ARKADAŞINA GÖNDER
Hormonlu Matador
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Hormonlu Matador

17.02.2015 Salı
HORMONLU MATADOR

Seat’ın kompakt sınıf temsilcisi Leon, geniş ürün yelpazesi içinde bir de Cupra isminde güçlü bir seçenek barındırıyor. Markanın teknoloji vitrini olan Cupra, sürüş yetenekleriyle, sürücüsüne fazla bir iş bırakmıyor.

Günlük kullanılabilen sportif otomobillere olan ilgi azalmıyor. Beş kapılı hatchback karoserli Leon Cupra, adeta kuzu görünümlü bir kurt! Onun geniş hava girişli ön tamponu ve çift egzoz çıkışını fark etmediyseniz, standart bir Leon'dan ayırt etmeniz çok zor. Cupra, hafta içi yoğun trafikte işe gidip, isterseniz hafta sonu da pistte yeteneklerinizi geliştireceğiniz bir otomobil.

Cupra'nın dışında etkileyici bir detay bulmak zor. Kokpitte Cupra'ya özgü birkaç detay var. Altı düzleştirilen direksiyon simidi ilk bakışta dikkatimizi çekiyor. Ergonomisi başarılı olan direksiyon simidi üzerine de Cupra'nun logosu kondurulmuş. Alüminyum pedallar ve ayak dinlendirme bölümü sportif havayı güçlendiriyor. Spor ön koltuklar da Cupra'nın farklı detaylarından.

Cupra'nın tasarımıyla öne çıkma derdi olmadığını direksiyon başına geçtiğinizde daha iyi anlıyorsunuz. Yarış pistinde olduğu gibi normal yollarda da üstün bir yol tutuş sağlamak isteyen mühendisler Leon Cupra'da iyi iş çıkartmışlar. Her virajda, yönlendirilen çizgide kalmak için çaba sarfeden Cupra, sürücüye fazla bir iş bırakmıyor. Direksiyon o kadar iyi söz dinliyor ki kendinizi olmadığınız kadar "usta" bir sürücü gibi hissedebilirsiniz. Sert süspansiyon sistemi konfordan çalmak yerine sürüş güvenliğini arttırıyor. Bozuk zeminde bile kabin içerisinde zıplaya zıplaya gitmiyosunuz. DCC (Dynamic Chassis Control) ile süspansiyonun geri bildirimleri milisaniyler içinde analiz edilip, darbe emiş tepkileri ayarlanıyor. Süspansiyonun darbe emişi de bu tür bir otomobil için oldukça iyi.

Kimi otomobiller anahtarı cebinizden bile çıkartmanıza gerek bırakmıyor, kimisi de anahtarı yuvasına sokup, Start tuşuna basmanızı istiyor. Bunlar motoru çalıştırmanın "havalı" yöntemleri. Cupra'da ise maliyetlerin yükseltilmesi istenmediği için motor geleneksel bir anahtar ile çalıştırılıyor. 4 silindirli turbo benzinli motor küçük bir hırıltıyla uyanıyor. Vitesi D konumuna alıyoruz. Türkiye'de sadece otomatik şanzımanla fiyat listesinde yer alan Leon Cupra'nın otomatik şanzımanın adı DSG. Ünlü, çift kavramalı bu şanzımanı defalarca anlatmamıza gerek yok artık. Ününün hakkını veren DSG, sizin gaz pedalı yönetiminizle büyük bir uyum içinde, uygun vitesi seçmek için hazır bekliyor. Hızlanmak istediğinizde 4 silindirli motorun sesi çift egzoz çıkışında daha da belirginleşiyor. Bu sırada kabin içerisinde de yapay bir motor sesi yükseliyor. 265 HP (280 HP'lik versiyonu henüz ithal edilmiyor), gaz pedalındaki istekleriniz hızla cevap buldukça hızlanma isteğiyle kendini ispatlıyor. Sürüş modları bulunan otomobilde böyle bir kişiselleştirme seçeneği sunulması önemli. sürüş profili (Seat Drive Profile) Konfor, Spor, Cupra ve Kişisel seçenekler arasında tercih yapmanız mümkün. Yoğun trafik ya da manevralar sırasında konfor seçeneğinin sağladığı yumuşak direksiyon ve sakin gaz tepkileri çok işe yarıyor. Cupra modunda ise otomobil bir anda evrim geçiriyor. Ön akstaki elektronik destekli, çok plakalı hidrolik kilitli diferansiyel spor ayara bürünüyor. Gerektiğinde gücün tamamını önde tutunmanın olduğu bir tekerleğe aktarabiliyor. Vites geçişleri hızlanırken, daha yüksek devirli bir sürüş modu devreye giriyor. Gaz tepkileri de hassaslaşıyor. Seat logosu altında sürücüyle en iyi bütünleşen model bu.

Günlük kullanılabilen spor otomobillerde yakıt ekonomisi de satın almada önemli bir kriter. Leon Cupra, 7,7 lt/100 km'lik ortalame test tüketimiyle de, günlük kullanılabilen bir otomobil olduğunu gösteriyor.

Platform kardeşi Golf GTI 220 HP, Golf R 280 HP ve Skoda Octavia RS 220 HP de rekabeti kızıştırıyor. Renault Megane RS 265 HP, manuel şanzımanıyla farklı bir alternatif olarak yer alıyor. Ancak Leon Cupra, sunduğu güç ve fiyat orantısında şimdilik en iyisi gibi görünüyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer