ARKADAŞINA GÖNDER
Test:Volvo XC90 D5 AWD
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test:Volvo XC90 D5 AWD

22.01.2016 Cuma
TEST:VOLVO XC90 D5 AWD

Volvo için yeni bir çağın başladığını söyleyebiliriz. XC90’ın malzeme ve işçilik kalitesinde ulaştığı noktada premium sınıfın devleri var. Donanım seviyesi çok başarılı olan XC90’ın diğer büyük sürprizleri motor kaputu altındaki 4 silindirli 2,0 lt’lik güç üniteleri. Peki, XC90’da başka ne sürprizler var? Gelin bakalım.

Volvo'nun gösterdiği değişim etkileyici. Çok az otomobil üreticisi bu başarıyı gösterebiliyor. Volvo güvenlik teknolojilerine verdiği önem kadar, tasarım, konfor ve performans konularına da büyük gelişim gösteriyor. XC90 bu gelişimin yollardaki son temsilcisi.

Volvo'nun yeni ön ızgara tasarımı XC90'ın şık ve gösterişli olmasını sağlamış. Yeni nesil far tasarımı LED aydınlatmalarla işlevsel olduğu gibi etkileyici görünüyor. Farlarda başlayan köşeli ve keskin çizgiler karoserin genelinde kullanılıyor. Dik tasarlanmış A ve D sütunları sayesinde görüş açılarından fazla ödün verilmemiş. Yan camlarda geniş yüzeyler oluşturulup, hem görüş açıları hem de kabin aydınlığı arttırılmış.

Aracın arkasına baktığımızda dik stopların tasarımın temelini oluşturduğunu görüyoruz. Plakalık da şık bir şekilde genel tasarımla uyumlu hale getirilmiş. Arka tampondaki krom detaylar, yan cam çerçevesi, kapıların alt kısımları, ön tampon ve panjurda devam ettirilmiş.

Dışarıdaki lüks etkinin kabin içinde de sürdüğünü görüyoruz. Deri döşeme kullanılan iç mekanda kapı içlerinde de derinin sağladığı kalite hissi ihmal edilmemiş. Deri ve yumuşak plastik dışında, kalite algısını arttırmak için kapı içlerinde, orta konsolda ve vites konsolunda alüminyum kaplamalara da yer verilmiş. Bu tercih iç mekana dinamik bir hava da kazandırmış.

Dijital gösterge grubu rahat takip edilebilen bir tasarıma sahip. Diğer Volvolar'dan alıştığımız "tema" özelliğiyle göstergenin rengi ve tasarımı değiştirilebiliyor. Bir diğer dijital ekran da orta konsolda yer alıyor. Orta konsolun merkezinde ki 12,3 inçlik dokunmatik renkli ekran da kalite algısını arttıran bir donanım. Tablet görünümündeki bu ekran, hassasiyeti, yüksek çözünürlüğü ve pratik menüsüyle işlevselliği arttıran bir donanım. İçerisinde, navigasyon sisteminden, elektronik yardımcıların kontrolüne kadar birçok sayfa yer alıyor. Klima ayarları ve koltuk ısıtma kontrolleri de bu ekrandan yönetiliyor. XC90'nın çok özel donanımlarından biri olan ses sistemi için de bu ekrandan, özel ayarlara ulaşılıyor. Ses Deneyimi menüsünden stüdyo, özel sahne ve konser salonu seçenekleriyle çok kaliteli bir müzik deneyimi sunuluyor.

Bowers&Wilkins imzalı müzik sisteminin keyfini yaşamak için konforlu bir yaşam alanı düşünülmüş. Koltuk minderleri uzun süreli sürüşlerde bile konforu gözetiyor. Ön ve arka koltuklarda ısıtma özelliği sunulurken dört bölgeli klima sistemi ve üçüncü koltuk sırasını havalandırma sistemi de konforu arttırıyor.

Kabin içerisindeki yaşam alanı çok geniş. Üçüncü koltuk sırasına bile yetişkinler sığabiliyor. Yüksek tavan tasarımı, üçüncü koltuk sırasına ulaşmayı kolaylaştırırken baş mesafesinde cömert olmasını sağlıyor. Yüksek sürüş pozisyonuyla trafiğe hakimiyet sağlayan XC90, geniş cam yüzeylerin de etkisiyle başarılı görüş açıları sunuyor. İri boyutlar park ve manevra sorunu yaşatsa da, aracın etrafını görmeye yarayan kamera sistemi bu konuda önemli bir avantaj sağlıyor.

Otomobilin içerisinde, hareket halindeyken de konforun ne kadar korunup korunmadığını görmek üzere yola çıkıyoruz. Motoru çalıştırmak için sıradışı bir kontrol düğmesi tasarlanmış. Vites konsolunda yer alan, parfüm kapağını andıran düğme sağa doğru çevrildiğinde motor çalışıyor. 2,0 lt'lik dizel motor çalıştığını hissettiriyor. Hafif bir gürültü ve titreşimle uyanan motorun sesi kısa süre sonra duyulmuyor. Ses yalıtımı başarılı. Motor gürültüsü dışında yol ya da rüzgar gürültüsü de kabin içerisine çok yansımıyor.

Sürüş özelliklerine baktığımızda yerini aldığı birinci nesle göre epey ilerleme kaydettiğini söyleyebiliriz. Yumuşak süspansiyon sisteminin darbe emişi çok başarılı. Bozuk zeminde de kabin içerisine bu durumlar çok az yansıyor. Ancak yumuşak süspansiyon sistemi yüksek karoserle birleşince dinamik sürüş beklentilerinde aşırı karoser salınımına yol açıyor. XC90'ın SUV sınıfındaki rakiplerinin neredeyse binek otomobillere yakın sürüş dinamikleri sunduğu düşünüldüğünde XC90'ın daha fazla geliştirmesi gereken bir yönü ortaya çıkıyor.

Yumuşak direksiyon ve süspansiyon sistemleri düz hat üstünde ilerlerken konfor konusunda çok başarılı. Ancak ani ağırlık transferlerinde yumuşak süspansiyon sisteminin karoser salınımlarını arttırması tedirginlik yaşatabiliyor. Direksiyon ise hızlı yönlendirme isteklerinde çeviklik hissini kaybediyor. Bu tepkilerin benzerini, XC90'ın rakibi Range Rover'da da görmüştük.

Hem sürüşü kişiselleştirmek hem de arazi koşullarına göre de ayarlayabilmek için havalı süspansiyon sistemi de opsiyonların içerisine eklenmiş. Test aracımızda yüksekliği ve sertliği ayarlanabilir adaptif süspansiyon sistemi bulunuyor. Sürüş modlarına göre üç farklı yükseklik sunuluyor. Vites konsolundaki sürüş modu seçeneği kullanılarak süspansiyon sistemi dinamik moda getirilebiliyor. Aynı zamanda direksiyon da daha sert bir yapıya bürünürken özellikle ani şerit değişimleri ve sert dönüşlerde daha net tepkiler verebiliyor.

Bu konuda tecrübesi olmayanlar için, 2.0 lt'lik motorun 2 tonun üstündeki bir ağırlıkla tatminkar sonuç çıkartacağına inanmak zor olacaktır. Bizim tecrübelerimiz ise D5 motorun XC90 ile de hızlanma ve tüketim beklentilerini karşılayabileceği yönündeydi. Test sonucunda da bizim öngörümüze uyan sonuçlar ortaya çıktı. 8,6 saniyelik 0-100 km/s hızlanma tatminkar bir sonuçtan bir adım ötede, başarılı olarak değerlendirilmeli. 225 HP'lik turbo dizel motor 1750 d/d'den itibaren 470 Nm'lik maksimum torka ulaşabiliyor. Alt devirlerden itibaren hızlanma isteğindeki XC90 esneklik testinde de başarılı veriler sundu. 60-100 km/s esneklik testinde 5,0 saniye, 80-120 km/s'de ise 6,5 saniye veri ortaya çıktı. Araç sollamalarında sürücüyü zor duruma bırakmayan XC90, hızlanma kadar tüketim verileriyle de başarılı verilere imza attı.

7,5 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi D5 motorun hızlanma ve tüketim dengesini gözettiğini gösteriyor. Bunun için D5 motor, AWD sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanın uyumuna teşekkür etmek gerekli.8 ileri vitesli otomatik şanzıman konforu bozmadan olabildiğince hızlı çalışıyor.

İstenildiğinde vites koluyla da manuel olarak vites seçimi yapılabiliyor. Pratik kullanım sunan, direksiyon arkasında vites değişim kulakçıkları ise düşünülmemiş. Fren testindeki 37 metrelik 100-0 km/s sonucu XC90'ın bir diğer güçlü yönünü gösterdi.

Rakiplerine baktığımızda XC90'ın 333.020 TL'lik başlangıç fiyatının içlerinde en cazip olduğu görülüyor. Bunun en önemli sebebi 2,0 litrelik turbo dizel motorun alt ÖTV dilimine girmesi. Range Rover 3.0 TDV6'nın başlangıç fiyatı 730.390 TL. Audi Q7 ise XC90'a en yakın başlangıç fiyatı olan 339.576 TL'den satılıyor. Ancak bu 2,0 lt turbo benzinli motor seçeneği. Dizel motor olarak sunulan 3.0 TDI ile Q7'nin fiyatı 497.605 TL. XC90 gibi 2,0 lt'lik turbo dizelle satılan X5'in başlangıç fiyatı 346.060 TL. Ancak XC90 13 bin TL'lik fiyat avantajı dışında standart sunduğu 7 kişilik oturma kapasitesiyle X5'ten ayrılıyor.

Sonuç olarak Volvo merak uyandıran ve çok konuşulacak bir otomobil üretmiş. Zengin donanımı, fonksiyonelliği, kalitesi, geniş yaşam ve yükleme alanı, konforu, ekonomik yakıt tüketimi, başarılı test verileriyle değerlendirildiğinde sınıfının güçlü bir üyesi olarak karşımızda duruyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer