ARKADAŞINA GÖNDER
Karşılaştırma: Mercedes-AMG GT S, Porsche 911 Turbo
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Karşılaştırma: Mercedes-AMG GT S, Porsche 911 Turbo

02.06.2015 Salı
KARŞILAŞTIRMA: MERCEDES-AMG GT S, PORSCHE 911 TURBO

Mercedes’in artık bağımsız bir marka haline getirdiği performans departmanı AMG, Mercedes-AMG logosu altında çıkan ilk süpersporcusu GT S ile bugüne kadar herkesin önünde saygıyla eğildiği kral Porsche 911 Turbo’ya meydan okuyor. Bu meydan okumanın sonucunu çok detaylı bir karşılaştırmayla göreceğiz.

-AMG GT S, 'ya karşı. Yılın karşılaştırmasına hoşgeldiniz. Aff alterbach şehrinden gelen yeni çocuk, komşu şehrin bütün dünya tarafından ikon olarak kabul edilen ustasına "artık ben de varım" demek istiyor. Bugüne kadar 911 Turbo'ya meydan okuyanların pek de parlak sonuçlarla evlerine dönmüş olmamalarını AMG pek de umursamıyor. Markanın kendine olan güvenini meşhur reklam filminde de görüyoruz: Küçük bir çocuk, uykusundan ter içinde uyanıyor. Çünkü 911 bir AMG GT tarafından sollanıyor. Mesaj açık: Çocukken hayalini kurduğunuz spor otomobili artık sollayan biri var. Acaba AMG GT, reklamdaki ufaklık dışında her yaştan 911 tutkunları için gerçek bir kabus mu? Bunu göreceğiz..

SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ

Pist boş ve öncelik meydan okuyan yeni çocukta. AMG GT kısmen SLS AMG tekniğini kullansa da özünde bambaşka bir karakter. Bunun ilk işaretini arka aksın inanılmaz derecede yüksek seviyedeki mekanik güç aktarımı veriyor. Aynı pistte daha önce SLS AMG'nin vahşi bir biçimde arka tekerleklerini şerit dışına bıraktığı noktalarda AMG GT ideal çizgisine adeta yapışıyor. Bu karakterin oluşmasındaki temel faktörler; ön-orta motor yerleşimi, şanzımanın arka aksta olmasıyla elde edilen harika ağırlık dağılımı, elektronik kontrollü diferansiyel kilidi ve AMG Dynamic Plus paketiyle birlikte gelen aktif motor kulakları olarak sıralanabilir. Aktif motor kulakları sürüş tarzına göre motorun daha mı gevşek yoksa daha mı sıkı tutulacağını otomatik olarak ayarlayıp ön aksa binen kuvvetleri mümkün olduğunca dengeliyor. AMG GT bir virajdan diğerine çok keskin bir biçimde yönlendirilirken bu esnada abartılı hızlara ulaşıp mantık sınırlarını zorlayan bir yanal ivme üretebiliyor. Direksiyonda mutlak bir spor otomobil hissi yok ancak yönlendirme nokta atışı şeklinde tam isabetli. Sürücü normalin çok üstündeki limitlere doğru yaklaşırken nazikçe hissedilen ve kolayca kontrol edilebilen işaretlerle uyarılıyor. ESP'nin karakteri de övgüyü hak ediyor.

Özellikle yarış modundaki ayar harika. Sürüş keyfini sonuna kadar yaşamanıza izin veren sistem bununla birlikte her koşulda arka planda hazır bekliyor. AMG GT, şüphesiz en çevik ve en dengeli arkadan itişli otomobillerin başında geliyor. Contidrom Pisti'nin yol tutuş parkurunda elde edilen 1:34.9 dakikalık süre 911 Turbo'ya açık ve ciddi bir meydan okuma.

Turbo, unvan mücadelesine hazırlıklı geliyor. Opsiyon listesindeki Sport Chrono paktiyle donatılan otomobilde aktif motor ve şanzıman kulakları, 4 tekerlekten çekiş, aktif yönlendirilebilir arka tekerlekler gibi özellikler mevcut. Sport Chrono paketinin içeriğindeki aktif aerodinamik parçalar ve maksimum torku gerektiğinde kısa süreliğine 50 Nm arttıran Extra Boost da 911 Turbo'nun silahları arasında.

