ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Hyundai i20 1.2 MPI
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Hyundai i20 1.2 MPI

02.07.2015 Perşembe
TEST: HYUNDAİ İ20 1.2 MPI

Hyundai’nin küçük sınıftaki temsilcisi i20, ikinci neslinde çok dikkat çekici yeniliklerle adından söz ettirmeye başladı. Selefi ne göre boyutları arttırılan otomobilin, tasarımındaki dikkat çekici fark kadar malzeme ve işçilik kalitesiyle de oldukça başarılı. Yeni i20’nin ilk testini en zengin donanım paketli baz motor ile karşınıza getiriyoruz..

Türkiye'de üretilen i20, tamamen yeni bir karoserle yollara çıktı. Artık çok daha modern ve şık görünen yeni i20, tasarımıyla olduğu kadar donanımıyla da iddialı. Selefinden 40 mm daha uzun olan otomobilin dingil mesafesi de 45 mm arttırılmış. Selefine göre daha alçak ve geniş karoser ile otomobil çok daha dinamik görünüyor. Yeni i20'nin en iddialı olduğu yönü, güçlü motor, hızlı şanzıman, dinamik süspansiyon veya direksiyon sistemi değil. En güçlü olduğu yanlarını tasarımı, geniş kabini, başarılı görüş açıları ve donanımı oluşturuyor. Otomobilin içerisine geçmeden etrafında bir tur attığımızda selefiyle boyut farkının manevra ve park konusunda bir dezavantaja dönüşmeyeceğini düşündük. Bunun için direksiyon başında bir park testi gerçekleştirerek ilk tespitimizi doğruladık. Yeni i20'nin boyutlarının artması haricinde, iri tasarlanan far ve stoplarıyla da olduğundan büyükmüş gibi algılanabiliyor. İri aydınlatma gruplarının tasarıma etkisi olduğu kadar, aydınlatma özelliklerine de faydası var. Özellikle farlarda ilginç bir uygulama var. En üsteki floresan benzeri aydınlatma, park lambaları ve farlar açıkken sürekli yanıyor.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde ferah ve kaliteli hissettiren bir yaşam alanıyla karşılaşıyoruz. Üst kısmı yumuşak malzemeyle kaplanan ön konsol kalite hissini arttırıyor. İç mekanda çift renk kaplama kullanılması da kalite algısını arttırıyor. Büyüklüğü iyi ayarlanmış olan direksiyon simidinin arkasından gösterge grubu da rahat tekip edilebiliyor. Kabin içerisinde ve kapı içlerinde küçük eşya gözleri yeterli sayı ve genişlikte. Kabin, başarılı yalıtım sayesinde oldukça sessiz. İç mekandaki yaşam alanı ise küçük sınıf ortalamalarının üstünde. Motor seçeneklerine baktığımızda selefinden ayrılmadığını görüyoruz. 1,2 lt 84 HP benzinli manuel, 1,4 lt 100 HP benzinli manuel ve otomatik seçenekleriyle sunulurken, 90 HP'lik 1,4 lt turbo dizel de sadece manuel şanzımanla alınabiliyor. Baz fiyat seviyesinin oluşmasını sağlayan 1.2 MPI motor, ikili değişken supap zamanlaması olarak tanımlanan sistem ile sessiz yapısının yanında yakıt ekonomisi odaklı çalışıyor. Bagaj kapağı üstündeki "blue" logosuyla da ifade edilen stop/start sistemi de i20'nin yakıt ekonomisi sağlaması için çalışıyor. İlk hızlanma ve esneklik verilerinde turbo destekli motorlardan çok daha hantal kalan motor, devir yükseldikçe tatmin edici ivmelenmeye ulaşabiliyor. Benzer atmosferik motor kullanan rakiplerine göre kıyaslandığında ise i20 1.2 MPI'nin hızlanma ve esneklik verileri makul olarak değerlendirilebilir. Asıl uzmanlığı ise yakıt ekonomisi. Dizel motorlarda görmeye alıştığımız 6,0 lt/100 km altındaki ortalama tüketime i20 1.2 MPI ile ulaşmak hiç de zor değil. 5 ileri manuel şanzımanın vites geçişleri başarılı. Standart olarak sunulan yokuş kalkış desteği sayesinde otomobilin geriye kaymasından endişlenmeye gerek yok. Sürüş özelliklerine baktığımızda i20'nin dinamizm iddiasında olmadığını görüyoruz. Süspansiyon sistemi konforu bozmadan güvenle ilerleyebilmek için tasarlanmış. Sınırlar zorlanmadığında aşırı salınmayan karoser, ani ağırlık transferlerinde de aşırı yığılmıyor. Çeviklik isteyen ani şerit değişimlerinde ise karoser aşırı esnemeyerek güvenlik sınırları içerisinde kalınmasını sağlıyor. Ama süspansiyon çevikliği konusunda sınıfında çok iyi rakipleri olması i20'den de bu gibi özellikler arayanları, rakiplere yönlendirebilir. Önde çok kollu, arkada torsiyon çubuklu süspansiyon sistemi kullanılan otomobil, bozuk zeminlerde arkadan süspansyon seslerinin yansımasına yol açıyor. Sert tasarlanan ön süspansiyon sistemi kısa esneme mesafesiyle de güvenli yol tutuş sağlıyor. Süspansiyon sisteminde selefine göre ilerleme kaydedildiğini söyleyebiliriz.

Direksiyon sistemine baktığımızda sürücüyü yormayan, elektrik destekli bir direksiyon ile karşılaşıyoruz. Ortalama seviyedeki sistem için sınıfının geri bildirimleri en iyi ve net direksiyonuna sahip modellerinden biri tanımlaması yapılamaz. Ama ani şerit değişimleri, engelden kaçma ya da slalom gibi sürüş dinamiklerinde düşük hızlarda sorun yaşanmıyor. Direksiyon sisteminin şehiriçi kullanımında görevini sorunsuz yerine getirdiğini söyleyebiliriz. Fren testinde de arkada da disk olan otomobilin 100-0 km/s ölçümünde çizgisini koruyarak, arka arkaya yapılan frenlerde de performansından ödün vermediğini gördük. Fren pedalının tepkilerinizi iletme hızı oldukça iyi. i20 1.2'nin başlangıç fiyatı 39.600 TL. Küçük sınıfın dinamik modeli Fiesta'nın 1.25 82 HP seçeneğinin fiyatı 38.935 TL'den başlıyor. Yenilenen Opel Corsa, 1,2 lt 70 HP'lik motoruyla 40,398 TL'den başlıyor. Seat Ibiza 1,4 lt 85 HP'lik motoru ve 35.900 TL'den başlayan fiyatıyla sınıfının en caziplerinden. VW Polo 1.0 39.700 TL'den, Peugeot 208 1.2 37.900 TL'den, Toyota Yaris 1.33 ise 43.850 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor. Bu incelemeye göre i20'nin başlangıç fiyatının sınıfının ortalamalarında olduğunu söyleyebiliriz. 2015 yılı için 25 bin adetlik satış hedefi olan i20'nın sınıf liderliğine ulaşması için elinde makul fiyattan da fazlası var. Kaliteli ve geniş kabin, zengin donanım ve 5 yıllık garanti süreleri i20'yi hedefine ulaştırabilir.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer