ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Mercedes-Benz C200 BlueTEC
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Mercedes-Benz C200 BlueTEC

03.09.2015 Perşembe
TEST: MERCEDES-BENZ C200 BLUETEC

Türkiye’de özellikle 1,6 lt dizel motor ve otomatik şanzıman denildiğinde akan sular durur. C Serisi’nde de artık bu ikili sunulmaya başladı. Bakalım ne kadar cazip?

Tamamen yenilendikten sonra motor seçenekleri hemen yerine oturmayan C Serisi'nde en büyük eksiklik giderildi. 1,6 lt dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi artık fiyat listesinde yer alıyor.

Küçük silindir hacimli motorların, düşük vergi dilimine girmesi premium sınıft aki otomobillere daha kolay ulaşılmasını sağladı. C Serisi'nde daha önce 1,6 lt turbo benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisinde yakalanan ilgi, şimdi dizel motor ile daha da tırmanabilir. Çünkü C 200 BlueTEC modeli 1,6 lt 136 HP dizel motor ve 7G-Tronic otomatik şanzıman ikilisiyle satılıyor. Aynı donanım seviyesinde 1,6 lt benzinli motor ile kıyaslandığında C 200 BlueTEC 135.500 TL'lik başlangıç fiyatıyla yaklaşık 12 bin TL daha pahalı. Rakiplerini incelediğimizde Audi A4 ve BMW 3 Serisi'nde 1,6 lt'lik turbo dizel motor seçeneklerinin henüz olmadığını görüyoruz.

Alternatif aradığımızda, Volvo S60 D2 115 HP Powershift 107.310 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor. Bu sınıfın en popüler modellerinden olan VW Passat 1.6 TDI 120 HP DSG ise 103.100 TL'den başlıyor. Bu tabloya göre ezeli premium rakipler arasında alternatifi olamayan C 200 BlueTEC'in kabul edilebilir başlangıç fiyatı sunduğu görülüyor.

Sürüş özelliklerine baktığımızda başarılı ses yalıtımının dizel motor gürültüsünü kabin içerisinden uzak tuttuğu dikkatimizi çekiyor. Trafikteki duraksamalarda hızla devreye giren stop/start sistemi de hem konfor hem tüketim için çalışıyor. Konforu gözeten bir diğer unsur da 7G-Tronic isimli şanzıman. Akıcı ve sarsıntısız vites geçişleriyle Mercedes logosunun hakkını veriyor. Ama ani hız değişimlerinde şanzıman istenildiği kadar çabuk olamayabiliyor. Bu durumda manuel olarak vites seçimi yapmak faydalı.

Vites kolu Mercedes tarzında, direksiyonun arkasında yer alıyor. Manuel olarak vites değiştirmek için direksiyon arkasındaki kulakçıkları kullanmak mümkün. Alt devirlerden itibaren üretilen 300 Nm'lik tork 1500-3000 d/d arasında devam ediyor. Bu da ilk kalkış anından itibaren kesintisiz ve akıcı bir hızlanma sağlıyor. 136 HP'lik motor şehiriçi ve otoyol kullanımında bekleneni veriyor. Araç sollamarında da sürücü zor durumda bırakmayacak atikliği sağlayabiliyor. En çok merak edilen ise yakıt tüketimi olsa gerek. Çok iyimser olan 4,2 lt/100 km'lik fabrika verisi karşılığında, test tüketimi 6,2 lt/100 km olarak kayda geçti. Bu tüketim benzinli motorlu C Serisi'nin 7,9 lt/100 km'lik tüketiminden çok daha başarılı. Ancak benzinli motor ile arasındaki 12.000 TL farkı kapamak için test tüketimine göre 86.393 km'yi aşmak gerekli. Ancak o zaman dizel C Serisi benzinliye göre karlı bir otomobil olmaya başlıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

seha seha

imkanım olsa alırım

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 04.09.2015 02:51

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.