ARKADAŞINA GÖNDER
TEST SsangYong Tivoli 1.6 XDI AT
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST SsangYong Tivoli 1.6 XDI AT

04.02.2016 Perşembe
TEST SSANGYONG TİVOLİ 1.6 XDI AT

Koreli üretici, SUV, crossover ve pikap konusundaki tecrübesini Tivoli ile modern bir noktaya taşıdı. Yeni tasarım dilinin yanı sıra 1,6 litrelik benzinli ve dizel yeni motorlar da Tivoli ile yollara çıktı.

Köşeli çizgilerle şekillenen Tivoli, SsangYong ailesinin genel tasarım anlayışının yenilenmiş halini temsil ediyor. LED gündüz farları tasarıma modernlik kazandırmış. Kaslı çamurluk çizgileri Tivoli'yi sportif gösterirken geniş çamurluk yuvalarını 18 inçlik lastik ve jant seti ancak doldurabilmiş. 1600 mm yüksekliğindeki Tivoli'nin zeminden yüksekliği 167 mm. Yani crossover sınıfının ortalamalarına uygun. 4202 mm'lik uzunluğuyla tam bir şehir otomobili boyutları sunan Tivoli'nin 2600 mm'lik dingil mesafesi ise geniş kabinin habercisi.

Modern ve sade çizgiler kokpitte de devam ediyor. Kontrol düğmeleri orta konsolda toplanmış. Ancak tasarıma şıklaştırmak adına tercih edilen ince düğmeler ergonomiden puan kaybettiriyor. Orta konsoldaki düğme grubu arasında, üstünde koltuk logoları olan dairesel iki kumanda da yer alıyor. Sürücü tarafında olan hem ısıtma hem de soğutma özelliğini kontrol ediyor. Sağdaki ise ön yolcu koltuğunu ısıtmak için kullanılıyor. Bu iki kumanda arasında USB ve HDMi girişleri yer alıyor. Dokunmatik multimedya ekranı kullanımı kolaylaştıran çok başarılı bir ara yüze sahip. Çözünürlüğü de oldukça başarılı. Geri vites kamerasının görüntüsü de net bir şekilde izlenebiliyor.

Kokpitin üst kısmında yumuşak plastik malzemeler kullanılıp kalite arttırılmış. Kalite algısını artırmak için orta konsolda ve direksiyon üstünde parlak siyah ve gri renkli kaplamalara da yer verilmiş. Üç kollu deri kaplı direksiyon simidinin ergonomisi başarılı. Altı düzleştirilen direksiyon simidi arkasından analog gösterge grubu rahat izlenebiliyor.

Ön ve aka koltuklarda baş ve diz mesafesi sorunu yaşanmıyor. Dik A ve D sütunları görüş açılarının başarılı olması için temel oluşturuyor. Geniş cam yüzeyler de kabinin aydınlık olmasını sağlıyor. Açılabilir cam tavan da hem aydınlığı hem de kabin içerisinin hava sirkülasyonunu arttırıyor.

Tivoli'nin kabininde pratik detaylara da yer verilmiş. Ön koltuk sırtlıklarının arkasında lastiklerle açık bir eşya gözü oluşturulmuş. Koltuk arkalarında da sert kaplamalar kullanılarak arkadakilerin ön koltuklarda oturanların sırtlarına rahatsızlık vermesi engellenmiş. Vites kolu önünde ve ön koltukların arasındaki kolçağın altında küçük eşya gözleri oluşturulurken geniş bir torpido gözü de bulunuyor. Tivoli'nin motor seçeneklerini 1,6 litrelik dizel ve benzinli motorların oluşturuyor. Her iki motorla da otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi seçenekleri sunuluyor. 69.750 TL'lik başlangıç fiyatına sahip versiyonda 1,6 lt benzinli motor, manuel şanzıman ve önden çekiş sistemi bulunuyor

Test aracımızın motor kaputu altında 115 HP'lik dizel yer alıyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanlı test aracımız hızlanma konusunda çok istekli değil. Şanzımanın odaklandığı konu konfor. Sürücüyü vites değiştirme zahmetinden kurtaran 6 ileri vitesli otomatik sarsıntısız ve akıcı vites geçişleri sunuyor. Ani hızlanma isteklerinde ise yeterli çabukluğu gösteremiyor. Bu gibi durumlarda, özellikle vites düşürme ihtiyaçlarında manuel olarak da vites kolu üstündeki düğme kullanılarak kontrol etmek mümkün. 7,0 saniyelik 60-100 km/s ve 9,9 saniyelik 80-120 km/s test verilerine baktığımızda esneklik verilerinin makul olduğunu söyleyebiliriz. Fabrika verisine çok yakın bir sonuç ile 12,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma test verisi de makul olarak değerlendirilebilir. 6,6 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle de ekonomik .

Tivoli'nin orta konsoldaki ince tuşlarının birinin üstünde de direksiyon logosu yer alıyor. Buna basıldığında elektrikli direksiyon, sportif, konfor ve normal seçenekleri sunuyor. Konfor modunda park ve manevralarda rahat kontrol edilebiliyor. Sport modunda ise direksiyon sert bir yapıya bürünüyor. Ani ağırlık transferleri ve dönüşlerde direksiyonun geri bildirimleri yetersiz kalıyor. Yönlendirme hassasiyeti daha iyi olmalıydı.

Genel olarak değerlendirildiğinde, küçük boyutlarına rağmen geniş bir yaşam ve yükleme alanı sunan Tivoli'nin kokpitinde fonksiyonelliğe önem verildiği görülüyor. Malzeme kalitesi ve donanımıyla da tatminkar olan Tivoli dizel motoruyla yakıt ekonomisini gözetiyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer