ARKADAŞINA GÖNDER
Test:Opel Astra 1.6 CDTİ AT6
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test:Opel Astra 1.6 CDTİ AT6

21.01.2016 Perşembe
TEST:OPEL ASTRA 1.6 CDTİ AT6

Her yeni nesliyle heyecan uyandırmayı başaran ve rakiplerini tehdit eden nadir modellerden Astra, yenilenmiş haliyle zirveye çok yakın. Yeni tasarımla yenilikçi ve dinamik olmayı da başarıyor.

Selefinin izinden ayrılmayan yeni nesil otomobiller de var. Ama yeni Opel Astra tozlu tasarım ve teknolojileri geride bırakıp yepyeni bir tarzla onlardan olmadığını gösterdi.

Astra'ya önden baktığımızda yeni farların "acayip" aydınlatması hemen dikkat çekiyor. Sınıfında LED Matrix far kullanan ilk model olan Astra, LED aydınlatmayı bir adım öne taşımış. Daha parlak ve net görüş sağlayan yeni farlar için özel olarak çalışan mühendisler buna IntelliLUX Kabin içerisindeki malzeme ve işçilik kalitesi LED Matrix gibi havalı bir isim bulmayı da ihmal etmemişler. LED gündüz farları ve stoplar günümüzün olmazsa olmazları. Astra bu donanımlar da markaya özel imza şeklinde tasarlanmış. Farlarla iç içe tasarlanan geniş ön panjur havada asılı gibi duran bir yapı sunuyor. Bu modern detay, ön tampondaki sis farları etrafındaki kanadı andıran çizgilerle tamamlanmış.

Birçok tasarımcı aracın önüne mesai harcamada cömert davranırken sıra arkaya gelince fazla mesaiye kalmıyor gibi. Astra'da ise özellikle arka tasarıma da özen gösterildiği görülüyor. Plakalığın tampona taşınması bagaj kapağında gereksiz bir boşluk yaratmamış. Bu bölge de tasarıma başarılı şekilde dahil edilebilmiş. Karoserin genelindeki kat izleri bagaj kapağı, tampon ve stoplarla birleşen omuz çizgisiyle arkaya kadar ulaşmış. Koyu zeminli stoplar da hem şık hem de sportif görünüyor. Sıradışı C sütunu tasarımı tavanın havada asılıymış gibi görünmesini sağlıyor. Bu modern ve dinamik tasarım kalın C sütunları ve dar arka cam getirmiş. Bu da görüş açıları konusunda kaybedilen puanlar anlamını taşıyor. Eğimli A sütunları görüşü kısıtlasa da arkadaki gibi bir sorun teşkil etmiyor.

Aracın dışındaki modern yapı kabin içerisinde etkisini yitirmeden devam ediyor. Ergonomisi başarılı bir direksiyon simidi sunulan Astra'nın sürücü koltuğuna oturunca ergonominin koltuklarda da devam ettiği fark ediliyor. Koltuk yanlarındaki düğmeleri kurcaladığımızda hafıza fonksiyonu dışında masaj fonksiyonu görünce şaşırdık. Uzun yol yorgunluğu için etkili bir çözüm sunan bu özellik vücudun kan dolaşımını arttırıyor.

Direksiyon simidi arkasında, iki köşeye konumlandırılan hız ve devir göstergeleri koyu zeminli olmaları sebebiyle o kadar da rahat izlenemiyor. Ancak ikisinin ortasındaki renkli yol bilgisayarı ekranı rahat izleniyor.

Orta konsoldaki dokunmatik renkli ekranlı multimedya sistemi rahat yönetilebiliyor. Çözünürlüğü iyi olan sistemin menülerine kısa sürede alışılıyor. Onun altına doğru konumlandırılan klima sistemi kumandaları da manuel olması sebebiyle kullanımda zorluk yaşatmıyor. Bu kontrollerin ortasında, ön koltuklar için üç kademeli ısıtma ve soğutma özelliği ve direksiyon ısıtma özelliği görmek de bizi şaşırtan bir diğer donanım oluyor. Konforu arttıran bu donanımlarla Astra, premium modellere çok iyi bir alternatif sunuyor.

Konfor donanımları haricinde çarpışma önleyici fren sistemi, kör nokta uyarısı, şerit takip asistanı gibi güncel güvenlik donanımlarını da sunması Astra'nın puanlarını arttırıyor. Güvenlik puanı için en önemli kriter olan fren testinde ise 36 metrelik 100-0 km/s fren sonucu da Astra'nın bir diğer başarısı.

İyi fren sistemi karşısında sınıfının en iyi hızlanma verilerinden birini sunan 1,6 litre dizel motor da yer alıyor. 136 HP ile kompakt sınıfın en güçlü 1,6 lt'lik dizel lerinden olan Ecotec, sayesinde Astra'nın 0-100 km/s hızlanması 10,6 saniyede tamamlandı. Astra, bu sınıft aki dizel otomatiklere göre kıyaslandığında neredeyse en yakın rakibinden en az 1 saniye daha iyi bir zaman sunuyor.

6 ileri otomatik şanzımanın da hızlanma konusunda payı büyük. Manuel olarak da vites kolundan yönetilebilen geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman yeteri kadar hızlı olurken konfordan ödün vermiyor. Astra, sadece hızlanma konusunda tatminkar bir tablo sunmuyor. 5,3 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle de ne kadar ekonomik olabileceğini gösteriyor. Bu değer de rakipleri arasındaki en iyilerinden biri.

Sürüş özelliklerini değerlendirdiğimizde çok sert bir yapıda olmayan Astra'nın konforu gözettiğini söyleyebiliriz. Direksiyon çok yumuşak ayarlara sahip değil. Yönlendirme hassasiyeti başarılı. Manevralarda da sürücüyü yormuyor. Süspansiyon sistemi de dinamik sürüş isteklerinde karoser salınımını kontrol altında tutma konusunda başarılı. Ani şerit değişimlerinde karoser aşırı derecede sallanmıyor. Dinamizm ve konfor dengesi başarılı bir şekilde kurulmuş.

Sonuç olarak Astra, dizel otomatik seçeneğiyle olduça fazla seçenek sunulan kompakt hatchback sınıfına yeni bir heyecan getiriyor. Zengin donanımı da bu heyecanı arttırıyor. Ancak bu donanımlarla birlikteki fiyatı da premium sınıfı aratmıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer