ARKADAŞINA GÖNDER
Sürüş İzlenimi:Seat Ibiza Cupra
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Sürüş İzlenimi:Seat Ibiza Cupra

11.02.2016 Perşembe
SÜRÜŞ İZLENİMİ:SEAT IBİZA CUPRA

Seat’ın Cupra logosu taşıyan en küçük modeli Ibiza Cupra, büyüyen motoruyla daha güçlü ve hızlı ama en önemlisi hala bir “küçük çılgın”*

İspanyollar sıcak ve keyifl i insanlar. Yeme-içme alışkanlıkları, futbolları, çalışma düzenleri derken bu liste daha uzar gider. Ama bizi ilgilendiren kısmına odaklanacak olursak, İspanyollar ateşli ve keyifl i otomobiller üretmekte de iyiler. Seat, ikinci nesil Ibiza'dan bu yana otomobilin Cupra versiyonlarını üretiyor. Cup Racing'in (Kupa Yarışı) kısaltmasını temsil eden Cupra, 1996 yılından bu yana en güçlü ve hızlı Ibiza'larda karşımıza çıkan bir isim. Küçük sınıft a pratik ve ekonomik kullanım özellikleriyle en uzun soluklu modellerden biri olan Seat Ibiza, ömrünün üçüncü baharını yaşarken en ateşli versiyonu olan Cupra da artık yepyeni bir motorla karşımızda.

Turbo beslemeli ve kombine (direkt- endirekt) enjeksiyonlu yeni 1.8 TSI motor, 192 HP güç üretiyor. 1,4 lt'lik çift aşırı beslemeli önceki motora göre gücün 12 HP artırılması bir yana, en büyük iyileştirme maksimum torkta yapılmış.

Yeni Ibiza Cupra, selefindeki 250 Nm maksimum tork yerine, 1450-4200 d/d gibi çok geniş bir devir aralığında artık 320 Nm maksimum tork üretiyor. Bu da tüm yol koşullarında yüksek bir çekiş gücü sağlıyor. 0'dan 100 km/s hıza 6,7 saniyede ulaşma süresi ve saatte 235 kilometreyi bulan maksimum hız, Ibiza Cupra'yı küçük spor otomobillerin üst sıralarına yerleştiriyor. Cupra Drive Profile adı verilen sürüş profili belirleme özelliği sayesinde bu küçük spor otomobili, farklı kullanım özelliklerine adapte etmek kolaylaşıyor. Cupra Selective Suspension adı verilen uyarlanabilir süspansiyon sistemi, sürücüye konforlu ve spor süspansiyon ayarlarından birini seçme imkanı veriyor.

Konfor modunda günlük şehir kullanımında veya uzun yolculuklarda yeterli gelecek bir rahatlık sunabilen Ibiza Cupra, spor ayarındaysa beklentilerin hakkını veren bir dinamizm sunuyor. XDS adı verilen elektronik diferansiyel kilidi, savrulma eğilimini azalttığı gibi özellikle hızlı viraj dönüşlerinde etkileyici bir yol tutuşu sunuyor.

Cupra'nın yol tutuş dengesini neredeyse 4 tekerlekten çekişli karakterinde olarak tanımlamak mümkün. Sert ve agresif bir sürüş tarzında dahi dar virajlarda arkasını bırakmayan "poco loco"*, virajlardan da tıpkı girdiği gibi kendinden emin bir biçimde çıkıyor.

192 HP gücündeki motor, küçük otomobile çok ciddi bir performans kazandıran bir makine olmakla birlikte, asla insanı yoran, agresif bir çalışma karakterine sahip değil. Aksine günlük kullanımda göze batmayacak kadar sakin ve dengeli. 6,0 lt/100 km olarak açıklanan fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi, elbette ki ancak özel koşullarda elde edilebilecek bir değer. Ancak şunu da söylemeliyiz ki, sakin kullanımda 7,0 lt/100 km ve agresif bir sürüş tarzında da 9,0 lt/100 km olarak karşımıza çıkan yakıt tüketimi de sunulan performansa göre başarılı. Yokuş kalkış desteği, ikincil çarpışma fren sistemi ve yorgunluk tespit sistemiyle tamamlanan ESP de (elektronik stabilite programı) Ibiza Cupra'nın standart güvenlik paketinin içinde yer alıyor.

SONUÇ: Türkiye pazarında önemli bir hayran kitlesi olan Seat Ibiza Cupra, yeni motoruyla belki biraz daha pahalı bir otomobil haline gelecek ama sunduğu performans ve yeni motorun akıcılığı selefinin çok daha önünde.

Yazı: Onno Usta Barselona-İspanya