otohaber_logo
Test Merkezi
Karşılaştırma:Ford Kuga, Hyundai Tucson
SUV ve crossoverlarda otomatik şanzımanlı ve dizel motorlu araçlar daha çok arzulanıyor. Buna rağmen benzinli motora sahip Hyundai Tucson ve Ford Kuga güçlü motor, zengin donanım ve makul fi yatla rakiplerine diş gösteriyor.
Karşılaştırma:Ford Kuga, Hyundai Tucson
Herkesin ağzında SUV ve crossoverlar var. Neden olmasın? Genelde bu sınıfın üyeleri gösterişli tasarımıyla dikkat çekerken, sınıfın gereği olan avantajlara da sahip. Örneğin yüksek sürüş pozisyonu sayesinde görüş açısı avantajı sağlamaları, yüksekte ve iri bir kütlenin içinde daha güvenli hissettirmeleri gibi. Kuga ve Tucson da bu kriterleri karşılayan iki rakip.
Bu sınıft aki modellerin tercih edilmesinde önemli pay oynayan özelliklerden biri de otomatik şanzıman; bu iki rakibin bir diğer ortak yönü. Tıpkı turbo benzinli motorları ve 4 tekerlekten çekiş sistemleri gibi. Her iki rakipte de küçük silindir hacimli, turbo beslemeli benzinli motor sunuluyor. Kuga'nın 1,6 lt 180 HP'lik motorunun yerini alan 1,5 lt 182 HP'lik yeni bir motoru var. Maksimum torku 1600 ile 5000 d/d arasında 240 Nm.
Tucson ise 1,6 lt turbo benzinli motoruyla 177 HP güç sunuyor. 1500 ile 4000 d/d arasında 265 Nm maksimum torka ulaşıyor. Bu rakamlar kompakt spor otomobiller için performans habercisi. Bu iki rakip arasında ise Tucson sınıfının iyi hızlananları arasında yer alıyor. Kuga'nın güç fazlası olsa da Tucson tork üstünlüğü ve 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanıyla daha iyi 0-100 km/s hızlanması sunuyor. Test verilerine bakıldığında Tucson 0'dan 100 km/s'ye 9,3 saniyede ulaşırken, Kuga 11,2 saniyede hızlanıyor.
Hızlanma verileri kadar önem verilen bir diğer kriter de yakıt tüketimi. Hızlanma verileriyle, yakıt tüketimi de benzer sıralamada gidiyor. Tucson 9,5 lt/100 km'lik test tüketimiyle kayda geçerken, Kuga 11,0 lt/100 km ortalama test tüketimi sağladı.
Sürüş özelliklerini değerlendirdiğimizde Kuga'nın bu sınıft aki en dinamik model olduğunu söylemeliyiz. Yol tutuş konusunda referans olabilecek noktada. Ama bu dinamiklik yorucu da olabiliyor. Sert direksiyon sistemi ve süspansiyon konfordan ödün verilemesine yol açıyor.
Tucson ise çok daha konforlu bir direksiyon sistemine sahip. Yumuşak direksiyon sistemi yönlendirme hassasiyetiyle tatmin kar. Yüksek hızlarda ise Kuga'nın aksine direksiyon biraz hissizleşiyor. Tucson'un konforu gözeten süspansiyon sistemi ise Kuga kadar olmasa da güvenli hissettiriyor. Tucson'un hızlanma ve yakıt tüketimi konularında öne çıkmasına rağmen, Kuga'nın dinamik sürüş tecrübesi sunması da buna öncelik tanıyanları kendine çekecektir.
Kabin içerisine geçtiğimizde ön koltuklarda Tucson'un daha ferah hissettirdiğini söyleyebiliriz. Bunda açık renkli konsol tasarımı kadar sade tasarımın da etkisi var. Kuga'nın ön konsolu adeta sürücünün üstüne geliyor gibi tasarlanmış. Bu da ferahlık olgusunu azaltıyor. Modern ve sportif bir tasarım isteyenler bu durumdan memnun olabilir. Her ikisinde de malzeme ve işçilik kalitesi tatminkar seviyede. Donanımlar ise oldukça zengin. Genel olarak değerlendirildiğinde Tucson'un küçük bir başlangıç fiyat farkı karşılığında daha hızlı, ferah ve ergonomik bir araç sunduğu görülüyor. Kuga'nın ise konfordan ödün verip sürüş kalitesine önem verenlere hitap eden bir tarzı var.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.