otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Hyundai Tucson
Hyundai SUV konusunda da popüleşebilmek adına, kompakt sınıfta önemli bir atak yaptı. Bilindik Tucson ismiyle, yepyeni bir karoser üstünden, ana akıma uygun bir motor ve çift kavramalı otomatik de sunuyor.
Test - Hyundai Tucson

Hyundai, kompakt SUV sınıfına adeta yeniden girdi. Bunun için dersine çok iyi çalışması gerektiğini bilen Koreli üretici, güçlü tasarım, yenilikçi motor ve şanzımanla, zengin donanım paketlerini listesinin başına koymuş

Altıgen formdaki ön panjur tasarımı Tucson'un güçlü görünmesini sağlıyor. Panjurun farlarla kesiştiği kısımdan krom çerçevesinin derinliğini göstermesi, daha önce başka markalar tarafından kullanılsa da güzel bir detay. LED kullanılan farlar, tasarımıyla olduğu kadar aydınlatmasıyla da başarılı. Gündüz farları ise ana far grubu içerisinde değil, sis farlarıyla birlikte tamponda kendine yer bulmuş.

Tampon altında, çizilmeye daha dayanıklı olması için plastik kaplama kullanılmış. Bu parça çamurluklarda ve kapı altlarında da kullanılıp, arka tampona kadar devam ettirilmiş. Bu sayede hem daha fonksiyonel bir yapı elde edilirken, aracın olduğundan daha yüksek gibi algılanması sağlanmış. Bununla birlikte güçlü bir arazi aracı görünümü elde edilmiş. Geniş çamurlukları doldurma görevi 19 inçlik jantlara verilmiş.

Arka tampon altında, sağ köşeye konumlandırılan çift egzoz çıkışı "güç" algısı yaratsa da, tasarımı gereği sanki solda da benzer bir çıkış arayışına yöneltiyor. Modern çizgiler içeride de devam ediyor. Dik orta konsol sürücüyü sarıyor. Merkeze konumlandırılan dokunmatik, renkli ekran rahat izlenebiliyor. Anlaşılır bir işletim sistemi olan ekrandan, navigasyon sistemi ya da geri görüş kamerası takip edilebiliyor. Kabinde kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi, yerini aldığı ix35'ten daha iyi hissettirirken, rakipleri karşısında da başarılı seviyede.

Uzun ve yüks ek motor kaputu tasarımı Tucson'a güçlü bir görünüm kazandırsa da, manevralarda zorluk yaşatıyor. Eğimli sütünlarla birlikte görüş açıları kısıtlanmış. Özellikle park sırasında çok işe yarayan geri görüş kamerasıyla birlikte ön taraft a da kamera olması iyi olurdu. Test aracımızda bulunan, açılabilir panaromik cam tavan kabinin aydınlık olmasını sağlıyor. Cam tavanda yer kaplamasına rağmen, arka koltuklardaki yaşam alanında sorun yaşanmıyor. Arka koltuk sırtlıklarının eğimli olması da ergonomiyi arttırıyor. Ön koltuk minderleri yeteri kadar geniş ve konforlu. Ama yan destekleri biraz daha iyi olabilirdi.

Tucson'un konfor konusunda fazladan mesai harcanarak geliştirildiğini uzun bir rota sonrasında bir kez daha anladık. Yumuşak direksiyon sistemi sürücüyü çok yormuyor. Özellikle şehiriçindeki hızlarda konforu koruyan sistem manevralarda da farkını gösteriyor. Yüksek hızlarda ya da ani şerit değişimlerinde ise hissizleşiyor. Bu gibi durumlarda daha dinamik tepkiler bekleyenler için sürüş modu geliştirilmiş. Vites konsolundaki düğme ile sport seçeneği sunan sistem ile direksiyon biraz daha sert yapıya bürünüyor. Ancak bu sertlik kullanımı zorlaştıracak düzeyde değil. Hatta sürekli bu seçenekle yol almak rahatsız etmiyor. Ancak bu donanıma rağmen Tucson'un direksiyonu için "dinamik" tanımlaması yapmak mümkün değil.

Genel olarak kabinin ses yalıtımı çok başarılı. Motor ve yol gürültüsü kabin içerisinde rahatsızlık verecek seviyeye ulaşmıyor. Yalıtım kadar süspansiyon sisteminin de konforda payı büyük. Süspansiyon sisteminin sönümleme yeteneği oldukça iyi. Bu sayede yoldaki dalgalanmalardan sürücü çok etkilenmiyor. Sadece, asfalttan çıkılıp, arazi koşullarında yol alındığında, süspansiyon sisteminden sert tepkiler ve sesler ortaya çıkıyor. Süspansiyon sisteminin yumuşak çalışma yapısına rağmen, ani ağırlık transferlerinde karoserin aşırı derecede sallanmadığını görüyoruz. Şerit değişimlerinde de karoser tedirginlik yaratmayacak kadar kararlı. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip Tucson, normal şartlarda önden çekişli olarak ilerliyor. Sürüş güvenliğini ve sürekliliğini sağlamak için ise ihtiyaç duyduğunda torku dört tekerlek arasında dağıtabiliyor. İstenilirse tek bir düğmeyle devreye giren "kilit" modu sayesinde, 40 km/s hıza kadar, sürekli olarak da dört tekerlekten çekiş ile ilerleyebiliyor. Direksiyonu anlatırken bahsettiğimiz sürüş modu, şanzıman ayarlarına da müdahale ediyor. Otomobilin daha iyi hızlanma tepkileri vermesi için de şanzıman daha yüksek devirlerde ve daha hızlı vites değiştiriyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı otomatik şanzıman, hızlı ve sarsıntısız vites değiştiriyor. Ani hızlanma isteklerinde, zaman zaman, vites değiştirmede geciken şanzıman, genel olarak sorunsuz. İstenildiğinde manuel olarak da vites kolundan vites geçişlerine izin verilse de, buna çok gerek kalmıyor.

Sürüş destek sistemleriyle donatılan Tucson'da şerit takip asistanı, sürücüyü şeritler arasında tutmak için direksiyona küçük müdahalelerde bulunuyor. İstenildiğinde de bu özellik devredışı bırakılabiliyor. Kör nokta uyarısı da, Tucson'un sürüş güvenliğini arttıran bir diğer donanım. Fren destek sistemi, öndeki araç ya da engele çarpma ihtimalini hesaplayıp, fren yapıyor. Nesneyi algılayan sistem, onun hareket ettiği yönü bilmediği için, her ihtimale karşı tam olarak fren yapıyor. Bu gibi ani frenlerden rahatsız olanlar için bu sistem de devre dışı bırakılabiliyor. Motor kaputu altında güçlü bir benzinli ünite yer alıyor. Turbo desteğiyle 177 HP güç üreten benizli motor, hızlanma isteğiyle göz dolduruyor. Hızlanma testlerinde fabrika verisiyle benzer 0-100 km/s zamanına imza atan Tucson, ara hızlanmalarda da tatminkar sonuçlar sunuyor. 1500 d/d ile 4500 d/d arasında ulaşılan 265 Nm'lik maksimum tork sayesinde alt devirlerden itibaren başarılı bir ivmelenme elde ediliyor. Bu başarıda motorun, 7 DCT şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle olan uyumunun da etkisi var. Hızlandığı kadar iyi duran Tucson 100- 0 km/s fren testinde 36 metrelik mesafeye imza attı. Arka arkaya yapılan frenlemelerde de performansını korumayı bildi. En çok merak edilen, yakıt tüketimi konusunda ise 9.5 lt/100 km'lik ortalama test tüketimine imza atan Tucson, kabul edilebilir bir tüketime sahip.

En ciddi rakibi olan Kuga'nın 91.805 TL'den başlayan 1.5 182 HP A/T AWD seçeneğine göre benzer özellikteki Tucson 95.500 TL'den başlıyor. Bu kıyaslamaya göre Tucson'un rekabet sınırında kaldığını söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.