ARKADAŞINA GÖNDER
Honda Accord EX
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Honda Accord EX

16.12.2013 Pazartesi
HONDA ACCORD EX

6 Aralık 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Honda Accord EX idi.

Testimizi dönemin anlatımıyla aktarıyoruz;

Performans

EX, değişik bir , yumuşak görünümünün ardından zorlandığında sinirli bir performans veren bir otomobil. 4 silindirli ve 16 süpaplı motoru, 1997 santimetreküp hacminde 5700 devir/dakikada motor gücü, 135 beygire ulaşıyor. Maksimum torku, 18.5 kilogram. 4500 devir/dakikada sıkıştırma oranı ise, 9.0:1.

Pist'teki ilk 3 ısınma turunun ardından Accord'a monte ettiğimiz Vericorm performans compüterimizi çalıştırarak Accord'un testine başladık. Testini gerçekleştirdiğimiz Accord EX, otomatik vites olmasına karşın oldukça dinamik ve hızlı bir otomobil.

120 kilometrede 3300 devir/dakika, 130 kilometrede 3500 devir/dakika, 150 kilometrede 4000 devir/dakika, 160 kilometrede 4400 devir/dakika, 180 kilometrede 4800 devir/dakika. Accord EX son hız testinde, kilometre kadranında 215 yazıyordu.

2 litre 16 süpaplı motoru Accord'a rahat ve güçlü bi performans sağlamış. Yüksek devirlerde, 135 beygir tüm gücünü lastiklere pürüzsüz olarak aktarabiliyor.

Yol Tutuş

Accord'un ön ve arkalarında bulunan modifiye edilmiş double wishbone süspansiyon sistemine ilave olarak, Honda'nın progressive valve sistemli amortisörleri, geometrik yapıları, tekerlekle yol arasındaki dik açı hiç bozulmayacak şekilde hazırlanmış. Tabii bu tür bir süspansiyon sistemini anlayabilmem, bana pistte 7 tura mal oldu. Honda Accord'un çift salıncaklı süspansiyonu otomobili her virajda sıkıca tutuyor. Viraj alabilme kabiliyeti temkinli, fakat heyecanlı değil. Accord hemen hemen her zemin şartında güvenli sürüş sağlıyor. Pist içindeki ufak oval parkurda 70-80 kilometre hız arasında aldığımız "U" virajlarda Accord'un arka kısmında, direksiyon dönülecek virajın içine doğru çevrildi. Buna rağmen, otomobil yine de bir düzlem içinde hareket ederek, tipik bir over-steering karakteristiği sergiledi. Accord EX'in direksiyon sistemi rack-pinion şeklinde üretilmiş. Daha doğrusu tek parça olarak imal edilmiş. Direksiyonda kullanılan hidrolik pompa, rotary vane cinsi ve yine Honda'nın 94 Integra modellerinin direksiyonunda kullanılan bir sistem. Bu sistem, eski Accord'ların direksiyonlarından daha sessiz çalışıyor. Eski sistemde bulunan 4 kanallı valve sistemi, yerini boost programlı ve direksiyon torkuna göre kalibre edilmiş bir sisteme bırakmış. Eski sistem, tamamen otomobilin hızı ile değişen direksiyon hafifliğine ve ağırlığına sahipti.

Tüm virajlardaki komutlarımız, Accord'un, direksiyonundan güvenli olarak lastiklere iletildi. 200'lü kilometrelerde birçok hidrolik direksiyonlu otomobilin ortak noktası olan " direksiyonu hissedememe özelliğine" Accord'da rastlamadık.

Fren

Fren testine gelince. Pist yüzeyinin ıslak oluşu işimizi güçleştirmişti. Fotoğraf çeken arkadaşlarımız fren testini otomobil içinden izlemek istediler. Ben de kendilerini kırmadım. Normal olarak bu testler yalnız sürücü ile yapılırken, ilk kez 2 frenaj testini otomobilin içinde 3 kişi varken gerçekleştirdik. 100 kilometre ile giderken yaptığımız ani fren ile Accord, içinde 3 kişiyle ve pist yüzeyinin ıslak olmasına rağmen 48 metrede tam olarak savrulmadan durdu. Durma süresi ise, 3.64 saniye idi. Beşinci jenerasyon Accord'un üçüncü jenerasyon ABS fren sistemi ve 16 bit'lik bir hafıza, bize, eski 8 bit'lik hafızalı ABS sisteminden çok daha etkili olduğunu gösterdi. Bu sistemin bende bıraktığı izlenim ise, daha güvenli ve pedalın geri gelme hareketinin daha iyi bir modülasyona sahip olmasıydı.

Kullanım

Accord'un pist testi sona erdikten sonra, bir gün şehir içinde bir gün de şehir dışında kullandık. 4 ileri otomatik vitesi ve hidrolik direksiyonu ile oldukça rahat. Şehir içi kullanımda dikkatimi çeken birkaç nokta sırası ile şunlardı: Yükseklik ayarlı emniyet kemerleri, yeniden dizayn edilmiş silecekler ve yüzde 10 kadar daha iyi bir hal almış dış görüş. Ön tablodaki kontrol düğmeleri, sade ve erişilmesi son derece kolay. Özellikle klima ve kalorifer kontrollarını gözünüzü yoldan ayırmadan yapabiliyorsunuz. Honda mühendislerinin bu işi çok düşündükleri belli. Yine Honda marka radyonun istasyon bulma düğmesi dahi, gözleri yoldan ayırmama prensibine sadık kalınarak üretilmiş. Ön tablodaki göstergeler abartılı ve rahat görülür bir şekilde tasarlanmış. Motorun tüm hareketini buradan izlemek mümkün. Otomobilin içi ergonomik tasarımın iyi bir diğer örneği. Kapı içleri ve kapı içi döşemeleri kaliteli. Cam açıp kapama düğmeleri çok güzel bir konumda. Yine bu konumda dış ayna ısıtıcı düğmesi ve ayna ayar düğmeleri bulunuyor. Benim kişisel fikrim yine Honda Accord, şapka çıkarılacak bir otomobil. Yalnız bu derece lüks bir otomobilde, termostatlı kalorifer sistemi ve yükseklik ayarlı koltuk olsa idi, herhalde sınıfının üzerindeki otomobilleri bile tedirgin edebilirdi. İçi son derece rahat ve konforlu. Ön görüş açısı mükemmel. Uzun yol sürüşü, Honda mühendislerinin tasarladıkları gibi, yumuşak ve sessiz. Direksiyon aşağı ve yukarı doğru ayarlanarak en rahat kullanım şekli elde edilebiliyor. İç tasarımda kullanılan malzeme ve işçilik kaliteli. Bagaj kısmı derin ve geniş hacimli. Arka koltuk, kontak anahtarı ile kilitlenip açılarak bagaja ekstra bir hacim sağlanabiliyor.

Arka bagajı ve benzin deposunu içerden açan düğmeler, yine kontak anahtarı ile kilitlenerek ekstra güvenlik sağlıyor.

Honda Accord EX, dinamik, konforlu, iç tasarımı ergonomik ve motoru güçlü, güvenli bir otomobil. Nitekim bizi de yumuşak, sessiz ve rahat kullanımı ile kendine bağladı.

Yazı : Cem Sever