Bütün bu özelliklerin bir araya gelmesi, 911 Turbo'yu bir anlamda olağanüstü güçleri olan bir süper kahraman haline getiriyor. 3,8 km uzunluğundaki yol tutuş parkurunda GT S'e atılan 1,5 saniyelik fark da bunun bir sonucu. Bu farkın ilk nedeni olarak herkesin aklına GT S'in arkadan itişli, 911 Turbo'nun ise 4 tekerlekten çekişli olması gelebilir. Ancak fark yaratan özellik muhteşem çalışan aktif yönlendirilebilir arka aksta saklı. Aktif arka aksa eşlik eden itaatkar ön aksın birlikteliği abartılı denebilecek kadar yüksek viraj giriş hızlarına imkan veriyor. 911 Turbo, sürücüsünün elinde mutlak bir hassas sürüş makinesi haline geliyor. PDCC sistemi ağırlık transferlerinde karoser salınımlarını minimize ederken bu esnada otomobilin geri bildirimlerini de sağırlaştırmıyor. AMG GT S, geri bildirim ve kontrol edilebilirlik konularında örnek bir otomobil olsa da, hassasiyet söz konusu olduğunda Porsche standartları belirleyen otomobil. 911 Turbo'nun opsiyon listesindeki muhteşem karbon seramik frenleri sıcak (31,2 m) ve soğuk (33,8 m) performansında 2,6 metre fark ortaya çıkartıyor. AMG GT S de karbon seramik fren disklerine sahip ve Porsche'nin az farkla gerisinde. Bununla birlikte her iki otomobilin fren sistemi de sürekli zorlanmadan etkilenmeyip performansını koruyabiliyor.

MOTOR/ŞANZIMAN

Mercedes-AMG GT S'in ön aksının arkasında, aracın merkezine doğru uzanan 4,0 lt'lik çift turbo beslemeli V8 yeni bir üretim. Muhteşem ses karakteri motorun imzaları arasında başı çekiyor. AMG GT S'in V8'i park manevralarında bile limandan ayrılan bir off shore teknesi gibi homurduyor. Kolay devirlenen motora yüklendikçe sesi de yükselip motorsporları genlerini kalın egzozlardan çevreyle paylaşıyor. Kolay dozlanan çift turbo V8, alt devirlerden itibaren gücünü ortaya koyuyor. Yüksek tutunma yeteneği sayesinde motorun gücünün dumana dönüşmesi engelleniyor.

GT S, 0'dan 100 km/s'ye tırmanmak için 3,8 saniyeye ihtiyaç duyarken, 11,4 saniye sonra hız göstergesinde 200 km/s okunuyor. Arkadan motorlu Porsche, bu disiplinde 4 tekerlekten çekişli olmasının avantajıyla mancınıktan fırlatılmış gibi uçuyor: 0-100 km/s: 3,1 saniye! Hız arttıkça 911 Turbo önde olmayı, daha küçük farklarla da olsa, sürdürüyor: 0-200 km/s: 10,3 saniye. Yüksek devirlerde hıza eşlik eden agresif hırıltılar bir boxer klasiği

Ara hızlanmalar hem AMG GT S'te hem de 911 Turbo'da sadece bir tercih meselesi. Her iki motor da her devir aralığında canlı tepkilere sahip. Bununla birlikte 6 silindirli boxer, V8'den bir tık daha yumuşak çalışıyor. 7 ileri vitesli çift debriyajlı otomatik şanzımanlar iki rakipte de performansın anahtarları arasında. Yakıt ekonomisi için tercih edilen yöntemler de ortak: Şanzımanlarda süzülme, motorlarda da Start-Stop fonksiyonu mevcut. Ancak gerçek anlamda yakıt tasarrufunu ne Porsche (14,1 lt/100 km) ne de Mercedes-AMG (14,7 lt/100 km) sunuyor.

