ARKADAŞINA GÖNDER
Lokomotif Olacak
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEKNOLOJİ

Lokomotif Olacak

07.10.2013 Pazartesi
LOKOMOTİF OLACAK

Opel’in geliştirdiği, 3 silindirli 1.0 lt’lik turbo beslemeli, direkt enjektörlü benzinli motoru; hafifliği ve düşük emisyon değerleriyle öne çıkarken 2016 yılından itibaren Adam modeliyle seri üretime geçmesi planlanıyor.

Buharlı treninin dumanlarının önceden uzaktan belirmesi gibi, Opel'in yeni motoru da Ağustos ayında bloglara düşerek ilk sinyallerini vermeye başlamıştı. Ardından Opel, trenin raylarda belirerek yavaşça istasyona yaklaşması gibi, bu yeni motoru Frankfurt Otomobil Fuarı'nda genel hatlarıyla gösterdi. Geçen hafta temel detayları netleşen bu yeni motor, 2016'da Adam modeliyle seri üretime geçecek.
SIDI (Spark Ignition Direct Injection) yani buji ateşlemeli direkt püskürtmeli yeni motor, 3 silindirli ve 12 supaplı. Direk püskürtmeli yakıt sistemi sayesinde 115 HP maksimum güç üreten 1.0 SIDI, 1800 ile 4700 d/d arasında 166 Nm maksimum tork sağlıyor. Atmosferik motora göre hava emiş yeteneği yüzde 20 oranında yüksekken, turbonun manifolt ile bağlantısı ve yanma odasının tasarımı en az sürtünme olacak şekilde geliştirildi. Özellikle alüminyum silindir kapağı, kompakt yapısıyla hava akışını desteklerken, 6 delikli enjektörler ve değişken supap zamanlama sistemiyle piston tasarımı sıkıştırma oranını arttırırken, bu motorun muadiline göre yüzde 30 daha fazla güç üretmesini sağlıyor.
Bu motorun çalışma hızına uygun olarak yağlama ve soğutma sistemleri de geliştirildi. Motorun ağırlığını azaltmak için silindir bloğu yüksek basınçlı döküm alüminyumdan üretildi. Yüksek basınçlı yakıt sisteminin enjektörleri ve yakıt pompası, oluşacak titreşimlerin ve gürültünün en aza indirilmesi için özel bir yalıtıma tabi tutuldu. Ayrıca krank milinin ters yönde dönen dengeleyici mili sayesinde de oluşacak titreşimler engelleniyor. Yine motorun emme manifoltu, silindi kapağı, krank mili ve eksantrik mili yatakları ile triger dişlisi de gürültüyü azaltacak şekilde izole edildi. Bu özellikleri sayesinde motorun ortalama 100 g/100 km CO2 emisyon değeri sunarak çevreciliği öne çıkartacak.
1.0 SIDI ile, Renault, Ford ve Volkswagen gibi yeni nesil "downsizing" motorlu markalar grubuna katılan Opel de, düşük hacim, yüksek güç ve çevrecilik felsefesini destekleyen arasındaki yerini pekiştirecek.
Yazı: Baturhan Boyacılar

6 İLERİ MANUEL ŞANZIMAN
Macaristan'ın Szentgotthard şehrinde üretilecek olan 6 ileri manuel şanzıman, Opel'in 2013 yılında tanıttığı yeni motor serilerinden itibaren görev yapacak. 2016 yılında üretilmesi planlanan SIDI motorda da görev yapacak bu yeni şanzıman, özellikle turbo beslemeli modellerde görev yapacak. Sadece 37 kg ağırlığında olan yeni şanzımanın 375 mm eksenel uzunluğu bulunurken ağırlığı ise muadillerine göre yüzde 30 düşük. Yeni, helisel dişlilerle birlikte özellikle üçüncü ve dördüncü viteslerin senkromeçli konik dişlileri, sürüş sırasında vites geçişlerini kolaylaştıracak.

KÜÇÜK VE KOMPAKTLARA CAN VERECEK

'in ilk olarak 2016'da Adam ile kullanacağını açıkladığı 1.0 SIDI, yeni Corsa ve Astra'da da tercih edilebilecek. Corsa'nın 2014 model yılı için, Cenevre Fuarı'nda makyajlanacağı ve Adam'a benzer bir yüze kavuşacağı gelen bilgiler arasındayken, tamamen yeni nesil için 2015'i beklemek gerekecek. Bu arada Fiat 500C'ye benzer bir uygulama Adam için de geçerli olacak. Adam Rocks Concept olarak tanıtılan minik Opel, 2014'te seri üretime dahil olacak.