ARKADAŞINA GÖNDER
TEST:Peugeot 5008 1.6 BlueHDi EAT6
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST:Peugeot 5008 1.6 BlueHDi EAT6

06.10.2015 Salı
TEST:PEUGEOT 5008 1.6 BLUEHDİ EAT6

Peugeot, makyajlı 5008’de daha iyi bir uyum için BlueHDI dizel motor ve yeni otomatik şanzımana güveniyor.

Yeni bir şanzımanın, bir marka tarafından neredeyse bütün modellerine dahil edilmesi örneğine daha önce de rastlamıştık. Dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisinin, neredeyse kullanıldığı bütün modellerde uyumlu çalıştığına dair örnekler çok az. Her otomobil markası kullandığı teknolojiyi kimden aldığını çok sık paylaşmaz. Ama , 6 ileri vitesli şanzımanı Aisin'den aldığını sıklıkla belirtiyor. Geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman, vites değiştirirken akıcı ve sarsıntısız çalışıyor. Verimlilik için, şanzıman gerektiğinde birden fazla vites değişimi yaparak doğru oranı yakalıyor. Bu gibi durumlarda da bazen karasızlıklar yaşaması konfordan ödün verebiliyor. Ancak yerini aldığı otomatikleştirilmiş manuel şanzımana göre ilerleme çok başarılı.

Genel olarak, hızlı ve doğru zamanlamayla yapılan vites geçişleri, konforu etkilediği kadar 120 HP'lik motorun da verimli olmasını sağlıyor. Peugeot'nun güncelleyip BlueHDi ismini verdiği 1,6 lt'lik turbo dizel motor, eskisine göre daha canlı çalışma karakterine sahip. İlk kalkış ve ivmelenme konusunda istekli olan otomobilin yine de iddialı olduğu nokta, hızlanma performansı değil.

Test verilerine baktığımızda, hızlanma verilerinin etkileyici olmadığını görüyoruz. Bunda test aracının donanımı da etkili. 17 inçlik jantları standart olarak sunan otomobilin boş ağırlığı 1510 kg. 5008, konu yakıt ekonomisine gelince şaşırtıyor. 5,5 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi, bu ağırlık ve zengin donanımdaki otomobile göre çok ekonomik.

Rakipleri incelendiğinde 7 kişilik oturma kapasitesi sunabilen çok fazla otomobil olmadığı görülüyor. Benzer motor ve şanzımanla satılan Citroen Grand C4 Picasso'nun fiyatı 107.200 TL'den başlıyor. Ford Grand C-Max'te dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi sunulamazken, 91.450 TL'ye manuel şanzımanlı 1.6 TDCi ya da 1.5 EcoBoost A/T alınabiliyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer