ARKADAŞINA GÖNDER
TEST: Opel Mokka 1.6 CDTi AT6
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST: Opel Mokka 1.6 CDTi AT6

28.09.2015 Pazartesi
TEST: OPEL MOKKA 1.6 CDTİ AT6

Mokka’nın satışlarını katlaması beklenen olan 1.6 dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi mercek altında.

B crossover sınıfı gittikçe zenginleşiyor. Satışların artması için kriterlerin başında otomatik şanzıman gelirken, dizel motor da cazibesini hiç kaybetmedi. Mokka bu sınıfın en yeni oyuncularından biri değil belki, ama yeni dizel-otomatik ikilisiyle birçok kişi ilk kez Mokka'yla tanışmaya aday.

Mokka'nın 136 HP'lik dizel motoru hızlanma performansı iddasında değil. Alt devirlerde, özellikle ilk kalkış anında çok atak olamayan 136 HP'lik 1.6 CDTi, aracın 1470 kg'lik boş ağırlığının da etkisinde. Rakipleri arasında daha az güç üreten motorlarla kıyaslandığında benzer hızlanma verisi sunamasında da ağırlık direkt olarak etkili gibi görünüyor.

Dizel motor otomatik şanzımanla sadece önden çekişli olarak satılıyor. Net direksiyon ve yumuşak süspansiyon sistemi olan Mokka'nın çok zorlu yol koşullarıyla karşılaşılmadıkça dört tekerlekten çekişe ihtiyacı yok. Ancak yüksek ağırlık merkezi virajlarda ve ani şerit değişimlerinde karoserin fazla esnemesine yol açabiliyor.

Geleneksel tipte tork konvertörlü otomatik şanzımanın da hızlanma performansında öne çıkmak için bir çabası yok. Sakin ve sarsıntısız vites geçişleri sunan şanzıman istenildiğinde vites kolu üstünden manuel kullanım sunuyor.

Hızlanma konusunda çarpıcı veriler sunamasa da, Mokka 6,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle ekonomik.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.