ARKADAŞINA GÖNDER
Gerçek Küçük
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Gerçek Küçük

21.01.2015 Çarşamba
GERÇEK KÜÇÜK

Küçük sedanlar arasında rekabet edecek fazla model kalmadı. Çünkü birçok modelin boyutları artıp kompakt sınıfa yaklaştı. Gerçek küçük sedan isteyenler için ise Mitsubishi’den Attrage isimli bir seçenek geldi.

Her sınıfta olduğu gibi küçük sedan sınıfı da gitgide büyüdü ve B+ olarak sınıfl andırılan kompakt sınıfa yakın boyutta otomobiller ortaya çıktı. Otomobiller büyüdükçe, yaşam ve yükleme alanları da cömertleşti. Bunu talep edenler olduğu gibi, küçük sedanların kıvraklık avantajını isteyenlerin seçenekleri azaldı. bu sınıfa Attrage ile giriş yaparak dengeleri değiştirmek istiyor. 4245 mm uzunluğundaki Attrage'ın dingil mesafesi ise 2550 mm. Attrage, bu boyutlarla cömert yaşam alanı sunan bir aile otomobili olamasa da, şehir içi kullanımlar ve kısa mesafeli yolcuklar için uygun olabilecek bir otomobil.

Attrage'ın tasarımının ne kadar çekici olup olmadığı göreceli bir kavram. Ama küçük tekerlek yuvaları ve dar iz mesafesi orantısız bir duruş sergiliyor. Yine de karoseri üzerindeki Mitsubishi logosunun ona bir değer kattığı açık. Arkaya doğru yükselen omuz çizgisi, arka koltuklarda oturanların güvende hissetmesini sağlıyor. Açık renkli döşemeye sahip test otomobilimizin içerisinin de aydınlık olduğunu söyleyebiliriz.

İç mekanda ise Japon otomobillerinde bir gelenek haline gelen sert plastik malzeme hakimiyeti bulunuyor. Sert plastik malzeme kullanılan kokpit parçalarına dokunup arkalarından tıkırtı sesi yankılandıkça kalite algısı düşüyor. İç mekanda bu algıyı azaltmak için deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu kullanılmış. Çift renkli kokpit ve parlak siyah renkli orta konsol kaplaması da kalite hissini arttırmak için tasarlanmış.

Rakiplerinden farklı olarak donanım ya da motor seçeneği sunmayan Attrage'da sadece 5 ileri manuel mi yoksa CVT şanzıman mı istediğinizi seçmek size düşüyor. Bu bir dezavantaj. Ama zengin standart donanımın, küçük sınıf standartlarına göre başarılı olduğunu söylemeliyiz. Özellikle otomatik klima ve anahtarsız giriş sistemleri her rakipte sunulmayan donanımlardan.

Sürüş dinamiklerine baktığımızda otomobilin dar ve yüksek tasarımının etkisi hissediliyor. Hızlı girilen virajlarda ESP'nin yerinde müdehaleleri sürüş güvenliğini korumayı sağlıyor. Ani yavaşlamalarda ağırlık transferinin etkisi fazlaca hissediliyor ve otomobilde öne yığılmalar yaşanıyor. Direksiyon sisteminin geri bildirimleri ise yetersiz kalıyor.

Rakipleriyle kıyasladığımızda, yolcu havayastığı olmadığı dikkatimizi çeken Hyundai Accent Blue 1.4 100 HP 44.850 TL'ye satılıyor. 1,2 lt 75 HP'lik Peugeot 301, 42.500 TL'lik fiyatıyla cazip görünse de Attrage'ın deri kaplı direksiyon ve vites topuzu, yan havayastıkları gibi donanımlarını Access donanımında sunmuyor. 37.550 TL ile en cazip seçenek gibi görünen Renault Symbol 1.2 75 HP, yan havayastıkları dışında tatminkar bir donanımla satılıyor. Attrage, başlangıç fiyatında 43.900 TL'lik etiketiyle ilk bakışta pahalı görünse de, zengin standart donanımı göz önünde bulundurulduğunda fiyatın kabul edilebilir olduğu görülüyor. Bu değerlendirmede de görüleceği üzere Attrage'ın donanımı rakipleri karşısında yer edinmesi için en önemli kozu.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraf: Ersan Sezer