ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Hyundai i30 1.6 CRDi DCT ve Hyundai Accent Blue 1.6 CRDi DCT
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Hyundai i30 1.6 CRDi DCT ve Hyundai Accent Blue 1.6 CRDi DCT

05.10.2015 Pazartesi
TEST: HYUNDAİ İ30 1.6 CRDİ DCT VE HYUNDAİ ACCENT BLUE 1.6 CRDİ DCT

Hyundai yeni 136 HP’lik dizel motor ve çift kavramalı otomatik şanzımanıyla model serisini güçlendirdi. Bakalım bu ikiliyi kullanan makyajlı i30 ve Accent Blue’da ne kadar değişiklik elde edilmiş?

Dergimizin sayfaları bu aralar, dizel motor ve otomatik şanzıman yenilikleriyle dolup taşıyor. İki modelde daha 1,6 dizel motor ve otomatik şanzıman birlikteliği tüketicilerin beğenisine sunuldu. i30 ve Accent Blue, yeni motor ve şanzımanla çok daha iddialı.

Bu ikilinin farklı karoserlerdeki verimini daha yakından görmek için iki otomobilin testini birlikte ele almaya karar verdik. Hyundai i30'un makyaj (Hyundai yetkilileri ürün geliştirme olarak adlandırıyor) sonrasında ortaya çıkan tasarım değişiklikleri dışında söyleyeceği çok daha önemli yenilikleri var. Ama yenilenen ön radyatör ızgarası ve içerisinde yeniliğe gidilen stopların da makyajla geldiğini belirtmek gerekli. Gücü 128 HP'den 136 HP'ye çıkartılan dizel motor ve çift kavramalı otomatik şanzıman yeniliği, performanstan ve konfordan ödün vermeden yakıt ekonomisi vaat ediyor. Aynı motor ve şanzıman Accent Blue modelinde de görev yapıyor.

Değişken geometrili turbo desteğiyle 136 HP güç üreten dizel motor, 1750 d/d'de 300 Nm torka ulaşıyor. Bu yüksek tork eğrisi 2500 d/d'den sonra aşağıya yöneliyor. Kalkış anında ve alt devirlerdeki ataklık, motor devri artınca azalıyor. Yine de, karşımızda makul ivmelenen bir i30 yer alıyor. Hızlanmada o kadar iddalı olmayan otomobilin asıl uzmanlığı yakıt tüketimi testinde kendini gösteriyor. Test tüketimi parkurunda 6,0 lt/100 km ile yol almayı başaran i30 1.6 CRDi DCT, ekonomik ve konforlu bir kombinasyon yakalamış. Aynı motor ve şanzımanla kombine edilen Accent Blue ise hızlanma ve yakıt tüketiminde 136 kg'lik hafifl iğinin de avantajıyla daha verimli.

Ortalama test tüketimi 5,6 lt/100 km olarak kayda geçen Accent Blue'nun test verilerine göre 0-100 km/s hızlanması da 0,5 saniye daha iyi. Gelelim i30'un yeniliklerine. Sadece Elite donanımla gelen, test aracımızdaki APA isimli Akıllı Park Asistanı i30 ile park kolaylığı sağlıyor. Dikey ve yatay park sırasında elektrik destekli direksiyon sürücüden kontrolü alıp uygun olan manevraları yaparak konforu arttırıyor. Bütün bu yenilikler ışığında i30'un ve Accent Blue'nun sınıfl arında çok daha iddialı ve rekabetçi birer model olduğunu söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

Ayhan Ayhan

İ30 ' un sedan karşılığı İ40 ( Elantra ) ile karşılaştırılmalı. Amerikada i30 Elentra GT olarak piyasaya sürülüyor ve Accent ile alakası olamaz. Sedan kasa ama i30 daha hafif. Yakıt Tüketimi Şehir İçi 8 Lt altına düşüremedim. İlk Bakımı bekliyorum belki düşer. Yinede Otomaik vites için kötü sayılmaz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 06.10.2015 09:52

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.