ARKADAŞINA GÖNDER
Farklı Alternatifler
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Farklı Alternatifler

28.01.2014 Salı
FARKLI ALTERNATİFLER

Küçük sınıf hatchbackler arasında en popüler modellerden biri olan Ford Fiesta makyajlı yüzüyle rekabete devam ederken, karşısına farklı tarzlı otomobil, Lancia Ypsilon çıktı. Toyota Yaris ise, bu mücadeleye yeni marka yüzüyle kazandığı taze güçle dahil oluyor.

Karşılaştırmamızın yıldızlarını turbo dizel motorlu, manuel şanzımanlı küçük sınıf HB'ler oluşturuyor. Ypsilon, İtalya dışında popüler bir küçük sınıf modeli olamasa da 5 kapılı hatchback karoseri, Opel ve Fiat markalarında kullanılan meşhur 1,3 litre 95 HP'lik turbo dizel motoruyla seçenekler arasında bulunuyor. Ypsilon yumuşak süspansiyon ve direksiyon sistemleriyle şehir içindeki manevralarda sürücüsünü yormayan, konforlu bir otomobil. Ani manevralarda ise çok çevik olamıyor. Otoyol kullanımında ise direksiyon ve süspansiyon yumuşaklığıyla motorun kapasitesi göz önünde bulundurulduğunda yüksek hızlara teşvik ettiğini söyleyemeyiz.

Sahnenin ikinci oyuncusu Toyota Yaris 1.4 D-4D 90 HP, şehir içi kullanımında makul hızlanma verileri sunabiliyor. Fiesta'ya göre çok daha başarılı görüş açılarına sahip olan Yaris, panoramik cam tavan donanımıyla da en aydınlık kabine sahip.

Fiesta kadar dinamik bir sürüş karakterini yansıtmayan Yaris, buna rağmen bir çok kullanıcının beğenisi kazanabilecek dengeli bir sürüş tecrübesi yaşatıyor.

Rekabetçi fiyat konusunda iddialı olmayan Fiesta 1.5 TDCi, 75 HP'lik turbo dizel motoruyla da bu karşılaştırmanın en güçsüzü. 1750 d/d'de 185 Nm maksimum torka ulaşabilen otomobilin 13,60 saniyelik 0-100 km/s test verisi karşılaştırmadaki en uzun süre. Yaris 1.4 D-4D 90 HP 11,60 saniye 0-100 km/s zamana imza atarken, Ypsilon 1,3 Multijet II 95 HP ise 12,88 saniye.

Ama bu sınıfta en önemli kriter olan yakıt ekonomisi konusunda ise Ypsilon'un 4.7 lt/100 km'lik ortalama test tüketiminden sonra, 4,8 lt/100 km'lik verisiyle çok az farkla ikinci sıraya yerleşiyor. 5,2 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle Yaris ise listenin en sonunda. Sürüş dinamikleriyle de bu sınıfın referans noktasını işaret eden Fiesta, net direksiyon ve süspansiyon sistemiyle güvenli sürüş tecrübesi yaşatıyor.

Sonuç olarak makul tüketim verisi karşılığında sürüş kalitesine önem verenler için Ford Fiesta 1.5 TDCi 75 HP mantıklı bir seçim olacaktır. Zengin donanım, başarılı görüş açıları ve konforlu sürüş özellikleri beklentilerini karşılayan Yaris 1.4 D-4D, başarılı hızlanma verileriyle oldukça tatminkar bir otomobil olduğunu gösteriyor. Konu başlangıç fiyatı ve yakıt ekonomisi olduğunda ise ibre, Lancia Ypsilon'a dönebilir.

Yazı: Koray Kodal