ARKADAŞINA GÖNDER
Test: BMW X6 xDrive30d
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: BMW X6 xDrive30d

12.05.2015 Salı
TEST: BMW X6 XDRİVE30D

Kimi otomobiler vardır, üretim amaçları ulaşım değil, keyiftir. BMW X6 için de en fonksiyonel ve ekonomik ulaşım araçlarından biri tanımlaması yapamayız. Ama yeni nesliyle birlikte, adeta bahar mevsimi gibi heyecan uyandırıcı, keyif verici bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz.

Kim yarım milyon TL para verip de rakiplerine göre daha dar yaşam alanı, daha küçük bagaj, daha dar cam yüzeyler ve şehir için iri boyutlarla kendini zora sokmak ister? Cevap; "Bu otomobile aşık olan biri" olsa gerek. X6 aşık olunup da satın alınabilecek otomobiller arasında. Onu SUV değil de iri bir spor otomobil olarak düşünmek gerekli. Bu iri spor otomobil yeni bir görünümle yoluna devam ediyor.

Ölçülerine baktığımızda X6'da çok fark yok gibi görünüyor. 2935 mm'lik dingil mesafesi korunurken otomobilin uzunluğu 34 mm arttırılmış. Bunda yeni tampon tasarımının etkisi var. Selefine göre daha geniş hava girişlerine sahip tampon ile X6 daha agrasif görünüyor. Yeni farlar ve ön panjurla da bu agrasif görünüm desteklenmiş. Yeri gelmişken, opsiyonel olarak alınan adaptif LED farların türünün en iyi örneklerinden biri olduğunu da belirtmeliyiz. Geniş bir alanda uzun bir menzilli aydınlatan farlar, karşıdan gelen araçları rahatsız etmemek için otomatik olarak ışık yoğunluğunu ayarlıyor. Boyutlara bakmaya devam ettiğimizde X6'nın ön iz mesafesi 5 mm azalırken, yüksekliği 4 mm arttırıldığını görüyoruz. Genişlik de 7 mm artmış.

Ölçülerdeki küçük değişikliklerle çok daha iri görünen X6, yerini aldığı modelin siluetini koruyor. Selefinde 570 litre olarak açıklanan bagaj hacmi ise 550 litre olarak güncellenmiş. Bu boyuttaki bir otomobil için küçük olan bagaj, uzun seyahatlerde ailenizin büyük boy valizlerinin sayısı fazlaysa yeterli hacmi sunamayacaktır. Ama günlük alışveriş torbalarınız için endişelenmenize gerek yok.

Yeni nesilde korunan, bagaj kapağının elektrikli olarak açılıp-kapanma fonksiyonu ise kullanışlılığı arttıran bir özellik. Ama bunu biraz daha ileri taşıyan üretici, temassız olarak, tamponun altına doğru yapacağınız "tekme" hareketiyle bagaj kapağının otomatik olarak açılabilmesini sağlıyor. İşin güzel kısmı bagajı bu şekilde açabildiğiniz gibi yine bu şekilde kapatabiliyorsunuz.

Direksiyon başına geçtiğimizde selefine göre çok daha kaliteli ve gösterişli bir kokpit bizi karşılıyor. Özellikle orta konsoldaki bilgi ekranının değiştirilmiş olması, yerini alan yüksek çözünürlüklü ekran ile fonksiyonellik ve kalite arttırılmış. Dokunmatik olarak da kontrol edilebilen merkezi kumanda sistemi selefine göre çok daha gelişmiş ve pratik bir teknolojiye sahip.

Yola çıktığımızda da yeni nesildeki gelişmeleri keşfetmeye devam ediyoruz. Direksiyon sistemi selefindekine göre daha konforlu. Selefinde sert olan direksiyon, artık daha yumuşak. Ama bu aklınıza dinamizminden bir şey kaybettiği anlamına gelmesin.

Hala geri bildirimleri çok iyi olan direksiyon, düşük hızlarda yeteri kadar konforlu, yüksek hızlarda da olması gerektiği gibi çok net.

Opsiyonel olarak alınan, adaptif süspansiyon sisteminin de bu konfor odaklı dinamizme etkisi var. Normal, Konfor, Spor ve Spor+ olmak üzere dört ayrı ayar arasından tercih yapılabilen süspansiyonsistemi anlık olarak değişime izin veriyor. Kendinize uygun süspansiyon ayarına karar verebileceğiniz gibi bu seçimi sisteme de bırakabilirsiniz. Etkileyici bir yol tutuş tecrübesi yaşatan X6'nın xDrive dört tekerlekten çekiş sistemi de sürüşün akıcı ve kontrollü olmasını sağlıyor. Yüksek karosere rağmen aşırı derecede yana yatmayan karoserde, gücü yere kesintisiz iletilmesinde xDrive hızlı çalışıyor. Az tutunan tekerlekteki güç, çok tutunana aktarılarak güvenlik arttırılıyor.

Yazımızın başında bu araçta mantığa çok hitap etmeyen yönlerden bahsetmiştik. Sürüş dinamiklerini göz önünde bulundurduğumuzda bu gösterişli otomobilin sadece görsel değil sürüş özellikleriyle dinamik bir otomobil isteyenleri memnun edeceğini söyleyebiliriz.

Fiyat listesinde X6 xDrive40d'nin 483.094 TL ile X6 xDrive30d'nin 455.369 TL'lik fiyatlarını görüyoruz. Her ikisinde de 3,0 lt'lik turbo dizel motorlar görev yapıyor. xDrive40d 313 HP güç sunarken, test aracımızdaki xDrive30d 258 HP gücünde. Motor kaputu altından sportif homurtular yükselmesini sağlayan 6 silindirli dizel motorun hızlanma azmi çok başarılı. 1500 ile 3000 d/d arasında üretilen 560 Nm'lik maksimum tork alt devirlerden itibaren kesintisiz bir ivmelenme tecrübesi yaşatıyor. Kompakt sporcular kadar çevik olabilen X6'nın fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanması 6,7 saniyeyken Golf GTI'da bu süre 6,5 saniye olarak açıklanıyor. Test verisine baktığımızda X6'nın 7,5 saniye olarak kayda geçen 0-100 km/s hızlanması yine de çok iyi.

Hızlanmadaki bu başarı bir takım oyunu işi. Çekiş sisteminden süspansiyon sistemine, motordan şanzımana kadar her bir aksamın bu kadar uyumlu olması sürüş keyfini arttırıyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da bu takımın iyi oyuncuları arasında. İstenildiğinde manuel olarak oldukça seri bir şekilde vites değiştirmenize izin veren şanzıman aslında buna gerek bırakmıyor. Akıcı ve hızlı vites değişimleri sağlayan şanzıman ani hızlanma isteklerinde vites düşürüp ideal motor devrine hızla ulaşmanızı sağlıyor.

Ekonomik olarak ilerlemek istediğinizde de mümkün olan en yüksek vites oranına geçerek düşük devirde ilerliyorsunuz. Bu sayede 8,5 lt/100 km'lik ortalama test tüketimine ulaşabildik. Genel olarak bakıldığında ergonomi konusunda sorunları olan ama iş sürüş kalitesine geldiğinde parlayan bir X6'nın karşımızda olduğunu görüyoruz.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer