ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Land Rover Discovery Sport
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Land Rover Discovery Sport

26.09.2015 Cumartesi
TEST: LAND ROVER DİSCOVERY SPORT

Land Rover ailesinde bir boşluğu dolduran Discovery Sport, benzer uzunluktaki SUV rakipleri arasında 7 koltukla gelen şimdilik tek model. Seçkin ve sportif görünen Discovery Sport, Range Rover Evoque ile motor ve şanzımanı da paylaşıyor. Bakalım, sürüş tecrübesi ne kadar benziyor?

Discovery ile Range Rover Evoque arasındaki boşluğa yerleşen Discovery Sport, Evoque'un yüzüyle sportifl ik sunarken, Discovery kadar da fonksiyonellik vaad ediyor.

Discovery'nin her yeni neslinde gitgide Range Rover kalitesi ve konforuna yaklaşması fiyatının da artmasına yol açtı. Daha makul fiyatlı bir SUV temsilcisine ihtiyaç duyan üretici, Freelander yerine ondan daha büyük ve sportif bir model olan Discovery Sport'u üretmeye başladı. Discovery Sport'un ön tasarımı, Evoque ve Range Rover Sport gibi dinamik çizgilere sahip. Profilde ve stoplarda da bu iki modelin taşıdığı çizgilere rastlamak mümkün. Ancak Discovery Sport, C sütunlarıyla diğer modellerden farklılaşıyor. C sütunundan sonra da neredeyse arka yan cam kadar geniş bir cam yüzey kullanılıp, siyah renkli ince D sütunlarıyla bütünlük elde edilmiş.

Aracın içerisine geçtiğimizde bu geniş cam yüzeyin kullanılma sebebi ortaya çıkıyor. Bagaj zeminine gizlenen üçüncü koltuk sırası açıldığında, bu koltuklarda oturanlar için aydınlık bir alan elde edilmiş. Baş mesafesi uzun boylular için bile yeterli olan üçüncü koltuklarda diz mesafesi kızaklı ikinci koltuk sırasıyla ayarlanabiliyor. Ancak zemine çok yakın olan koltuklarda ayakların yerleşmesi için yeterli oyuk yok. İniş-binişin çok zor olduğu üçüncü koltuk sıraları birçok 7 koltuklu SUV'da olduğu gibi "küçük" yolcular için daha makul. Bu koltuk sırası için vergiler hariç 1.700 TL'lik fiyat ödemek gerekiyor. Üçüncü sıradaki koltuklar zemine gizlendiğinde ise ortaya 980 litrelik bir hacim çıkıyor. Yüksek yükleme eşiği eşyaları kaldırmayı zorlaştırsa da oldukça geniş yapısı ve elektrikli bagaj kapağının da kolaylığı sayesinde kullanışlığın başarılı olduğunu söyleyebiliriz. İkinci koltuk sırası ise uzun boylular için bile yeterli yaşam alanı sunuyor. HSE Luxury donanımdaki panoramik cam tavan baş mesafesinden çalsa da kabin aydınlığını arttırıyor. Elektrikli perdesi olan cam tavanın açılamaması dezavantaj.

Üçüncü koltuk sırasından, ön koltuklara kadar kabin içerisinde kullanılan malzeme ve işçilik Range Rover Evoque seviyesinde. Sade tasarlanan orta konsolda değerli hissettirecek parlak kaplamalar yerine mat siyah plastik malzeme bolluğu göze çarpıyor. Pratik olması için iri tasarlanan kumanda grupları ve düğmelerde tasarım ön planda tutulmamış. Ön kapılarda omuz çizgisine yerleştirilen cam açma düğmeleri geçmişe bir gönderme olsa da genel tasarımla uyumlu ve ergonomik bir konumda değiller.

Vites konsolunda ise daha önce Evoque'da gördüğümüz dairesel vites kumandası kullanılıyor. Bu sayede vites konsolunda daha fazla eşya gözü elde edilmiş. 9 ileri vitesli otomatik şanzımanı kumanda eden bu sistem istenildiğinde direksiyon arkasındaki kulakçıklarla manuel olarak da kullanıma izin veriyor.

Fiyat listesinde 3.0 SDV6 dizel motor ve test aracımızdaki 2.0 Si4 benzinli motor seçenekleri yer alıyor. Turbo destekli benzinli motor 240 HP gücüyle 1745 kg'lik boş ağırlıkla başa çıkabiliyor. İlk kalkış ve ara hızlanma test verilerinde elde ettiğimiz sonuçlara göre Discovery Sport 2.0 Si4'ün makul bir performansı olduğunu söyleyebiliriz. 1750 d/d'de üretilen 340 Nm'lik maksimum tork da aracın akıcı bir şekilde ivmelenmesini sağlıyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman oldukça hızlı ve yerinde vites geçişleri sunuyor. Bu sayede hızlanma beklentilerinde sürücüyü zor durumda bırakmazken, sarsıntısız yapısıyla da konfordan ödün vermemesini sağlıyor.

Yakıt tüketiminde çok iddialı olamayan Discovery Sport ile şehiriçinde 12 lt/100 km'lik tüketimle yol almanın mümkün olduğunu görüyoruz. Trafik sıkışıklığı arttığında ya da dikkatsiz sürüşlerde tüketim hızla 14 lt/100 km seviyelerine ulaşıyor. Tüketim parkurunda elde ettiğimiz değer 10,9 lt/100 km.

Discovery Sport, abisi Discovery'den daha sportif, Evoque'dan ise daha konforlu bir sürüş tecrübesi yaşatıyor. Süpansiyon sistemi darbe emişlerinde başarılı olduğu kadar, ani ağırlık transferlerinde karoseri kontrol altında tutabilecek kadar sert. Direksiyon sistemi de bu cüssenin manevralarını kolaylaştıracak konforda. Sürücüyle iletişimi de oldukça başarılı. Yönlendirme taleplerine aynı hızda cevap vermede gecikmiyor.

Genel olarak bakıldığında başarılı bir araç olan Discovery Sport'un önemli bir boşluğu doldurduğu görülüyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.