ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBI TCT QV
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBI TCT QV

17.12.2015 Perşembe
TEST: ALFA ROMEO GİULİETTA 1.8 TBI TCT QV

Alfa Romeo’nun Quadrifoglio Verde efsanesi, Giulietta ile tekrar yollarda. Giulietta’nın 60’ıncı yılına özel olarak 240 HP’lik motor ile çift kavramalı otomatik şanzıman ikilisi biraraya geldi.

, 1923 yılından beri yarış otomobillerinin üstünde taşıdığı dört yapraklı yonca logosunu Giulietta'nın üstüne de yerleştirdi. Giulietta'nın 60'ıncı yılını kutlamak için düşünülen Quadrifoglio Verde logolu otomobil 2014'te Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılmıştı. Türkiye'de 152.024 TL'den satılan, Giulietta'nın en pahalısına bakalım, neler sunuyor?

Tasarımda ilk bakışta Quadrifoglio Verde'nin farkını hissetmek zor. Tabii eğer, mat Magnesio Grey isimli boyanın bu araca özel olduğunu bilmiyorsanız. Çamurluklardaki dört yapraklı yonca da bu özel seriyi ifade ediyor. Kabin içerisinde ise yeni direksiyon simidi, QV logosu, deri ve alkantara döşeme "özel" yönleri.

Bu "kozmetik" detayların bir otomobilin özel olması için yeterli olmadığını düşünenlerdenseniz, motor çalıştığında tatmin olabilirsiniz. 1742 cc'lik turbo benzinli motor sportif tınılarla çalışıyor.

Çift kavramalı otomatik şanzımanı D konumuna getirip yola çıktığımızda sesin sportif hissi daha da arttırıdığını söyleyebiliriz. Bunun için "QV Intake Engine Sound" sistemine de teşekkür etmeli. Gaz pedalı oldukça hassas. 240 HP, motor kaputundan fırlamak istiyor. Ön tekerlekler ise tutunmak için çok çaba harcıyor. Bu durum ilk kalkışta ve ani hızlanma taleplerinizde çok hissedilir hale geliyor. Test aracının lastik durumu da bu konuda etkili olabilir. Daha iyi durumda lastiklerle gücü yere daha iyi vermesi mümkün.

Gaz pedalına biraz daha kibar davranıp hızlanmak istediğinizde ise motor ve şanzıman başarılı bir şekilde itaat ederken, lastiklerin tutunma konusunda sorun yaşamadığı gözleniyor. Çift kavramalı otomatik şanzıman da motor kadar agresif. Hızlı vites geçişleri manuel olarak vites seçimine gerek bırakmıyor. Ara hızlanma isteklerinde çok başarılı olan otomobil hızlanırken ayak sürümeyenlerden. Test tüketimi ölçümünde ortaya çıkan 9,5 lt/100 km'lik değer bizi şaşırtmayarak "kabul edilebilir" tanımını hak ediyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer