ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Fiat Doblo Combi 1.6 Multijet
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Fiat Doblo Combi 1.6 Multijet

13.10.2015 Salı
TEST: FİAT DOBLO COMBİ 1.6 MULTİJET

Doblo yeni bir karoserle olmasa da makyajlı yüzüyle rekabet etmeye devam ediyor. Bilinen motor seçenekleri ve fonksiyonellik ise korunmuş.

Doblo'yu görenler makyaj geçirdiğini değil, yeni bir karoserle üretilmeye başlandığını zannedebilir. Çünkü tamamen değişen bir yüze sahip. Yeni farlar, makyaj öncesine göre daha kibar görünüyor. Tek parça gibi görünen ön tampondaki hava girişi, makyaj sonrasında iki parça olarak kullanılıyor. Ön tamponda daha az siyah parça kullanılarak daha şık bir tasarım elde edilmiş. Uzunluk 16 mm artmış.

Öndeki değişim, profile bakıldığında etkisini kaybediyor. Aynı şey arka tasarım için de geçerli. Sadece stopların içerisinde yeniliğe gidilmiş. Görünen o ki, makyajda Doblo'nun önüne odaklanılmış. Aracın içerisine geçtiğimizde makyajın etkisini burada da görüyoruz. Yeni direksiyon simidi daha modern görünüyor. Orta konsolda da değişikliğe gidilmiş. Havalandırma ızgaraları müzik sistemi ekranının altından, yanına alınmış. Direksiyon solundaki havalandırma ızgarasının tasarımı da yenilenmiş. Havalandırma kontrollerinin tasarımı korunurken, çevresi yeniden düzenlenmiş. Doblo geniş ve fonksiyonel kabiniyle rekabete devam ediyor. Yükleme alanının genişliği, alçak yükleme eşiği de Doblo'nun fonksiyonel yönlerinden.

Doblo Combi, 1,3 lt 90 HP, 1,6 lt 90 HP ve 1,6 lt 105 HP olmak üzere üç farklı dizel motorla satılıyor. Test aracımız 1,6 lt 105 HP olanı. İçlerindeki en güçlü ve 290 Nm'lik maksimum torkuyla da en fazla tork üreten seçenek bu. Alt devirlerden itibaren gelen yüksek tork Doblo'nun, özellikle dik yokuşlarda bile nefesi kesilmeden çıkmasını sağlıyor. Rahat ivmelenebilmesi, yakıt tüketiminde de tutumlu olmasını sağlıyor. Çok düşük devirlerde bile sarsıntısız ilerlemeye izin veren 1,6 dizel ile 5,8 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi verisi elde edebildik.

Genel olarak bakıldığında ekonomik tüketim ve makul hızlanma değerleri sunabilen Doblo 1.6 Multijet geniş ve fonksiyonel kabiniyle hafif ticari araç müşterilerinin beklentilerini karşılıyor. Makyajlı yüzüyle de daha modern görünen Doblo, rakipleri arasında akla gelen ilk seçeneklerden biri olmaya devam edecektir.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer