ARKADAŞINA GÖNDER
Teknolojide Rakip S Serisi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEKNOLOJİ

Teknolojide Rakip S Serisi

05.11.2013 Salı
TEKNOLOJİDE RAKİP S SERİSİ

Alman üreticinin 2014 yılında üretimine başlayacağı yeni C ve V Serileri’nin teknolojilerinin bir kısmı gün ışığına çıkarken bu iki yeni otomobilden C Serisi, hafifleyen karoseriyle ve artan konfor özellikleriyle öne çıkarken Viano’nun yerini artık V Serisi alıyor.

Son yıllarda yeni kulvarlara girerek model yelpazesini arttıran -Benz'de, şu an 25 farklı karoserde binek araç bulunuyor. Orta sınıfın lokomotif modellerinden biri olan C Serisi'ni yaklaşık 30 yıl önce, 190 adıyla yollara çıkartan Mercedes-Benz, Ocak 2014'teki Kuzey Amerika Fuarı'ndan (NAIAS) hemen önce aracı kamuoyu ile buluşturacak. Tabi ki bu model de güncel neslinden daha sağlam, konforlu ve hafif olma hedefinde.
Günümüz rekabet koşulları da göz önüne alındığında Alman üretici, bu yenilikleri yapmak zorunda. Ancak Mercedes-Benz, orta sınıfta yine bir basamak öne çıkarak iç mekanda, karoserde ve süspansiyon sisteminde çeşitli ilkleri bu modelde kullanacak. Yeni C Serisi'nin iç mekanında kapı içleri, torpido, ön konsol ve orta panel, bir bütün olarak tasarlanırken, çizgiler sanki kollarını açıp sürücüyü ve yolcuyu kucaklıyor hissi veriyor. İç mekanının akıcı çizgileri sayesinde sürücü, otomobile kolayca adapte olurken sade ama lüks, dinamik ve sportif özellikleri bir arada barındırıyor. Krom çerçeveler, ahşap döşeme, deri kaplama ve diğer materyallerden oluşan iç mekanın işçilik ve malzeme kalitesi, tahmin edildiği gibi, oldukça iyi.
Orta konsolda üç tane, kenarlarda da birer tane havalandırma çıkışı bulunurken göstergeler ise kolay okunabilir özellikte. Yeni C Serisi'nde kullanılan 3 kollu direksiyon, aracın sürüş keyfini arttırırken, üzerinde bulunan tuşlar ise sürüş kolaylığı sağlamayı amaçlıyor. Ayrıca orta konsolun üstünde bulunan 7 veya 8.4 inçlik ekranlar, sürücünün rahatlıkla kontrol edebileceği şekilde yerleştirilmiş. İnternet, navigasyon ve diğer multimedya özelliklerine sahip olan bu ekran şık bir touchpad ile yönetiliyor. Yeni geliştirilen ve C Serisi'nde kullanılan bu touchpad, 65x45 mm'lik bir alanda yer alırken, üst yüzeyi sert ve çizilmeye karşı dayanıklı malzemeden üretilmiş. Command ekranı kolayca kontrol edilirken en büyük özelliği ise, ekrana girmek istediğiniz kelimeleri Touchpad'e yazabilmeniz. Yani kalemle kağıda C harfi çizer gibi, istediğiniz kelimeleri elle yazarak belirliyorsunuz. El yazısı tanıma fonksiyonu, özellikle navigasyon sisteminde de büyük kolaylık sağlarken sistemin multimedya, telefon bağlantısı gibi özelliklerinde kullanışlılık sağlaması amaçlanıyor. Bunlara ek olarak Touchpad'in Linguatronic yani sesli kontrol özelliği de bulunuyor.
Geliştirilen Head-Up-Display, ön camda sürücünün kolayca görebileceği şekilde konumlandırılırken görüntülerin çözünürlüğü ise 480x240 piksel. LED teknolojili bu renkli ekranın boyutu 21x7 cm. Ayrıca aracın tavanına yakın bir yere yerleştirilen ışık sensörü, ekranın parlaklığını otomatik olarak ayarlayarak, hava karanlık olduğunda bile görüntü kalitesinin en üst düzeyde olmasını sağlıyor. Ekranın yüksekliği, sürücü koltuğunun konumuna göre ayarlanıyor.
Ön yolcu koltuğunda, çocuk koltuğu bağlandığında yolcu havayastığı otomatik olarak devre dışı bırakılıyor. Ardından çocuk koltuğu çıkartıldığında ise yolcu havayastığı kendiliğinden devreye giriyor. Bu sayede çocuk koltuğu bağlarken havayastıklarının iptal edilmesi veya çıkarttıktan sonra geri devreye alınması eylemlerindeki unutkanlık riskleri de ortadan kalkıyor.
Sürüş sırasında yeni klima sistemi, C Serisi'nin GPS üzerinden tünele yaklaştığını tespit ederse, bu sırada havalandırma sistemi de atmosferdeki havayı kabin içerisine yönlendiriyorsa, bu duruma müdahale ettiriyor. Sistem, tünele girmeden önce aracın hava sirkülasyonunu kendi içerisinde dolaştırarak tünel içerisindeki egzoz ve lastik kokularını içeriye yansıtmıyor.
Aracın karoserinde alüminyum ve çelik bir arada kullanılıyor. SLS AMG ile başlayan alüminyum kullanımı, SL ve S Serileri'nin ardından orta sınıfta ilk kez C Serisi'nde karşımıza çıkıyor. "Alüminyum Hibrid Konstrüksiyon" olarak adlandırılan malzeme yapısı sayesinde önceki nesle göre yaklaşık 70 kg hafifleyen C Serisi'nin yüzde 20'ye varan yakıt ekonomisi de sağlaması bekleniyor. C Serisi'nin tavanı, ön ve arka amortisör kuleleri alüminyumdan üretilerek aracın ağırlığı kontrol altında tutulmuş. Mesela, önceki nesil yani üretimi bitmekte olan W204'te arka aks traversi toplam 13 parçadan oluşurken ağırlığı ise 8.02 kg idi. Yeni üretilecek olan C Serisi'nde (W205), alüminyumdan tek parça olarak geliştirilen bu parçanın ağırlığı ise sadece 5.13 kg.
Bu modelde şaft tünelinden arka koltuk bağlantı bölgesinin hizasına ve ön panelin alt bölgesine kadar ultra yüksek dayanımlı sert çelik kullanılırken, bu malzeme, direksiyon kolonu geçiş hatlarıyla ön cam çerçevesinin altına kadar uzanıyor. Buna ek olarak, aracın kapı çerçeveleri, kapı direkleri gibi parçalar da dayanıklı sert çelikten üretilirken, karoserin kapı eteği veya çamurlukları yani geri kalan bölümü ise çelik alaşımından imal edilecek.
S Serisi'nde kullanılan ve yolun durumuna göre süspansiyonları ayarlayan Airmatic sistemi, bu sınıfta ilk kez C Serisi'nde kullanılacakken tüm bunlara ek olarak; kamera ve radar destekli sürüş sistemleriyle diğer çeşitli güvenlik sistemleri de yeni C Serisi'nde görev yapıyor.
C Serisi, ilk olarak sedan karoserli olarak üretilmeye başlanacakken, ardından station ve coupe de gelecek. Bir ilk olarak cabrio da üretim planları dahilinde!
Yazı:Baturhan Boyacılar

