otohaber_logo
Test Merkezi
Tofaş Doğan SLX
06 Eylül 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Doğan SLX idi.
Tofaş Doğan SLX
Testimizi dönemin anlatımıyla sizlere aktarıyoruz;

"Tofaş'ın prestij modeli olan Doğan SLX,piyasadaki bütün ithal otomobillerin sunduğu cazip şartlara rağmen satışlarını aynı yoğunlukta sürdürüyor.Temmuz ayı satışlarında da Tofaş'ın bir diğer ürünü Şahin'in ardındaki yerini koruyan Doğan SLX'i sizler için test ettik.

1993 model test otomuzu Kırsan Sun Oto Kiralama Turizm ve Taşıt Araçları Sanayi ve Ticaret Şirketi'nden teslim aldıktan sonra,doğru yoğun şehir içi trafiğine girdik.Dur-kalk'larda debriyaj pedalının rahatlığı dikkatimizi çekti.Şehir içi kullanımı etkileyen en önemli faktörlerden biri,otomobilin uç köşelerini rahatça görebilmektir.Bu görüşü sağlayan etkenler ise,ön koltukların yüksekliği ve alçaklığı,ön,arka ve yan camların genişliğidir. Yolumuza devam ederken testlerimizle ilgili detayları da birer birer computerimize kaydettik.

Doğan SLX'in, 4 silindirli ve üstten egzantrikli 1581 cm3'lük motorunun sunduğu performans oldukça çekici.Motorun devri her noktada canlı,Doğan SLX,5800 devir/dakikada 96 beygirlik bir güç sergiliyor.Maksimum torku 13.5 kgm-SAE (2900 devir/dakikada). Sıkıştırma oranı ise 9.2:1. Akselerasyon testine sıra geldiğinde heyecan iyice doruktaydı. Üst üste üç denememizde de 0-100 kilometre akselerasyonu 13.5 saniye olarak belirledik. 400 metrelik pistteki test sonucu ise 19.7 saniye olarak kayıtlarımıza geçti.

Düz ve 5-ileri vitese sahip olan Doğan SLX'in viteslerinin geçişi biraz sert ve 5.viteste geçirirken iki bilek hareketi yapmak gerekiyor.Eski model Doğan'larda kullanılan 13 jantlar yerlerini 14 janta bırakmış.Bu yeni jantların görünümleri ise oldukça hoş.

Doğan SLX'i yol tutuş performansını saptayabilmek için test alanımızda çeşitli yol satıhları yaptık ve bu satıhlar üzerindeki viraj kabiliyetini,kaygan zeminlerde alınan hızlı virajlar sonrası otomobilin savrulup savrulmadığını dikkatle inceledik. Asfalt zeminlerde tüm limitleri zorlamamıza rağmen SLX, virajda savrulmadı.Bugüne kadarki testlerde sıkça rastladığımız durum,arkadan itişli otomobillerin arka kısımlarının hızlı dönüşlerde savrulmasıydı. Doğan SLX asfalt etap testlerimizi başarı ile aştı ve hemen hemen 40 turluk asfalt testini savrulmadan bitirdi. Aynı parkurda gerçekleştirdiğimiz ıslak zemin yol tutuş testlerinde ise SLX,kontrollü olarak hızlı tempolarla 40 tur daha döndü. Hızla girilen ıslak zeminli viraj sonrası arka kısım santifüj kuvvetinin çekim alanına girdiğinde,kontrollü savrularak virajları aldı.Bu tür parkurlara sıcak günlerde çıkıldığında otomobillerin lastikleri sürtünmeden ve sıcak asfaltın yüzeyinden aldığı harareti emerek,daha yumuşak bir hale gelirler.

Ardından aynı lastiklerle ıslak bir zeminde sert virajlar alındığında ve fren yapıldığında araçta ani yol tutuş kaybı olması beklenirken,Doğan'da herhangi bir yol tutuş değişikliğini tehlikeli boyutlara sürükleyecek bir savrulma hissetmedik. Doğan SLX,ıslak zeminde de kontrolü kaybetmeden parkuru başarı ile bitirdi.Özet olarak 4 kapılı ve arkadan çekişli bir aile otomobili için güzel bir yol tutuş performansı veren Doğan SLX,ağırlık merkezinin biraz daha yükselmesine rağmen bizi tatmin etti.

Doğan SLX'in kullanımı oldukça rahat,direksiyonu aşağı ve yukarı doğru oynatarak ideal kullanım açısını saptamak mümkün. Ek olarak bu direksiyon ergonomik bir yapıya sahip ve uzun zaman tutma sonunda bir rahatsızlık vermiyor.Ön tablo sade ve fonksiyonel.Kilometre saati ve devir saati diğerlerine oranla daha büyük tutulmuş.

Direksiyon simidinin,vites kolunun ve pedallara olan uzaklığın,otomobili kullananın fizyolojik yapısı ile orantılı olmasına rağmen,otomobil üreticileri optimum bir sonuç çıkararak herkese uyan bir kullanım dizayn etmeye çalışmaktalar.Mesela dışarıdan size çok hoş gelen bir otomobilin kullanımı size son derece itici gelebilir.Bunun tam tersi de olabilir.Doğan SLX uyumlu ve rahat bir kullanım sergilediğinden bu tür problemleri çoktan aşmış.

Doğan SLX'i şehir içinde kullanmak rahat ve zahmetsiz.Otomobili park etmek bize oldukça basit geldi.Yeni ayna şekilleri çok göz alıcı ve otomobille uyum içinde.Ancak biraz ufak.Uzun yol testimizde ise Doğan SLX'in rüzgardan az da olsa etkilendiğini gördük. Kullanımda bizi rahatsız eden en önemli konu,SLX'in direksiyonunun sol tarafında bulunan far,arka rezistans,sis farları ve flaşör düğmelerinin hiçbir açıdan tam olarak görülememesi.Sellektör ve sağ sol işaret çubukları,bir de direksiyon simidinin açısı bu düğmeleri görme imkanını yok ediyor.

Doğan SLX'in frenleri genelde iyi. Ancak yüksek hızla giderken yapılan ani frenlerde ( 100 km/saat) otomobilde arkadan öne doğru bir ağırlık nakli göze çarpıyor.Ben de,ön amortisörler biraz daha sertleştirilirse,nasıl bir sonuç alınabilirdi,diye düşünmekten kendimi alamıyorum.

Doğan SLX,Tofaş'ın otomobillerine isimlerini taktığı kuşların en konforlusu.Yeni ergonomik yan kapıları,etkileyici döşemesi,metalik boyasıyla sade ve şık. Yeni silecekleri çok güzel ve çağdaş, ön far temizleme su sistemi kış aylarında kendini gösterecektir. Alt sis farları Doğan'a daha dinamik bir şekil vermiş. Eski Doğan'ların koltuk kafalıkları rahatsız ve etkisizken,yeni SLX'in koltukları ve koltuk kafalıkları birçok Avrupa ve Japon otomobili kadar rahat.Arka koltuk kafalıkları da oldukça rahat, ön koltuklar fazla geri alınmadığı zaman arka koltukta ayak konacak yerler yeterli.

Satın alındığı andan satılacağı güne kadar devamlı olarak prim yapması. Altın bozdurur gibi 24 saat içinde satılması büyük avantaj. Buna sadeliği ve temiz çizgileri ile konforunu da katarsak neden bu kadar çok tercih edildiğini anlamak pek zor olmasa gerek."


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.