otohaber_logo
Test Merkezi
Ekonomi Sınavı
Orta sınıfa göz kırpan tasarımı ve 4620 mm’lik uzunluğu altında zayıf görünen 90 HP’lik 1,4 lt dizel, Toyota Corolla’da ne kadar ekonomik?
Ekonomi Sınavı

Türkiye pazarında kompakt sedan karoseri altında dizel motor denildiğinde akan sular durur. Bunu otomatik şanzımanla almak mümkünse ekonomiye bir de konfor eklenir. Corolla'nın da 1.4 D-4D M/M modeliye, bu tip isteklere karşı bir çözümü var.

Corolla'nın, gösterişli karoserine çok yakışmayan 90 HP'lik dizel motor ani hızlanma isteklerinde yetersiz kalıyor. Bunda 6 ileri vitesli otomatikleştirilmiş manuel şanzımanın da hantal yapısının payı büyük. Manuel vites değişimiyle bu hantallık biraz giderilebiliyor. Fabrika verilerine göre manuel şanzımanlı 1.4 D-4D'nin 0-100 km/s hızlanması 12,5 saniyeyken, M/M seçeneğinde bu rakam 14,7 saniyeye çıkmış. Test ölçümlerinde de 1.4 D-4D M/M'nin 0-100 km/s hızlanması 15,7 saniye olarak kayda geçti.

Hızlanma konusunda beklentileri karşılayamayan motor, söz yakıt tüketimine geldiğinde parlıyor. Otomatikleştirilmiş şanzıman, güç aktarma konusunda çok başarılı olmamasına rağmen 5,2 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi çok başarılı.

Ekonomik yakıt tüketimini ön planda tutan kompakt sedan müşterileri için çok iyi bir seçenek olan Corolla 1.4 D-4D, otomatik şanzıman baklentilerini de bir nebze olsun karşılıyor. Biraz sesli çalışan sert süspansiyon sistemi ve net direksiyon sistemiyle Corolla'nın selefi nde daha başarılı yol tutuş sağlaması da çekiciliğini arttırıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.