otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş İzlenimi:Renault Megane HB
Dördüncü nesliyle yollara çıkmaya hazır olan Megane ile tanışmaya, Avrupa’nın en uç noktasına kadar gittik. Yeni marka yüzüyle bizi karşılayan Megane, sıradışı aydınlatma grubuyla sınıfına yeni bir imza atıyor.
Sürüş İzlenimi:Renault Megane HB

Tamamen yenilenen Megane, dördüncü nesliyle sınıfının en iddialı modellerinden biri olmaya aday. Megane'ın rakipleri arasından daha ilk bakışta ayırt edilmesi için geliştirilen aydınlatma sistemi de ilk dikkat çeken yenilik. Edge Light olarak adlandırılan aydınlatmada otomobilin olduğundan daha büyükmüş gibi algılanmasını sağlayan uzun çizgiler oluşturulmuş. Farlarda tamponun içerisine kadar uzanan C formundaki LED gündüz aydınlatmaları farları olduğundan büyükmüş gibi hissettiriyor. Neredeyse tek parça gibi tasarlanan stop lambalarının LED çizgileri de otomobilin geniş görünmesini sağlıyor.

Aydınlatma grubunun otomobili geniş ve iri hissettirmesi haricinde de otomobilin boyutlarındaki "gerçek" değişimlere göz atalım. Selefinden 64 mm uzun olan yeni Megane'ın dingil mesafesi de 28 mm arttırılmış. Daha geniş bir yaşam alanı elde edilmek için yapılan bu artışlar dışında yol tutuş için de boyutlarda düzenlemeler yapılmış. Ağırlık merkezini düşürmek için 25 mm alçaltılan otomobilin ön iz açıklığı 39 mm arttırılmış.

Megane ile ilk karşılaşmamızda yeni tasarımın ve boyutların selefinden çok daha atletik göründüğünü fark ettik. Otoparkta GT-Line donanımlı araçlara yöneldik. Standart Megane donanımında, Renault logosu etrafında yatay çizgili ön panjur yer alırken, GT-Line donanımında petek yapılı bir ön panjur yer alıyor. Ön tampondaki hava girişi de daha geniş. Standart versiyona göre çok daha agrasif görünen Megane GT-Line sadece tasarımındaki değişikliklerle de değil sürüşüyle de etkiliyeci bir fark yarattığını yola çıktıktan kısa sürede hissettirmeyi başardı.

GT-Line'a özel spor ön koltuklara kurulduğumuzda rahat ama sportif bir otomobilde olduğumuzu anlamıştık. Çarpıcı mavi karoser renginin detayları deri kaplı direksiyon simidinin dikişlerinde, vites kolu üstünde, kapı içinde ve koltuk döşemelerinde devam ettirilmiş. Yuvarlak olması için çok emek harcandığı belirtilen direksiyon göbeği altındaki üçüncü kol üstünde de mavi renkli zemin üstüne GT logosu kullanılarak sportif his kabin içerisine yansıtılmış. Buraya kadar GT etkisi yeterli ancak bunu biraz daha fazla vurgulamak için düşünülen kapı içleri ve orta konsolun sürücü tarafındaki mavi renkli çıtalar ise tasarımın genel bütünlüğüyle çok uyumlu değil.

Alüminyum pedallar, vites kolu ve vites konsolundaki alüminyum detaylar da sportif algıyı arttıran unsurlardan. Alüminyum malzemenin sportifl iği kadar orta konsol üstündeki yumuşak plastik malzeme, deri görünümlü kapı içi kaplamaları, deri ve kumaş kullanılan koltuk döşemeleri de kalite algısını arttırıyor.

Megane'da kalite ve fonksiyonelliği arttıran bir diğer donanım da merkeze konumlandırılan 8,7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı. Geçtiğimiz aylarda Renault Talisman modelinde tanıştığımız multimedya sistemi Megane'ın da kabin içerisini zenginleştiriyor. Ekranın çerçevesini oluşturan ve üstünde dokunmatik kontrol düğmeler bulunduran mat siyah kaplama ise kalite algısını azaltırken leke tutması da bir dezavantaj. Bu düğmelerin yerlerinin tam olarak algılanamaması da ergonomi puanı kaybettiriyor.

Otomobilin sürüş dinamiklerinin nasıl olduğunu incelemeye başlamadan önce uygun yol koşulları oluşana kadar kabin içerisini detaylı bir şekilde inceledik. Sıra Bose logolu ses sistemine geldi. Bu otomobil için özel olarak geliştirilen ve opsiyonel olarak sunulan ses sistemi çok güçlü. Ses dağılımı da çok iyi olan sistemde müzik keyfi artıyor. Megane GT-Line'ın sportif sürüşünü fark ettiğimiz ilk nokta ise bu iç mekan taramasında karşılaştığımız R.S. Drive düğmesi sayesinde oldu. Multimedya ekranı altında masum bir düğme olarak yer alan R.S. Drive'a bastığımızda gösterge grubu kırmızı renge büründü. Motor sesi kabin içerisine yansımaya başladı. Bu çok etkileyici bir ses tonu olmasa da sportif bir sürüşün habercisiydi. Gaz pedalı artık çok daha hassas. Direksiyon daha sert bir yapıya büründü. Keskin dönüşlerde bile çok itaatkar. 7 ileri vitesli EDC, daha hızlı vites geçişleri sunuyor. 1616 cc'lik turbo benzinli motor her ne kadar ülkemiz için vergi mağduru durumda olsa da 205 HP'nin verdiği keyif, sipariş ile Türkiye'de Nisan ayından itibaren yaşanabilecek.

Hızlanma kadar etkileyici bir özellik de bu sınıft a ilk kez sunulan 4 tekerlekten yönlendirme sistemi. 4Control olarak adlandırılan sistem Talisman'da kullanılan ile aynı. Hıza göre, ön tekerleklerle aynı ya da zıt yönde arka tekerlekler de yönlendirilebiliyor. Bu da daha küçük derece ile direksiyonla yön verilip daha keskin yönlendirme özelliği kazanılmasını sağlıyor.

Megane GT-Line'da gördüklerimiz, kompakt hatchbackler arasında Megane'ın çok güçlü bir rakip olacağının göstergesi.

SONUÇ: Türkiye'ye 1.2 TCe ve 1.6 115 HP olmak üzere iki benzinli, 1.5 dCi 90 HP, 110 HP ve 1.6 dCi 130 HP olmak üzere 5 motorla ithal edilecek Megane, opsiyonel olarak 205 HP'lik turbo motorla geniş seçenek sunuyor.

Yazı: Koray Kodal/Portekiz-Lizbon

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.