KAROSER

AMG GT S, akustik açıdan olduğu gibi görsel yönden de etkileyici olmayı bilen bir otomobil. Klasik spor otomobil ruhu sürücü koltuğuna oturulduğunda kendini tam anlamıyla gösteriyor. Sürücü ve yolcu mümkün neredeyse arka aksın üzerinde ve otomobile entegre oturma pozisyonuna sahip. Bununla birlikte sunulan genişlik 911'le neredeyse aynı. Bunun baş sorumlusu ise orta konsol. Porsche'ye göre 20 cm daha fazla olan kapıdan kapıya kabin genişliğindeki bu artının neredeyse tamamı sürücü ve yolcuyu birbirinden ayıran heybetli orta konsol tarafından kullanılıyor. Dik ön camdan sonsuza gider gibi duran motor kaputunun oluşturduğu manzara muhteşem. Porsche'de sürücü ve yanındaki yolcunun arasında sadece bir el genişliğinde boşluk bırakılmış. Pilot ve yardımcı pilot otomobilin tam merkezinde oturuyor. Arkadaki iki koltuk ise sadece ama sadece çok kısa mesafelerde çocuklara uygun. AMG, ön koltukların arkasındaki alanı bagaj olarak değerlendirmeyi daha uygun görmüş. Ortaya çıkan 350 litrelik bagaj iki kişilik yolculuklara yetecek kadar büyük. Porsche ise 911'de bagaj olarak ön aksın üstündeki boşluğu kullanmayı sürdürüyor. 115 litrelik hacim bir kişi için bile kısıtlı ve bu yüzden de çoğu 911 sahibi mikro arka koltukları dünyanın en hızlı bagajlarından biri haline getiriyor.

Kapsamlı güvenlik donanımı bir Mercedes için zorunluluktur. AMG GT S, 911 Turbo'da opsiyon listesindeki tam LED farları standart olarak sunarken, yine standart donanımında yer alan acil durum arama sistemi, şerit takip ve değiştirme yardımcısını Porsche opsiyon listesinde dahi bulundurmuyor. Mercedes açısından bakıldığında şaşkınlık yaratan detay, yolcu koltuğunda Isofix bağlantısının opsiyon listesinde bile olmaması. 911'in arka koltuklarında iki Isofix bağlantısı standart gelirken ön yolcu koltuğu için de opsiyon seçeneği mevcut.

911'e meydan okuyorsanız işçilik ve malzeme kalitesinde de kusursuz olmanız gerekiyor. 911'e bakıldığında hem karoserin hem de kabinin sanki tek bir parçadan yontulduğunu hissediyorsunuz. Her parça yerine mükemmel oturuyor, her dikiş, her bağlantı noktası cetvelle çizilmiş gibi görünüyor. AMG'de de kalite çok yüksek seviyede. Ancak çerçevesiz kapı camlarından gelen gıcırtılar ve yer yer dengesiz parça birleşim noktaları da göze batıyor.

SÜRÜŞ KONFORU Hem Mercedes-AMG GT S hem de Porsche 911 Turbo mutlak performans üzerine geliştirilmiş üretimler olmalarına rağmen sundukları uzun yol konforu çok etkileyici. İki rakip de genişlik ayarlı ve iyi şekillendirilmiş spor koltuklara sahip. Koltuklar sert dolgulu olsalar bile uzun yolculuklarda sıkıntı yaşanmıyor. Adaptif amortisörler de iki rakibin ortak noktaları arasında. Sertlik ayarı sayesinde pürüzlü zeminlerde yeterli konfor yakalanırken Porsche'nin süspansiyon sistemi biraz daha dengeli ve nazik bir çalışma karakterine sahip. Mercedes'in özellikle arka aksı, yol yüzeyi hakkında daha fazla bilgi veriyor. GT S'in spor egzoz sistemindeki supaplar kapatıldığında gürültü seviyesi tıpkı 911 Turbo'da olduğu gibi konforu bozmayacak bir seviyede kalıyor.

Yazı: Michael Godde-Eray Özgür

SONUÇ: Mercedes-AMG GT S bu karşılaştırmada Porsche 911 Turbo'ya karşı tüm potansiyelini gösterdi. GT S, bugüne kadar 911 Turbo avına çıkan süperspor otomobillerin en iyilerinden biri. AMG, bugün kendi güç kategorisindeki tüm rakiplerini geride bırakabilir. Ama 911 Turbo'yu tam olarak değil: Porsche hem 4 tekerlekten çekiş sistemini hem de dört tekerleğe birden etki eden yönlendirme sisteminin nimetlerinden faydalanıp galip geliyor. Bundan sonraki karşılaştırma biraz daha heyecanlı olacak: 462 HP gücündeki standart GT'yi bu kez 430 HP gücündeki arkadan itişli 911 GTS'le karşı karşıya getireceğiz. Hazırlıklarımız sürüyor...