otohaber_logo
Test Merkezi
Turbo Mu? Atmosferik Mi?
Peugeot 308’in giriş seviyesinde yer alan 1,2 lt’lik benzinli motor, 82 HP atmosferik ve 130 HP turbo seçenekleri sunuyor. İkisi arasında tercih yapmak için önceliğinizin performans mı yoksa ekonomi mi olduğuna karar vermeniz gerekiyor.
Turbo Mu? Atmosferik Mi?

Peugeot'nun yenilediği 308'deki değişim sadece tasarımla sınırlı değil. Motor yelpazesi de oldukça genişleyen otomobilin baz seviyesinde 1,2 lt benzinli motor fiyat avantajıyla yer alıyor. Bu motorun 82 HP'lik gücünün yetersiz olduğunu düşünenler için ise 130 HP'lik turbo versiyonu da sunuluyor.

Turbonun avantajlarını ön plana çıkartan üreticiler, atmosferik motorlara nerdeyse ara verdiler. Peugeot, 308 modelinde atmosferiğin maliyet avantajını sunarken, güç isteyenler için aynı motorun turbo versiyonunu da seçenekleri arasında ekledi.

82 HP'lik atmosferik motorun 308'i hızlandırma konusunda hantal kaldığı fabrika verilerinde de görülüyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanlı otomobilin 0-100 km/s hızlanması 13,3 saniye olarak açıklanıyor. Test ölçümündeyse bu veri neredeyse 15 saniyeye yakın. Bu yavaşlık, kısa mesafe ve düşük hızlarda otomobil kullananlar için büyük bir sorun teşkil etmiyor. Sadece yokuşlarda araç yüklüyken bu zayıflık net bir şekilde hissediliyor.

130 HP'lik turbo benzinli motor ise, hızlanma konusunda çok keyifli. İlk kalkış anından itibaren canlı olan motorun alt devirlerindeki ivmelenme isteği oldukça tatminkar. 6 ileri manuel şanzımanın belirgin vites yolları da hızlanmalarda elinizi çabuk tutmanıza yardımcı oluyor. Gücün ön tekerleklere aktarılmasında sorun yaşanmazken, gereksiz güç patlamaları yaşanmadığı için elektronikçekiş kontrolünün devreye girdiğini çok sık görmüyorsunuz. Bu motor 3008 gibi daha ağır ya da daha büyük bir karoserde bile tatminkar sonuçlar ortaya çıkartabilir.

Aynı donanımlardaki 308'lerin fiyatlarına baktığımızda Active 1.2 Puretech 55.000 TL'ye satılırken Active 1.2 Turbo ise 61.600 TL'ye satılıyor. Aradaki yüzde 10'u aşkın fiyat farkı karşılığında 48 HP güç, 112 Nm tork farkı alınıyor. Sonuç olarak aynı donanımlı ancak performansta ciddi farklı olan bir otomobil için 6.600 TL'lik fark hiç de fazla değil. Ancak otomobilini sadece kısa mesafede kullanan bir tüketicinin de aradaki bu hızlanma farkına çoğu zaman ihtiyacı olmayacaktır. Dolayısıyla aradaki fiyat farkını ödemesi mantıklı değil.

İki araç arasında tercih yapılacağı zaman, otomobili kısa mesafede, sakin bir kullanım tarzı için miistediğinize yoksa otoyol kullanımının da dahil olduğu, gerektiğinde yüksek hızlara daha kolay ulaşabilen bir otomobile mi ihtiyacınız olduğunu tespit etmelisiniz.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.