Leon modelini anlatırken, "Aslan" klişesiyle konuya başlanılması süpriz değil. Ancak, bu modelin ismini hak eden 280 HP'lik güçlü motor seçeneği de Aslan'lı başlangıcını hak ediyor.
Tıpkı Volkswagen Golf 'te olduğu gibi, Seat Leon'un da sportif modeli abartılı gövde kitinden arındırılmış. Bu yüzden de Leon'un Cupra modelini algılamak için biraz dikkatli bakmak gerekli. Geniş hava girişli ön tampon, petek dokulu panjurlar ve tampon üstünde delikler, profilde 19 inçlik jantlar, arkada da çift egzoz çıkışı. Sportifl ik hissi tadımlık olarak dışa yansımış. Takım elbisenizle bile Cupra'da garipsenmezsiniz.
İçeriye geçip ön koltuklara oturduğunuzda sportifl iği vücudunuz da hissediyor. Çok iyi destekleri olan spor koltuklar göründükleri kadar sportif hissettiriyor. Start tuşuna bastığınızda turbo benzinli motor hafif hırıltıyla uyanıyor. Motor ve egzoz sesinin kabine sızmasına izin vermişler. Hassas gaz pedalına biraz fazla yüklendiğinizde Leon Cupra hemen atılıyor. Nefessiz hızlanma isteğiyle kanınızı kaynatıyor. 1700 d/d ile 5600 d/d arasında 350 Nm'lik tork üretiyor. Bu geniş tork aralığı, tıpkı atmosferik bir motor gibi, büyük ciğerli bir otomobil hissi sağlıyor. 5600-6500 d/d aralığında 280 HP güç üreten motor devirlenmeyi seviyor. Bu da sürücüye keyif veriyor.
Direksiyon olması gerektiği gibi, asabi değil, söz dinleyen bir maço. Sert yapısı sürücüyü zorlamıyor. Aynı süspansiyon sistemi gibi. Seat çok güzel bir Leon üretilmiş. Fiyatı da rekabetçi seviyede.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer