazandı. Havayastığının iptalinde yeterli bilgi veren Trax'ın motor kaputunun kenar bölgeleri yayaların kalçalarında zayıf bir güvenlik sundu. Ancak uzun boylu yayalar hariç diğerlerinin kafa bölgelerinde iyi bir güvenlik vardı. Elektronik Stabilite Kontrolü ve emniyet kemer uyarısının da desteğiyle 5 yıldıza ulaştı.


RENAULT CAPTUR ( 5 YILDIZ )

Önden çarpma sonucu kabin yapısı bozulmayan Captur'da sürücü ve yolcu için iyi bir güvenlik sağlandı. Aynı güvenlik, farklı boylardaki dummy'ler için de geçerliydi. Yandan çarpma testinde iyi sayılabilecek bir güvenlik sunan

Captur, direk testinde sürücünün göğüs bölgesinde oluşan sıkışma sonucu puan kaybetti. Kamçı testinde sürücünün boyun bölgesinde oluşacak yaralanma riski göz önünde bulunarak ortalama bir güvenlik gerçekleşti. 18 aylık dummy'lerin güvenliğinde en yüksek puanları elde eden Captur'da, 3 yaşındaki test mankenin ayağı, aracın C sütununa temas ettiği için puan alamadı. Ancak bebek dummy'lerin kontrollü hareketleri ve kafa bölgesi güvenliği sayesinde genel anlamda başarı sağlandı. Bunda havayastığının iptali gibi konulardaki açıklayıcı bilgiler de etkiliydi. Captur, yaya güvenliğinde, yetişkin ve çocuk dummy'lerin baş bölgelerinde zayıf bir koruma sunsa da bacaklar için düşük risk oluşturduğundan maksimum puanları elde etti. Elektronik Stabilite Kontrolü'nü standart olarak sunduğu için Euro NCAP'in beklentilerini karşılayarak 5 yıldız elde eden Captur'da, emniyet kemeri uyarısı ve hız sınırlayıcı sayesinde puanını arttırdı.


DACIA SANDERO ( 4 YILDIZ )
Önden çarpışma sonrası A sütunu eğilen Sandero'da sürücü ve yolcunun karın bölgesinde ortalama bir güvenlik vardı. Baldır ve kafa bölümlerinde maksimum puanlar elde eden Sandero, bu güvenliği farklı boylardaki dummy'lerde de gösterdi. Yandan çarpma testinde de başarılı olan Sandero, direk testinde dummy'nin omurga, göğüs ve omuz bölümünde oluşan yaralanma nedeniyle puan kaybetti. Kamçı testinde de ortalama sayılabilecek bir güvenlik sunan Sandero, 3 yaş ve 18 aylık çocukların güvenliğinde maksimum puanları elde etti. Ayrıca bu bölümde bebek mankenlerin kısıtlı hareketleri ve havayastığının iptali konusunda da başarılıydı. Yaya güvenliğinde dummy'lerin kalça ve bacak bölümlerinde iyi bir güvenlik sunan Sandero, yetişkin yayaların kafalarını vurma risklerine karşı puan kaybetti. Sandero, Elektronik Stabilite Kontrolü'nü standart olarak sunsa da arka koltuk emniyet kemeri uyarısı ve hız sınırlaması bulunmadığı için güvenlik sistemleri bölümünde yeterli değildi.

NISSAN EVALIA ( 4 YILDIZ )
Önden çarpma sonucu A sütunu eğilen Evalia'nın alt taban sacında da yırtılma oluşarak, yolcu kabinin genel yapısındaki kararlılığı bozuldu. Bunun sonucunda önden çarpma testinde puan kaybeden bu model ortalamanın altındaydı. Önden çarpışmada sol yan aynası da yerinden çıkan bu model, yandan çarpışma testi sonucu ortalama sayılan bir güvenlik sundu. Evalia, direk testinde ise, dummy'nin kaburga bölümünde oluşan sıkışma sonucu da puan kaybetti. Kamçı testinde araç, dummy'nin boynunda oluşan yaralanma sonucu, bu bölümde de ortalama sayılabilecek bir güvenliğe sahipti. Çocuk güvenliğinde, 18 ay ve 3 yaşındaki dummy'lerde oluşan kısıtlı hareket sayesinde puan kazansa da havayastığının iptal bilgileri yetersizdi. Aracın tamponu yaya dummy'lerin bacaklarında iyi bir güvenlik sunarken kaput köşeleri de dahi genel olarak başarılıydı. ESP ve ön koltuktaki emniyet kemeri uyarısı konularında başarılı olsa da 4 yıldızda kaldı.
BİZE ULAŞIN