ARKADAŞINA GÖNDER
Fiat Uno 60S
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Fiat Uno 60S

23.12.2013 Pazartesi
FİAT UNO 60S

13 Aralık 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Fiat Uno 60S idi.

Testimizi dönemin anlatımıyla sizlere aktarıyoruz.

PERFORMANS

Körfez Pisti'nde doğru yol alırken Uno'yu dikkatlice incelemeye başladım. Uzun zamandır, test için bu kadar ufak bir kullanmamıştım. Ancak multi point enjeksiyonlardan, 130 veya 200 beygire sahip otomobillerden sonra, kullanımı son derece rahat geldi. Hatta 155 kilometre hızda dahi, rüzgara ve onun sesine en ufak bir ödün vermeden yolumuza devam ettik. Körfez Pisti de Körfez Pisti olalı, böyle ufak bir otomobili parkurunda ilk defa misafir ediyordu. Isınma turlarının ardından, kesintisiz olarak gerçekleştirdiğim 20 tur sonunda, Uno ile birbirimizi daha iyi tanıdık ve ölçümlü testlerin neticelerini Vericom performans kompüterinden aldık. Sonra da otomobili, test grubumuzdaki bir bayan arkadaşımıza teslim ederek, onun fikirlerini almak istedik. Bu arada foto muhabiri arkadaşlarımız, pistte gittikçe hız kazanan arkadaşımızı görüntülüyorlardı.

400 metrelik parkur testi sonucu, 19.7 saniye, 1 kilometrelik parkur testi sonucu ise, 36.6 saniye olarak belirlendi.

Fiat Uno'nun 4 silindirli motoru, 5500 devir/dakikada 57 beygirlik bir güç sergiliyor. Motorun torku, 64.2 Ibft 2900 devir/dakika. Motor, 1108 cm3 hacminde ve karbüratörlü bir sisteme sahip. Uno önden çekişli ve 5 ileri şanzımana sahip. Küçük boyutlarına göre, çevik ve kullanımı son derece kolay olan bir otomobil. Son hızı 155 km.

Vites araları kısa. Ama bizim testini gerçekleştirdiğimiz Uno'nun vitesleri zor geçiyordu ve zaman zaman ara gaz vererek, bu işi gerçekleştirmek zorunda kaldım.

YOL TUTUŞ

Uno'nun pist üzerinde dans edercesine dönüşü bana eğlenceli geldi. Pistin yarı ıslak, yarı kuru zemininde minicik lastiklerini pit yüzeyinde tutmaya çalışan Uno, sert virajlarda ise, ön tarafında over steering karakteristiği sergilemeye başladı. Otomobil virajın içine çekilmesine rağmen, ön taraf, direksiyonun aksine otomobilin kendi doğrultusu içinde yönlendi. Bunun dışında ise, normal virajlar, normal hızlar içinde, rahat ve güvenli olarak alındı.

Uno, güzel ve hoş bir şehir içi otomobili. Ancak sert süspansiyonu, bozuk yüzeyli yollardaki pürüzleri aşarken, az da olsa etkileniyor. Şehir içinde gerçekleştirdiğimiz kullanımda, kıvrak ve yeterli bir performansa sahip olan Uno, kadınlar için ideal bir otomobil. Kullanımı kolay ve manevra kabiliyeti son derece fazla. Frenleri ise, yeterli ve güçlü. Ama pedal biraz sert.

KULLANIM

Daha önce de değindiğim gibi, kullanımı rahat. Ön tablodaki göstergeler, son derece sade ve yeterli. Ön camda bulunan tek cam sileceği, tüm camı inanılmaz bir hızla temizliyor ve yine bu silecek, her şart altında çok iyi bir performans verebiliyor. Ancak yoğun çamurlu alanlarda, sileceğin silmediği kısımlar, gözü rahatsız ediyor. Ön tablodaki saatler iri ve kolay okunabilecek şekilde tasarlanmış. Benzin ve motor hararet göstergeleri, kilometre ve devir saati ile uyumlu olacak şekilde tasarlanmış. Uno'nun gösterge tablosundaki ikaz lambaları, kolay gözüken ve karışmaya mahal vermeyecek şekilde düzenlenmiş. Direksiyon simidi kalın ve elden kaymayan bir malzemeden üretilmiş. Far ve sinyal kolları birbirine çok yakın olmasına rağmen, işlevleri mükemmel. Ön koltuklar, ekonomi tipi bir otomobil için oldukça rahat ve koltuk ayarları çabuk bulunabiliyor. Koltuk ve kapı içi döşemeleri göz alıcı. Uno'nun arka cam sileceği iki ayrı noktadan kumanda edilebiliyor. Birincisi, direksiyonun sağında bulunan ön cam silecek kolu, hafifçe öne doğru itilerek, arka cama hem su veriyor, hem de sileceği çalıştırıyor. İkincisi ise, ön konsolun ortasındaki düğme ile gerçekleşmekte ve bu düğme, sileceği devamlı olarak çalıştırmakta. Kalorifer havalandırma delikleri yeterli. Kalorifer düğmeleri, geniş ve cömert olarak tasarlanmış.

Uno; şehiriçi için çok pratik ve boyutları küçük olan bir otomobil. Motoru çok ekonomik olduğu gibi manevra kabiliyeti de çok fazla.

Unutmadan, önümüzdeki yıl serçe modelinin yerini alacağını da ekleyelim.

Yazı:Cem Sever