otohaber_logo
Test Merkezi
Mercedes-Benz C 180
22 Kasım 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Mercedes-Benz C 180 idi.
Mercedes-Benz C 180

Testimizi dönemin anlatımıyla aktarıyoruz;

Performans

Mercedes-Benz C 180'nin testini gerçekleştireceğimiz gün, yağmur durmak bilmiyordu. Körfez yarış pisti üzerindeki yağmur suyu, C 180'nin testini tehlikeye düşürecek hale gelmeden işe başladık. Toplam 4 saat süren testimize her saat başı ara vererek, otohaber-Hewa karavanında sıcak Nescafe'mizi yudumlayarak ısınmaya çalıştık.

Mercedes'in C serisi otomobillerin tümü, multi-valve teknolojisi ile donatılmış. Klasik ve son derece lüks tasarımlı sessiz motoru, C 180'e 200 kilometrenin üzerinde bir hız sağlıyor.

400 metrelik parkur testimizde, Mercedes C 180, 18.7 saniyelik bir zaman yaptı. 1 kilometre uzunluğundaki testimizin sonucunu ise, 33.9 saniye olarak belirledik.

Yol Tutuş

Eski 190 modellerinden farklı bir yapı sergileyen C 180'in, yol tutuşu da oldukça farklı geldi bize. Ön süspansiyonda yapılan değişmelerin, otomobili pozitif olarak etkilediğini, ıslak pist yüzeyinde gözlemledik. C 180 en sert virajlarda dahi lastiklerini yoldan ayırmıyor.

Tabii otomobilin iyi yol tutmasına neden olan etkenlerden biri de ağırlık dağılımı. C 180'de ön ve arka ağırlık dağılımı, yüzde 49 ve yüzde 51 olarak tasarlanmış.

Sert "U" dönüşlerinde hissettiğimiz hafif bir over-steer ve ağırlık nakli, direksiyon ile rahatça düzeltilebiliyor. Her yol yüzeyinde alınan süper yol tutuş performansı, bozuk yüzeylerde bile harikalar yaratıyor.

Mercedes, 1220 kilogram ağırlığında, 185/65 HR 15 lastikleri, tüm ağırlığı ve motorun gücünü yere bağlayarak otomobilin güvenli yol almasını sağlıyor.

Mercedes C 180'nin 4 tarafı, disk fren ile donatılmış. Buna ilave olarak ABS sisteminin de devrede olması ile frenaj her yüzeyde oldukça güvenli. Fren pedalına verilen ufak bir baskı ile otomobil adeta olduğu yere çakılıyor. Bardaktan boşanırcasına devam eden yağmur , yol tutuş testimizi yapmaktan bizi vazgeçiremedi. 2 kilometrelik Körfez Pisti üzerinde turlarımızı tamamladıktan sonra Mercedes'i, dinlenmesi için pit bölümüne aldık.

Kullanım

Özellikle uzun boylu kişiler, Mercedes C 180'de rahat edebilecekleri ekstra ayak koyma alanına sahip. Koltuğun ileri ve geri hareketi, bu kişiler için ideal bir ölçüme sahip. Koltuk yükseklik ayarı ve diğer koltuk ayar düğmeleri, oldukça zarif bir şekilde tasarlanmış. C 180'nin iç tasarımındaki ergonomik çizgiler, düz ve uzun hatlara sahip. Otomobilin göstergeleri ve ikaz lambaları her zevke hitap edebilecek tarzda. C sınıfı 180'nin eski 190 modelinden daha uzun olması, iç hacimde 30 milimetre bir rahatlamaya neden olmuş.

Göz alıcı dış hatları ve konforlu iç tasarımı ile Mercedes kalitesini yansıtan C 180'i kullanmak son derece kolay. Havalı direksiyonu 3.4 tura sahip ve iki kaldırım arası dönüş çapı ise 10.7 metre.

4 ileri vitesli otomatik şanzımanı rahat. Önümüzdeki yıllarda 5 ileri otomatik şanzımanla görebileceğimizi umarım. Mercedes'in kalorifer sistemi yeni bir yapıya sahip. Otomobili kullanan ile ön koltukta oturanlar, aynı ısınma ve havalandırma olanağından yararlanabiliyor.

Rüzgardan yüksek hızlarda dahi pek etkilenmeyen C 180 ile 200 kilometreye geldiğimizde son derece rahattı. Rüzgar sürtünme katsayısı ise, 0.30 ve yine son derece aerodinamik bir yapıya sahip.

Mercedes'in son derece güvenli olduğunu da içine oturduğunuzda anlayacaksınız. Çünkü, Almanya'da çeşitli trafik kazalarına karışan Mercedesler, fabrikanın mühendisleri tarafından inceleniyor ve ideal kontrolden geçiriliyor. Böylece tüm bu araştırmaların bir sonucu olarak ortaya çıkan her yeni Mercedes de, güvenli ve sağlam yapısını uzun süre devam ettirebiliyor. Öte yandan yan çarpma barları ile de daha güçlü bir iskelet hazırlanmış.

Şoför mahalinde bulunan airbag, standart aksesuar olarak sunulmuş.

Benim şahsi kanıma göre Mercedes-Benz otomobil kullanma bir moda değil, alışkanlık.

C sınıfının hazırlıkları, tam 7 yıl önce başlamış. Otomobil sektörünün gizli kapılarının ardındaki fısıltılar, 1986 yılında yeni C sınıfı Mercedesler hakkında spekülasyonlara yol açmış ve 190 serisinin ardından daha da başarılı olacağa benzeyen C 180, yavaş yavaş günlük yaşamdaki yerini almış.

Elegan yapısı, rafine işçiliği ve rahatlığı ile bizi büyüleyen Mercedes C 180 ile testimiz sona erdi. Haftaya yeni bir otomobil ile aranızda olacağız.

Yazı:Cem Sever

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.