ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec 4MATIC
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec 4MATIC

02.06.2015 Salı
TEST: MERCEDES-BENZ CLS 350 BLUETEC 4MATIC

Mercedes’in dört kişilik, dört kapılı ilk coupesi CLS’nin ikinci nesli makyajlanıp yollara çıktı. Yapılan değişiklikler otomobilin daha seçkin hissedilmesini sağlarken, donanım ve motor seçenekleri de zenginleştirilmiş.

dört kapılı coupe işinde iyice ustalaştı. CLS ile 2004'te başlayan macera, 2010'da ikinci nesil ile devam etti. 2015 yılında ise ikinci nesilin makyajıyla, Mercedes'in yeni tasarım dilini kullanarak devam ediyor. İkinci nesilin yüzü eskirken, 2012'de BMW'nin rakip olarak yollara çıkarttığı 6 Gran Coupe'den sonra Mercedes için de yenileme zamanı gelmişti. Shooting Brake ve Coupe olmak üzere iki karoser seçeneği olan CLS ailesinden Coupe olanı sayfalarımıza konuk oldu.

Makyaj konusunda CLS'ye cömert davranan Mercedes, otomobilin yüzünde ana hatları koruyarak yeniledi. Yeni LED farlarla başarılı bir aydınlatma sunan CLS'de farların çizgileri makyaj öncesiyle benzer. Gerektiğinde sis farı fonksiyonu da olan farlar, viraj içi aydınlatmasında ve dönüşlerde de oldukça başarılı. Tasarımda fark yaratan bir unsur da yeni elmas tip radyatör ızgarası; hem makyaj öncesine göre daha geniş, hem de çok daha modern görünüyor. AMG donanımlı test aracımızda iri hava girişli ön tampon da CLS'nin şıklığına sportiflik kazandırıyor. Makyajların genelinde profilden bakıldığında değişiklikler fark edilmez. Yandan bakıldığında görülen tek fark yeni jantlar. CLS'nin arka tamponu ve stopların iç tasarımı da değiştirilmiş.

Direksiyon başına geçtiğimizde de yeniliğin, gösterge grubu ve ön konsolda devam ettiğini fark ediyoruz. Makyaj öncesinde ön konsolun ortasında, çukurda kalan bilgi ekranı yerini, Mercedes'in diğer modellerindeki gibi havada asılı gibi görünen bir ekrana bırakmış. Daha büyük olan bu ekran daha iyi takip ediliyor. Ekranın, ön konsola yapıştırılmış bir tableti andırması ve şimdilik sabit olması eleştirilerimize yol açsa da daha fonksiyonel bir sisteme yerini bırakmak üzere bir geçiş sürecinde olduğunu biliyoruz.

Otomobilin etrafında yer alan kameraların görüntüleri de bu 20,3 cm'lik ekrandan izlenebiliyor. 360 derece olarak görüntü sunan sistem, otomobilin kuş-bakışı görüntüsünü de yansıtarak manevralarda kolaylık sunuyor. Aktif park yardımcısı yatay ve dikey olarak park edebilen otomobil otomatik olarak fren ve direksiyon hareketlerini de sürücüden devralabiliyor. 4937 mm uzunluğunda, dar camları ve eğimli sütunlarıyla kısıtlı görüş açıları olan böyle bir araçta kamera ve otomatik park donanımı alınmalı.

Bu uzunluktaki bir otomobilin göründüğü kadar da dinamik olmasını isteyenler, test aracımızdaki 3,0 litrelik dizel V6'yı tercih edebilirler. Mercedes'ten beklenilen sessizliği ve konforu sunarken, nasıl hızlandığını sert bir şekilde hissettirmeyen CLS 350 BlueTEC 4MATIC, hızlı kalkışlarda adeta balon ile göğe yükseliyormuşsunuz gibi akıcı ve etkileyici hızlanıyor. Virajlarda da aynı sakinliği kaybetmeyen otomobil, dört tekerlekten çekiş sisteminin etkisiyle izinde gitme konusunda çok başarılı. İstenildiğinde etkileyici hızlanma verileri sunmakta gecikmeyen otomobil, yakıt tüketimindeki cimriliğiyle de şaşırtıyor. Yoğun trafikte 10 lt/100 km seviylerinde kalırken, ortalama test tüketiminde ise 8,0 lt/100 km'lik verisiyle gönlümüzde ayrı bir yer kazanmayı bildi.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer