ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Mitsubishi L200 4x4 AT
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Mitsubishi L200 4x4 AT

02.12.2015 Çarşamba
TEST: MİTSUBİSHİ L200 4X4 AT

Rakiplerinin konfor ve asfalt üstündeki sürüş özellikleryle vurgu yapıyor olması L200’ün de bu konularda cevapsız kalmamasını sağladı. Yeni nesilde, daha zengin donanım, daha sportif tasarım ve daha konforlu sürüş iddiası taşıyan L200 yollara çıktı.

Pikap sınıfı artık sadece ticari araç ihtiyacı olanlara değil, bu tip otomobilleri sevenlere de hitap ediyor. L200'de de ticari araçtan fazlası var. Anahtarsız çalıştırma donanımını binek otomobillerde görmeye alışmış olsak da artık pikaplarda da kullanılıyor. L200'de de bu donanımla daha fazla konfor sunuluyor. 2,4 litrelik dizel motor gürültülü ve sarsıntılı bir şekilde uyanıyor. Hızlanma isteğindeki motor, gaz tepkilerine hızlı cevap veriyor. 5 ileri vitesli otomatik şanzıman da elini mümkün olduğunca çabuk tutuyor. Hızlanma ve esneklik testlerinde L200'ün oldukça atak bir yapı sergilediğini gördük.

Otomatik şanzımanla gelen Super Select 4WD-II aktarma sistemi türünün en pratik yönetilenleri arasına girebilir. Dairesel bir kumanda ile 2H, 4H, 4HLc, 4LLc seçenekleri yönetiliyor. 2H ile sadece arkadan itişle ilerleyen L200 daha ekonomik olabiliyor. 4H konumunda kaygan yol koşullarında daha güvenli ilerlemek için çalışıyor. 4HLc kayalık ve bozuk yüzeylerde ilerlemeyi kolaylaştırıyor. Dik yokuşlarda, kum, çamur ve kar gibi düşük hızda ilerlenebilen zorlu koşullarda ise 4LLc ile L200'ün yetenekleri ortaya çıkıyor. Biz bu modları geçtiğimiz aylardaki sürüş organizasyonunda, Isparta'nın zor dağ yollarında keşfetmiştik. Doğru seçimler yapıldığında çok işe yarayacaktır. Bu seyahatte aklımızda kalan bir diğer detayı, süspansiyon konforunu da İstanbul yollarında bir kez daha test ettik. Isparta'da yumuşak ve konforlu hissettiren süspansiyon sistemi, İstanbul'da, daha uzun süreli kullanımda sert bir sürüş tecrübesi sundu. Frenlemede de direksiyona yansıyan titreşimler test aracına özgü bir probleme işaret ediyor olabilir. Ancak bu durumda L200'ün konfor konusunda, dişli rakibi Amarok'un gerisinde olduğunu söylemeliyiz. Fren testinde L200'ün 43 metre soğuk ve 45 metre sıcak test verileri güvenlik sınırının üstünde.

Yumuşak direksiyon sistemi, bu uzunlukta ve ağırlıktaki bir aracın rahat yönlendirilmesini sağlıyor. Bir diğer avantajlı yönü de şerit takip yardımcısı gibi, bu sınıft a görmeye alışık olmadığımız donanımlara sahip.

Fiyat listesini incelediğimizde L200'ün 154 ve 181 HP seçeneklerinin olduğunu görüyoruz. 181 HP'lik olan motor sadece 4x4 aktarma ve otomatik şanzıman ikilisiyle sunuluyor. Sadece manuel şanzıman ile satılan diğer seçeneklerde ise 4x2 ya da 4x4 aktarma tercihi yapılıyor. 83.087 TL'den 4x2 manuel ile satılmaya başladığını görüyoruz. 4x4'ün başlangıç fiyatı ise 97.697 TL olarak belirlenmiş. Test aracımız fiyat listesinin zirvesinde 110.976 TL'lik etiketiyle oturuyor.

Test aracımızı rakipleriyle kıyasladığımızda, VW Amarok 4x4 2.0 BiTDI 180 HP 99.060 TL'den başlıyor. 4x2 ve manuel ile baz seviyedeki başlangıç fiyatı ise 84.910 TL. Yeni Toyota Hilux'un 2,8 lt 177 HP 4x4 ve otomatik şanzımanlısı 118.750 TL'ye satılırken, 2,4 lt 4x2 ise 78.750 TL.

Genellikle ticari araç sınıfında garanti sürelerinin yüksek olmamasına rağmen L200'de bu genelleme yıkılıp 5 yıl/100.000 km garanti sunuyor olması büyük bir avantaj sağlıyor. VW'de bu sürenin 2 yıl olması L200 için bir avantaj.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer