ARKADAŞINA GÖNDER
Mercedes-Benz 200 E
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Mercedes-Benz 200 E

25.08.2013 Pazar
MERCEDES-BENZ 200 E

16 Ağustos 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Mercedes 200 E idi.

Testimizi dönemin anlatımıyla sizlere aktarıyoruz.

" Bir hakkında "mükemmel" nitelemesi yapmak zor, zor olduğu kadar da iddialı bir iştir. Birimize mükemmel gelen otomobil diğerimiz için aynı anlamı taşımayabilir. Ama bir marka var ki, bütün bu genellemelerin dışında tutulmayı hakediyor: .Dünyanın her köşesinde sağlamlığıyla,güvenli oluşuyla,lüksüyle ve üstünlüğü kanıtlanmış teknolojisiyle kendisini kabul ettiren Mercedes, bütün modellerinde kaliteye, konfora ve sağlamlığa önem vermiştir. 190,200,300,500 serileri, E ve S Sınıfı Mercedeslerin künyelerini en ince ayrıntısına kadar ortaya koyar.

Bu hafta sizlere çok yakından tanıdığınız Mercedes 200 E'nin testini sunuyoruz. Yaşantımızın hemen her anında karşımıza çıkabilen 200 E'nin detayları dikkatle incelendiğinde, bu otomobilin her yol şartında , büyük bir güvenlik ve konfor içinde, yüzbinlerce kilometre hizmet verebileceğine şahit olursunuz.

4 silindirli ve enjeksiyonlu 1997 cm3'lük bir motora sahip. Otomatik şanzımanı 4 ileri vitesli. Testlerimiz sırasında 0-80.5 kilometre akselerasyona 8.9 saniyede, 0-100 km. akselerasyona ise 12.3 saniyede erişti.

400 metrelik pist test sonucu ise 18.5 saniye olarak saptadık.0-1 kilometrelik parkuru tamamlama süresi ise 33.6 saniye. Otomatik vitese sahip, salon otomobili için fevkalade olumlu bir performans sergileyen Mercedes'in yakıt tüketimi 100 kilometrede 12.1 litre. Benzin tankı 70.1 litrelik bir hacime sahip.

120 beygir gücündeki güçlü motor 2500 devir/dakikadan itibaren atağa kalkmakta. Bu güçlü motorun torku da oldukça fazla 131.4 Ibft. veya 178.0 Nm. 3500 devir/dakikada. Motorun komprasyonu ise 9.1:1. Belirtilen maksimum hız 195 km/saat. ( Biz bu rakamın fazlasını saptadık.) Türkiye'deki sürat limitlerinin iki katı bir hıza rahatlıkla ulaşabilecek kapasiteye sahip. Ama yaşadığımız trafik anarşisinde bu limitleri zorlamamanızı tavsiye ederiz.

Mercedes'in yol tutuşu gayet stabil, en kuvvetli rüzgarlardan dahi pek etkilenmiyor. Çok yüksek olan viraj kabiliyetine ilave olarak kilitli diferansiyel eklenince güvenli viraj almak için çok güç harcamanıza gerek kalmıyor. Bir otomobilin yol tutuşunu etkileyen unsurlardan biri de süspansiyon sistemi. Bu otomobili inceleyecek olursak, ön taraftaki süspansiyon sisteminin helezon ve arkaların makas olduğunu görüyoruz. 200 E'nin yerden yüksekliği ise 17.9 santimetre. Ağırlık merkezi yüksek bir noktada. Yani viraj alırken, ağırlık dengesi pek bozulmuyor. Bu da, övgüye değer. Mercedes 200 E'nin ön iki teker arası ise 149.7 santimetre. Arka iki teker arası ise 148.8 santimetre. Otomobilin boyu 447.0, eni 188.4 santimetre. Tüm yüksekliği ise 144.6 santimetre. Boş ağırlığı 1390 kilogram. Bütün bu detayları aktarmamızın amacı, bu ölçülere sahip,tipik bir Avrupa salon otomobilinin yol tutuşunu daha gerçekçi görmeniz. 200 E bir spor otomobil olmadığı için yol tutuşu ile ilgili daha detaylı testlere girmedik. Genel olarak her yol yüzeyinde, özellikle içi doluyken güvenli Mercedes, yol tutuşu sırasında da içindekileri rahatsız etmiyor. Virajları pek hissetmedik dersek yalan olmaz.

Mercedes 200 E'nin kullanımı oldukça rahat. Direksiyon turu çok fazla olduğu için en dar ve sıkışık alanlarda bile rahatlıkla ve kıvrak bir şekilde manevra yapabilmek mümkün. Direksiyon hidrolik. Test ettiğimiz otomobilin otomatik vitesli oluşu sürüşü daha da kolay bir hale getirdi. Geniş koltuklu Mercedes'i kullanırken otomobilin her yanını rahatça görmek mümkün. Geri manevra sırasında arka koltuk kafalıklarının görüşü önemli şekilde engellemesi sizi düşündürmesin. Çünkü sadece bir düğmeye basarak , arka koltuk kafalıklarını indirmek mümkün. Derece ayarlı klima sistemi, en sıcak yaz günlerinde dahi sizi serin tutacak şekilde üretilmiş. Ahşap ön konsol üzerinde tüm kontrol düğmeleri bulunuyor. Otomobili kullanırken bu düğmelere erişmek çok kolay.

Test ettiğimiz Mercedes 200 E'de bulunan ABS sistemi, otomobilin tüm yol şartlarında savrulmadan, emin olarak durmasını sağlıyor. Ön ve arka fren sistemleri disk olan 200 E'nin 100 kilometre frenaj testini 40 metre olarak belirledik.

200 E ile 2 gün boyunca her türlü yol sathında yüzlerce kilometre yaptık. Fakat bu yolculuk sırasında hiçbir yorgunluk hissetmedik. İlk gün, şehir içi trafiğinin en yoğun olduğu Sirkeci-Taksim yönünü seçtik. Güneş bütün ışıklarını üzerimize saçıyordu. Kısacası ,şartlar otomobil kullanmak için hiç de uygun değildi. Ama bu negatif duruma rağmen şikayetçi olduğumuz tek konu bile olmadı. Camların kapalı olması ve klimanın serin havayı belirtisiz olarak üflemesi sıcaktan etkilenmememizi sağladı. Daha sonraki testlerimiziyse TEM'de yaptık.

Tipik Mercedes karakteri olarak da gaz pedalının sertliğini yazacak olursak şaşırmayın.Mercedes 200 E'nin her tarafında konsörvatif bir yapıyı görmek mümkün. Direksiyonun hakiki deri olması, bana ayrı bir sıcaklık duygusu yaşattı. Son zamanlarda sentetik maddelerden üretilen direksiyon simitlerini kullanmanın verdiği alışkanlığı bir gün için bile olsa üzerinizden atmak büyük bir zevk.

Otomobilin içinden başlarsak, ön koltuğun ayarları kapı kenarında bulunan elektrikli bir kontrol düğmesiyle, ortopedik koltukların ayarları da ön koltukla orta konsol arasında yapılıyor. Arkada oturanların güneşten rahatsız olmamaları için gerekli perde ise otomatik olarak inip kalkmakta. Daha önce de açıkladığımız gibi arka koltuk kafalıkları bir düğme ise indirilebilmekte. Tozlu ve egzozlu ortamlarda otomobilin kliması çalıştırıldığında, bütün bu olumsuz ortamı otomobilin içine almaması için, dış hava alma deliklerini kapatıp, sadece otomobilin içindeki havayı sirküle eden sistem de mevcut. Güzel havaların vazgeçilmez konforu olan açılır tavan da artı bir özellik olarak değerlendirebilir. Ön koltukla arka koltuk arasındaki ayak koyma yeri rahat ve geniş.

Arkada oturanlar için düşünülmüş okuma lambaları ise oldukça işlevsel. Termostat kontrollü klima sistemi ise Akdeniz gibi sıcak bir iklim kuşağındaki ülkeler için bulunması neredeyse şart olan bir aksesuar."

BİZE ULAŞIN