Şuan konsept aşamasında olan C Serisi için yapılan tahmini taslak çizimlerden örnekler C Serisi'nin oldukça şık olacağını müjdeliyor.

Sürücü ve yolcuyu saracak şekilde tasarlanan iç mekanda havalandırma ızgaralarından göstergelere kadar uzanan tüm detaylar uçak kokpitini andırıyor.Ayrıca bu tasarım çizgilerinin altında S Serisi'nden de izler bulunuyor.

Son yıllarda giderek yaygınlaşan head up display özelliği C Serisi'nde de kullanırken sensör sayesinde netlik bozulmuyor.

VIANO ARTIK S SERİSİ

Alman üretici, orta sınıf hafif ticari araç ve MPV sınıfında Vito ve V Serisi ile 1996 yılında yeni bir sayfa açarken, bu araçların ikinci nesilleri 2003'te tamamen yenilendi. Vito, kendi ismiyle yola devam edecekken V Serisi ise Viano'nun yerini alıyor. Aradan geçen zaman içerisinde, gelişen ve konfor beklentilerine paralel olarak Mercedes-Benz, bu sefer otomobil kadar konforlu, lüks, multimedya ve güvenlik ekipmanlarıyla da dolu, yeni bir model geliştirdi. Tempmatic adındaki klima sistemi standart olarak yer alırken, daha gelişkin olan Thermotronic ise isteğe bağlı olarak sunulacak.

Karoseri kamuflajlı olan ve içini Stuttgart'ta incelediğiniz V Serisi, tıpkı S Serisi'nde olduğu gibi güvenlik teknolojileri ve iç mekan detaylarıyla sınıfında oldukça iddialı olacak. Kendi sınıfında yeni standartları benimseyen V Serisi'nde, bizleri sürgülü kapının arkasında oldukça lüks bir iç mekan karşıladı. Özellikle raylar üzerinde hareket ederek farklı iç mekan kombinasyonları sunan fonksiyonel koltuklar, fazla güce ihtiyaç duymadan kolayca konum değiştirebiliyorlar. Ayrıca bu koltuklarda kol dayama, Isofix bağlantısı gibi özellikler bulunurken, elektrik ve USB bağlantıları da konfor özelliklerini arttırıyor. Yan döşemelerinin içerisine gizlenen ambiyans aydınlatmaları, ön torpidoya kadar uzanırken, S Serisi'nde olduğu gibi farklı renk tonları seçilebiliyor. Ayrıca ön koltuklarda soğutma sistemi de unutulmamış.

İsteğe bağlı donanımlardan Burmester marka müzik sisteminde 640 watt gücünde hoparlörler bulunuyor. Aracın ön yani torpido paneli ise yine C ve S Serileri'nden izler taşıyor. DVD oynatıcılı, navigasyonlu, Bluetooth ve iPhone bağlantılı Comand Online sistemi, bu araçta da görev yapıyor. C Serisi'nde bulunan ve bu sistemi yönlendiren Touchpad, V Serisi'nde de var. Bu özellikleriyle otomobil kadar, hatta otomobilden daha konforlu olan V Serisi'nde, sınıfında ilk kez Mesafe Kontrol Sistemi yani Distronic Plus bulunurken, bu araçta Kör Nokta Uyarısı, Şerit Takip Asistanı, Parktronik ve CPA (Collision Prevention Assist) de görev yapıyor. CPA sisteminde, aracın arkasında bulunan sensörler, sürüş sırasında sürekli arkadan gelen araçları denetliyor. Sistem, yaklaşan bir araç olduğunda yani tehlike anında, sürücüyü görsel ve sesle uyararak olası bir kaza riskini azaltıyor. V Serisi, 2014 yılında Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılmasının ardından satılmaya başlanacak.


Lüks bir MPV olarak karşımıza çıkacak olan V Serisi, multimedya özellikleriyle lüks bir otomobili aratmazken ticari araca dönüştüğünde de genel çizgilerini koruyacak.