ARKADAŞINA GÖNDER
Test Skoda Rapid Spaceback
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test Skoda Rapid Spaceback

04.08.2014 Pazartesi
TEST SKODA RAPİD SPACEBACK

Kendine özel donanımlarıyla farklılaşan Skoda’nın yeni 5 kapılı hatchback temsilcisi Rapid Spaceback, Rapid’in fonksiyonelliği sportif tasarım ile başarılı bir şekilde birleştiriyor.

Skoda'nın ürün gamını genişleten yeni bir modeli var. Rapid Spaceback, 5 kapılı hatchback karoseriyle dinamik bir tasarım ve fonksiyonel kullanım sunuyor. Sedan ile aynı dingil mesafesine sahip olan Spaceback, 179 mm kısa ve 2 mm alçak tasarlanmış. Sedan'ın bagajı 530 litre gibi devasa bir hacim sunarken Spaceback kısa olmasının sonucu olarak 384 litrelik bagaj hacmi sunuyor. Geniş açılan bagaj kapağı sayesinde bu hacmin verimli olarak kullanılmasını sağlayan Spaceback'in bagaj kapağının çoğunu kaplayan arka cam opsiyonu da farklı olmasını sağlıyor. Dışarıda sade ama sportif bir hava yakalanırken kabin içerisinde de benzer çizgilerle karşılaşıyoruz. Üç kollu direksiyon simidi hem ergonomik hem de tasarım olarak başarılı. Opsiyonel olarak alınabilen alüminyum görünümlü pedal seti de işlevsellikten çok sportif hisse hitap ediyor. Opsiyonel donanımlar arasında en ilgi çekici olan sportif tasarlanan ön koltuklar. Kafalıkları sabit olan ön koltukların destekleri de oldukça başarılı.
Otomobilin içerisindeki malzeme ve işçilik kalitesi, sınıfı için oldukça başarılı. İnce sütunlar ve geniş cam yüzeyler sayesinde Rapid'in aydınlık kabininde görüş açıları da sorunsuz. Geniş yaşam alanı sunulan kabinde ön koltuklar kadar arka koltuklarda da diz ve baş mesafesi sorunu yaşanmıyor. Kabin içerisi de geniş ve ergonomik olan Spaceback'in küçük eşya gözleri fonksiyoneliği arttırıyor. Multimedya sistemi eksikliği hissedilen Spaceback'te müzik dosyalarına erişim sağlayan USB ve AUX girişi yeterli değil. En azında güçlü ve kaliteli bir müzik sistemi ve navigasyon sistemi opsiyonlar arasında olmalıydı.
Motor seçeneklerine baktığımızda baz fiyat seviyesinde 1,2 lt 75 HP'lik benzinli atmosferik, bir üstündeyse aynı motorun 105 HP'lik versiyonu sunuluyor. Bir diğer benzinli motor seçeneği de otomatik şanzıman opsiyonu da olan 122 HP'lik 1.4 TSI güç ünitesi. Dizel motor seçeneklerini ise; manuel şanzıman ile satılan 1.6 TDI 105 HP ile test aracımızdaki gibi DSG opsiyonuna sahip olan 90 HP'lik 1.6 TDI oluşturuyor.
Çift kavramalı otomatik şanzımanın akıcı ve sarsıntısız çalışma karakteri Spaceback'in konfor yönünü arttırıyor. Yakıt ekonomisi konusunda ise sürücünün yanlış vites tercihleri yapmasını önlüyor. İstenildiğinde manuel olarak da vites değişimi yapılabilse de DSG buna gerek bırakmayacak doğru tercihleri yapıyor. 90 HP'lik TDI motor da hızlanma isteğiyle öne çıkmayınca, performansa yönelik vites değişimi çabasına gerek kalmıyor. Araç sollamalarında ihtiyaç duyulabilecek ani hızlanma durumlarında 7 ileri otomatik, yeterli hızda ve sayıda vites küçültebiliyor. Spaceback'in ilk kalkış anında Cam tavan ile opsiyonel olarak alınabilen uzatılmış siyah zeminli arka cam sayesinde önden arkaya kesintisiz ilerleyen bir cam yüzey elde edilmiş. Sabit ön koltuk kafalıkları sportif görünüyor. Panoramik cam tavanın sadece perdesi açılıyor. etkileyici bir hızlanma verisi sunamamasının sorumlusu 90 HP'lik motor. Turbo dizel motor ile daha iyi hızlanma verisi isteniyorsa 105 HP'lik seçenek düşünülmeli.
Elektromekanik direksiyon şehir içi manvralarında sürücüye konfor sağlarken, yüksek hızlarda netliği de azalmıyor. Süspansiyon sistemi şehir içi hızlarında, ani ağırlık transferlerinde yeterli desteği sunup karoserin kontrolden çıkmasını önlüyor. Standart olan ESP sistemi de güvenliği arttırıyor. Sabit arka aks ise konforu azaltan bir tercih olmuş. Genel olarak bakıldığında Rapid Spaceback'in B+ tüketicilerinin seçenekleri arasında popüler bir model olması için güçlü kozları var. Ancak fiyatlandırması bu kozlar içinde değil.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer