ARKADAŞINA GÖNDER
TEST Skoda Superb 1.6 TDI DSG
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST Skoda Superb 1.6 TDI DSG

28.01.2016 Perşembe
TEST SKODA SUPERB 1.6 TDI DSG

Üçüncü nesille birlikte Skoda’nın amiral gemisinin prestiji arttı. Superb’in motor ve donanım seçenekleri de zenginleşti. En çok arzu edilen 1,6 litre dizel motor ve otomatik şanzıman test sayfalarımıza konuk oldu.

Superb, ikinci nesliyle neredeyse markanın önüne geçip, çok konuşulan bir modeldi. Yeni nesil Superb üretilene kadar da diğer Skoda modelleri de gelişip marka imajını iyice güçlendirdi. Yeni Superb'in ise yine bu imajı arttırıp arttıramayacağı merak konusuyken, konsept versiyona çok yakın bir tasarımla yeni Superb ortaya çıktı. Selefinden 28 mm daha uzun olan Superb, 47 mm artan genişliğiyle çok daha gösterişli görünüyor.

Selefinde yuvarlatılan köşelerle zarif bir görünüm sunan Superb'in hatları, yeni nesilde keskin çizgiler ve sert köşelere yerini bıraktı. Geniş ön panjur, selefiyle benzer formu korurken, yeni nesilde onun da çizgileri keskinleştirilmiş. Profilden bakıldığında köşeli C sütunları dikkat çekiyor. Krom kaplı cam çerçevesinin çizgileri sportifl ik ve şıklığı harmanlayan bir tasarıma sahip. Profildeki keskin çizgiler de genel tasarımlı uyumlu. 80 mm arttırılan dingil mesafesi de profili değiştirdi.

Sınıfının en büyüklerinden olan dış tasarım kabin içinde de cömert bir şekilde değerlendirilmiş. Ön koltuklarda rahatsız olmak mümkün değil. Geniş ve rahat ön koltuklar uzun süreli yolculuklarda bile konforu koruyor. Diz ya da baş mesafesi sorunu yok. Arkada ise Superb'in şovu devam ediyor. Bacak bacak üstüne atıp hala sıkışmadan bu koltuklarda oturulabiliniyor. Baş mesafesi uzun boylular için bile çok cömert. Bu kadar geniş yaşam alanı sunan kabin karşılığında yükleme alanından ödün verilebileceği düşünülebilir. Ancak aksine 565 litre olan bagaj yeni nesilde 30 litre arttırılmış. Ancak bu geniş alanın selefindeki gibi çok yönlü kullanımı kısıtlanmış. Selefinde adeta devrim yaratan çift açılımlı bagaj kapağı yeni nesilde kullanılmıyor. Prestige donanımıyla elektrikli bagaj kapağı sunuluyor.

Otomobilin içerisinde de yeni tasarım anlayışının etkileri hissediliyor. Üç kollu direksiyon simidi selefine göre çok daha sportif görünüyor. Selefinde derin siperlikli, krom çerçeveli analog gösterge grubu, yeni nesilde yerini siperlikleri kaldırılmış, daha sade olan bir tasarıma bıraktı. Daha modern görünen hız ve devir göstergeleri artık daha rahat takip edilebiliyor.

Ön kapı içlerinde kapı tutamakları yenilenerek daha ergonomik olanlarla değiştirilmiş. Kapı içlerindeki eşya gözleri de genişletilmiş. Ergonomiyi arttırmak için mekanik el freni yerini elektrikli olana bırakmış. Bu sayede vites konsolunda daha geniş kapaklı eşya gözü kazanılmış. Vitesin hemen arkasında küçük eşyalar için alan oluşturulmuş. Kabinde kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi de arttırılmış. Ön konsolun üstünde yumuşak plastik malzemeye yer verilmiş. 6,5 inçlik dokunmatik ekran Style donanımdan itibaren standart olarak sunuluyor. Vites kolunun hemen yanında yeni bir donanım, "Mode" düğmesi göze çarpıyor. Sürüş modları arasında, normal, konfor, eko ve spor seçenekleri yer alıyor. Motor ve vites geçişlerini etkileyen bu sürüş kişiselleştirme sistemi konfor ve sürüş kalitesini iyileştiriyor.

MQB platforumdan yükselen Superb'in sürüş dinamikleri de iyileştirilmiş. Ani şerit değiştirmelerinde otomobil stabil kalıyor. Ağırlık transferlerinde karoser salınımları kontrol altında tutulabiliyor. Direksiyon konforu gözetirken, ani yönlendirme isteklerine hızlı cevap verebiliyor. Bozuk zeminlerde bile darbe emişi başarılı olan süspansiyon sistemi konforu sürdürüyor.

Konforu arttıran bir diğer donanım, bu sınıfın olmazsa olmazı, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi Style donanımından itibaren standart olarak sunuluyor. Direksiyon kolunda zor bir konumda olan Start tuşuna basıp, motoru çalıştırıyoruz. Test aracımızda 120 HP'lik turbo dizel motor bulunuyor. Selefinden daha güçlü olan bu motorun önceliği hızlanma değil. Fabrika verilerine göre çok yakın test sonuçları elde edilse de 11,5 saniyelik 0-100 km/s verisi etkileyici değil. Ani hızlanma talepleri dışında kabul edilebilir olabilen bu değer, otoyol kullanımında ve şehir içi hızlanmalarda sorun yaşatmıyor. Ancak ara hızlanma ve araç sollamalarında ihtiyaç duyulan ataklığı tam sağlayamıyor. Önceliği olan yakıt ekonomisi konusunda 6,0 lt/100 km'lik test tüketimiyle göz dolduruyor. 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman sürüş konforunu korurken hızlanma isteklerinde tatminkar çalışıyor.

Genel olarak değerlendirme yapınca Superb'in geniş yaşam ve yükleme alanını modern bir karoserde birarada bulmak isteyenler hitap ettiğini görüyoruz. 1.6 TDI DSG de beklentileri karşılıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer