otohaber_logo
Test Merkezi
Tempra S
11 Ekim 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Tempra S idi.
Tempra S
Testimizi dönemin anlatımıyla sizlere aktarıyoruz.
"Tempra, 1990'lı yılların ortalarında İtalya'da ve Avrupa'da satışa sunulmuş ve gerek aerodinamik yapısı, gerekse değişik iç tasarımıyla modern otomobillerin temsilcisi olarak adını duyurmuştu. Tempra ailesinin yeni bireyi "Tempra S" 1 Eylül'den beri piyasada. Alışılagelmişin dışında bir renk yelpazasine sahip olan " Tempra S" çok şık bir otomobil olarak göz doldurdu. " Geçen sayınızda Tempra SX-AK'nin testini yapmıştınız. Yine mi Tempra?" diyenler çıkabilir. Hemen söyleyeyim. Arayı soğutmak istemeyişimizin nedeni iki otomobili daha iyi karşılaştırabilmenizi sağlayabilmek. Doğrusu, bu gerekçe bizim işimizi de kolaylaştırdı. Çünkü özde birbirlerinden fazla bir ayrılık göstermeyen iki versiyonu tanıtırken belleğimizi çok zorlamamış olduk.
Tempra S'i diğer Tempra modellerinden farklı kılan, sahip olduğu aksesuarlar.
Motor, süspansiyon ve diğer tüm parçalar grubun diğer üyelerinin aynısı. Bizim kısa bir süre içinde testini gerçekleştirdiğimiz Tempra S, lacivert renkliydi. Henüz yollarda pek görülmeyen Tempra S, test için çıktığımız yolculukta bütün gözleri üzerinde topladı.
Yol tutuşunun etkileyiciliği, konforu ve çağdaş tasarımı, bu versiyonun da temel karakteristikleri.
Tempra S'in belirgin özelliklerinden biri de analog göstergesi. Gayet estetik olarak üretilen bu tablonun üst sağ köşesinde benzin göstergesi ve hemen bunun altında hararet göstergesi bulunuyor. Büyük kilometre ve devir saatinin yanında bulunan ışıklı ikaz tablosu otomobilin kritik merkezleri ile ilgili ikazları gözler önüne seriyor.
Tempra S'in bence tek eksik tarafı, arka cam sileceğinin olmaması. Bu tür dizayna sahip olan otomobillerin çoğunda olduğu gibi arka camlarının eğimi hemen hemen 45 dereceye yakın bir açı yapıyor. Bu da, özellikle kış aylarında arka camlarda görüşü engelleyecek yağmur, çamur ve kar birikintileri meydana getirebilir. Sileceklerin olmaması bu nokta göz önüne alındığında daha da öne çıkan dezavantaj . Kullanma pozisyonu rahat, süspansiyonu yumuşak ve otomobilin içindekilere azami rahatlık sağlıyor. Neredeyse "mini" diyebileceğimiz bir test gerçekleştirmemize rağmen, Tempra S'in üzerimizde bıraktığı izlenim çok olumluydu.
Tempra S, makul bir fiyata sahip .Tempra'ların en ucuzu.Bizce, bu yeni modelin en büyük rakibi yine Tempra ailesinin diğer bir ferdi olacak."

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.