ARKADAŞINA GÖNDER
Haftanın Testi Mercedes-Benz GLA 200
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Haftanın Testi Mercedes-Benz GLA 200

01.08.2014 Cuma
HAFTANIN TESTİ MERCEDES-BENZ GLA 200

Mercedes-Benz’in giriş seviyesindeki modeli A Serisi üzerinden yükselen GLA, SUV sınıfına Mercedes-Benz logosuyla ulaşmanın en uygun yolunu gösteriyor.

Alman üreticinin kompakt premium SUV sınıfında konumlandırdığı Mercedes-Benz GLA, A Serisi platformundan yükseliyor. İki aracın da dingil mesafeleri aynıyken, GLA'nın şişkin tamponları, A Serisi'ne göre 125 mm uzun olmasını sağlıyor. GLA sadece daha uzun değil aynı zamanda 61 mm daha yüksek bir tasarıma sahip. Bu tasarım sayesinde sürücünün de yüksek oturma pozisyonuna sahip olması SUV sınıfındaki beklentilerden birinin karşılanmasını sağlıyor.
Kabin içerisinde de A Serisi ortaklığının korunduğu görülüyor. Aynı kokpit tasarımı karoserin tamamı gibi modern ve güçlü görünüyor. Kokpitteki malzeme kalitesi iyi hissettirirken, koltuk araları ve arka kısımda malzeme kalitesi azalıyor. İşçilik kalitesine ise kusur bulmak zor. Bozuk zeminde ya da otomobilin aşırı esnediği virajlarda bile iç mekandan plastik çıtırtısı sesleri gelmiyor. Ön koltuklarda uzun boylular için de yeterli yaşam alanı sunulan otomobilin, ulaşılması pek kolay olmayan arka koltukları o kadar da konforlu değil. Yaşam alanı kısıtlı olan arka koltuklar dar camlar sebebiyle de kasvetli hissettiriyor. Bu durumu, opsiyonel olarak 4.732 TL'ye alınabilen panaromik cam tavan bir nebze olsun azaltıyor.
Yerden yüksek karoser yapısına sahip olan GLA, A Serisi'ne göre daha konforlu bir sürüş tecrübesi yaşatıyor. Daha fazla esneyen süspansiyon sistemi çok sert olmadığı için bozuk zeminlerde o kadar da rahatsız edici bir sürüş deneyimi yaşatmıyor. Sertliği iyi ayarlanan süspansiyon sistemi ile sert virajlarda da otomobil aşırı esnemeyerek tedirginlik yaratmıyor. Direksiyon sisteminin hassasiyeti yeterli seviyede. Yönlendirme isteklerine net cevap veriyor. Aşırı sert olmayan yapısı konfor hanesinden puan kaybetmesine engel oluyor. Şanzıman da otomobilin sürüş karakteriyle bütünlük gösteren ayarlara sahip. 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman akıcı vites geçişleriyle sürüş konforunu olumsuz etkileyecek kararlar vermiyor.
Standart konumda vites değişimlerinde çok sakin kalan şanzıman, ön konsoldaki düğme ile S fonksiyonu seçildiğinde daha seri vites geçişleri tercih ediyor. 7G-DCT, esneklik testinde ani hızlanma isteklerinde de yanıtsız kalmayarak 1,6 lt 156 HP'lik motoru gölgelemiyor. 1250 ile 4000 d/d arasında ulaşılan 250 Nm'lik maksimum tork sayesinde alt devirlerdeki yüksek tork, geniş devir aralığında etksini hissettiriyor. 0-100 km/s hızlanma test verisi A 200 7G-DCT'ye (8,7 sn) çok yakın. Yakıt tüketimine bakıldığında 7,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi ekonomik olarak değerlendiriliyor. ECO modu dışına çıkılıp Spor mod tercih edildiğinde yakıt tüketimi 9,0 lt/100 km seviyelerine yükselme eğilimi gösteriyor.
Önden çekişli olan GLA 200, dört tekerlekten çekiş opsiyonuna sahip değil. Ancak GLA'da 4 tekerlekten
çekiş ile off -road kabiliyeti istenirse AMG haricindeki versiyonlarda, bu isteğe cevap verebilecek seçenekler de bulunuyor. AMG'nin dört tekerlekten çekiş sisteminin amacı off -road değil gücün verimli bir şekilde aktarılmasına dayanıyor. Benzinli motorla dört tekerlekten çekiş sistemi GLA 45 AMG haricinde, henüz Türkiye'de fiyat listesinde yer almayan 211 HP'lik GLA 250'de de sunuluyor. Fiyat listesinde olmayan 2143 cc'lik dizel motorda da 4MATIC seçeneği bulunuyor.
GLA 200, yüksek bir sürüş pozisyonuna, kompakt boyutlarda ulaşıp şehirde rahat hareket etmek isteyen premium sınıf müşterilerini memnun edebilecek bir otomobil. Mercedes-Benz GLK'nın 2,0 lt ve üzerinde silindir hacmine sahip motor seçenekleri olması sebebiyle GLA'ya neredeyse yarı fiyatına ulaşabiliyor olmak Mercedes-Benz'e yeni bir müşterileri kitlesi oluşturacaktır. Ama BMW X1 sDrive16i'nin 108,858 TL'lik, Audi Q3 1.4 TFSI'ın 123.087 TL'lik başlangıç fiyatları, araçları GLA karşısında güçlü alternatifler haline getiriyor. Hatta 1,6 lt 143 HP'lik BMW X3 sDrive20i'ın 154,200 TL'lik fiyatı GLA 200 Edition 1 test aracımızdan sadece yüzde 5 pahalı.