ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Kia Cerato 1.6 EX DSL
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Kia Cerato 1.6 EX DSL

25.03.2011 Cuma
TEST: KİA CERATO 1.6 EX DSL

Kia, kompakt sınıf temsilcisi Cerato’nun hem görünümünü hem de turbo dizel motor seçeneğini yeniledi. Ön ve arka bölümlerinde değişiklikler gerçekleştirilen ve 115 HP gücünde 1.6 litrelik bir turbo dizele kavuşan otomobil, ödenen paranın karşılığını vermekte zorlanmıyor.

, her yeni modelinde kalite çıtasını yükseltmeyi başaran bir üretici. Picanto modeliyle mini sınıfta, Sorento modeliyleyse SUV sınıfında lider konumda yer alan Kia'nın en son yeniliği makyajlı Cerato olarak yollara çıktı. Kompakt sınıf temsilcisinin görünümünü tazeleyen Kia, aynı zamanda otomobilin turbo dizel motor seçeneğini de yeniledi. Göreve başlayan yeni motor 115 HP'lik gücü sayesinde Cerato'yu kompakt sınıfın en güçlü 1.6 litrelik dizeli haline getiriyor. 'nun karoseri üzerinde yapılan makyaj özellikle ön ve arka bölümlerde etkili olmuş. Agresif tasarımlı ön panjuruyla makyajdan önce oldukça sportif görünen ön bölümü artık şık ve zarif olarak tanımlamak daha doğru. Tampon ve sis farı tasarımı da yenilenen otomobilin farlarında da ancak dikkatli gözlerin fark edebileceği küçük dokunuşlara rastlanıyor. Cerato'nun artık daha sade bir görünüm sunan arka bölümü de makyajdan nasibini almış. Bagaj kapağındaki eğimli yapı, yerini düz hatlara bırakmış ve stop grubu yenilenerek arka tamponda sis farlarına yer verilmiş. Karoserin çeşitli noktalarında krom çıtaların kullanılmış olması da Cerato'ya daha kaliteli bir görünüm kazandırmış. Yeterli genişlikte bir iç mekan sunan otomobilin en önemli olumsuzluğunun kompakt sınıf için biraz küçük olan 345 litrelik bagaj hacmi olduğunu söyleyebiliriz.




Cerato'da makyajla birlikte sunulmaya başlanan yeni motor 115 HP'lik gücü ve 255 Nm'lik maksimum torkuyla beklentileri karşılamayı başarıyor. Gerçek gücünü 2000 d/d üzerinde ortaya koyan CRDi motor, bazı Avrupalı rakiplerdeki dizel ünitelerden daha sessiz ve sarsıntısız çalışıyor. Motorun yanı sıra 5 ileri manuel şanzımanın oranlarında da bazı değişiklikler bulunuyor. İlk iki vites dişlileri 102 HP'lik versiyondakiyle aynı olan şanzımanın 3, 4 ve 5'inci vites oranlarıysa biraz uzatılmış. Maksimum hızın artmasını sağlayan bu işlemin ara hızlanma sürelerine olumsuz yönde etki ettiği bir gerçek. Şayet, 2005 yılında test ettiğimiz 102 HP'lik versiyon, 4'üncü ve 5'inci viteslerde yapılan ara hızlanma ölçümlerinde makyajlı Cerato'dan daha iyi değerlere imza atmıştı. Makyajlı ve makyajsız Cerato'nun 0-100 km/ s hızlanma süreleriyse oldukça yakın. (2007)



Baz Donanım: ABS+EBD, sürücü havayastığı, immobilizer, merkezi kilit, klima, far yükseklik ayarı, elektrikli ön camlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, dijital saat, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, ön kol dayama, ön ve arka sis farları, aydınlatmalı torpido gözü, bagaj içi aydınlatma, çocuk koltuğu bağlantı noktaları, otomatik anten.



Artılar: Yeni dizel motor, rahat ve konforlu kullanım özellikleri, Avrupalı rakiplerine göre uygun satış fiyatı.

Eksiler: Kompakt sınıf için küçük bagaj, zayıf fren performansı.

Otohaber Yorumu: Makyajla birlikte daha şık bir görünüme bürünen Kia Cerato'nun 115 HP gücündeki 1.6 litrelik turbo dizel motoru beklentileri karşılamakta zorlanmıyor. Dengeli ve konforlu sürüş özellikleriyle beğenimizi kazanan otomobilin tipik Koreli tasarımıyla şekillenen iç mekanındaki kalite hissi de ödenen rakama göre oldukça iyi.
BİZE ULAŞIN