ARKADAŞINA GÖNDER
TEST Porsche Macan 2.0
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST Porsche Macan 2.0

18.12.2015 Cuma
TEST PORSCHE MACAN 2.0

Porsche’nin “makul” fi yat politikası SUV sınıfında yeni bir model ortaya çıkarttı. 2,0 lt’lik bir Porsche göreceğimizi ummazken, en dinamik SUV’lardan biriyle karşılaşacağımızı da bilmiyorduk.

Bir ne kadar makul fiyatlı olabilir? 90 bin Euro'nun altındaki başlangıç fiyatıyla Macan, en makul fiyatlı Porsche. Porsche için makul olan rakam, kısıtlı bir tüketici kitlesine hitap etse de bu durum Macan'ın arzu edilen otomobiller arasında olmasını engellemeyecektir. Audi Q5 ile aynı platformu paylaşan Macan, 4625 mm'lik Q5'ten 56 mm daha uzun. 2807 mm'lik dingil mesafesi ise Q5 ile aynı. Macan, Q5'ten 31 mm daha alçak. Bu boyut farkları ve Porsche'nin tasarım anlayışı, ortaya daha dinamik görünen bir SUV çıkartmış. Q5'ten çok uzun olmaması Macan'ın boyutlarının şehir içindeki kullanıma uygun olmasını sağlıyor.

İçerisine geçtiğimizde beklediğimizden daha geniş bir kabin ile karşılaşıyoruz. Uzun boylular bile ön koltuklarda rahat edecektir. Sürücü koltuğu bu durumda ayarlıyken arka koltuğa geçtiğimizde yine uzun boyluların sığabileceği bir yaşam alanı ortaya çıkıyor. Q5'ten daha alçak tavan yapısı, tasarıma dinamizm katarken arka koltuklara geçerken kafanızı çarpmamak için biraz daha daha dikkatli olmanızı gerektiriyor.

Kabin içerisinde kullanılan malzeme ve işçilik kaliteli. Gözümüze çarpan tek olumsuzluk direksiyon simidi. Biraz daha iyi bir plastiğe yer verilebilirdi. Özellikle karbonfiber parçaların kullanımı sportiflik ve kalite algısını güçlendirmiş.

Vites konsolu olabildiğince yukarıda tasarlanarak üstündeki düğmelere rahat ulaşılması sağlanmış. Kimi üreticiler, orta konsola ya da vites konsoluna bu kadar fazla düğme yerleştirmek yerine fonksiyonelliği arttırmak için merkezi kumanda sistemi tercih ediyor. Porsche ise Macan'da uçak kokpiti etkisi yaratmak istemiş gibi. Farların etrafından çamurluklara uzanan, aluminyum motor kaputu altında 2,0 lt'lik 4 silindirli benzinli motor yer alıyor. 237 HP'lik motor, turbo desteğiyle 1500 ile 4500 d/d arasında 350 Nm'lik maksimum torka ulaşabiliyor. Kalkıştan itibaren atak hızlanma sağlayan 2,0 lt'lik motor, devirlenmeyi de seviyor. Fabrika verilerine göre 6,9 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan Macan, Sport Chrono Plus paketiyle 6,8 saniyeyi vaat ediyor. Test ölçümlerinde ortaya çıkan 7,2 saniyelik 0-100 km/s verisi de oldukça iyi.

Gücü, PDK isimli şanzıman üzerinden tekerleklere yolluyor. Çift kavramalı otomatik şanzımanın sarsıntısız ve hızlı vites değiştirme karakteri Porsche'nin dinamik marka imajına uyumlu. Dört tekerlekten çekiş sistemi, sürüş güvenliğinde önemli rol oynuyor. Normal şartlarda tork dağılımını kendi yapan sistem, vites konsolundaki off -road düğmesiyle ise farklı bir yapıya bürünüyor. Bu düğmeye basıldığında gaz tepkileri, vites değişimleri ve çekiş sistemi özel ayarlara geçiyor. Testimiz sırasında bu ayarları kullanma şansımız olmasa da bu düğmenin karşısındaki Sport ve Sport Plus düğmelerinin ne kazandırdığını gördük. Gaz tepkileri keskinleşirken motor daha iyi yanıt veriyor. Şanzıman vites büyütme konusunda acele etmiyor.

Elektromekanik direksiyon sisteminin yönlendirme hassasiyeti ve sürücüyle iletişimi çok başarılı. Süspansiyon sistemi de ani ağırlık transferlerinde karoseri olabildiğince stabil tutuyor. Sıradışı durumlarda büyük bir görev üstlenen elektronik sürüş destekleri sayesinde ise ani hızlanma ya da sert dönüşlerde bile Macan olabildiğince istikrarlı yol alıyor. Bunun için, PTM isimli sisteme de teşekkür edilmeli. Dört tekerlekten çekiş sistemini, şanzımanı, ABD ve ASR sistemlerini kontrol eden Porsche Traction Management sistemi çok başarılı. Özellikle köşe dönüşlerinde torkun çoğunu ön tekerleklere iletip, aracın çizgisin bozmadan çıkması için çalışıyor. Sistem, gerek gördüğü durumlarda torkun yüzde 100'ünü ön ya da arka aksa aktarabiliyor.

Elektronik yardımcıları kapatıp, slalom parkuruna giriyoruz. Bu parkurda olması gerekenden biraz daha fazla hıza çıktığımızda Macan'ın önden kayma eğilimi gösterdiğini görüyoruz. Ancak bu sıradışı durumda, elektronik yardımcılar olmadan da Macan kontrol edilebilir hissettiriyor. Macan'ın standart versiyonu bile oldukça dinamik. Fiyat listesinde ise Macan S, Macan S Dizel ve Turbo S seçeneklerinin de olduğunu görünce potansiyelinin ne kadar yüksek olduğunu anlamak zor değil.

Rakipleri arasındaki Audi Q5, 230 HP üreten aynı motoruyla 230.270 TL'den başlayan fiyatlarla alınabiliyor. 2,0 lt 240 HP'lik turbo benzinli motorla satılan Range Rover Discovery Sport'un başlangıç fiyatı 300.050 TL. 83.549 Euro'luk başlangıç fiyatıyla (267.122 TL*) Macan, sınıf ortalamasında.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğaflar: Ersan Sezer