Station karoserlerin ne kadar ergonomik olduğu, hatchbackler kadar sportif görünebildiğinin iyi bir örneği de Seat Leon ST. Bu station, FR donanımıyla gelen sportif görünüm dışında, dinamik bir sürüş ve yakıt ekonomisi de vaat ediyor.
Leon ST ile yola çıktığımızda ilk kalkış anında çok atak olabilen otomobille karşılaşıyoruz. 150 HP'lik gücüyle performans isteklerine hızla yanıt verebiliyor. Ara hızlanma isteklerinde de canlı olan 1.4 EcoTSI, yakıt ekonomisi konusunda ise birçok karaktere bürünebiliyor. Yolda sakin ilerlerken gösterge grubu ortasındaki ekranda "2 silindir modu" yazısı beliriyor. Dört silindirli motor, sürüş tarzınıza göre daha fazla güce ihtiyacınız olmadığını tespit edip, iki silindiri beklemeye alıyor. Bu sayede daha ekonomik bir sürüş elde edilebiliyor. Test ölçümlerine göre 5,8 lt/100 km olan ortalama test tüketimi, böyle bir otomobil için ekonomik değerlendirmesini hak ediyor. Silindir teknolojisi ve 7 ileri vitesli otomatik şanzıman uyumunun başarılı bir sonucu.
Fiyatına baktığımızda, ilk önce yüksek olduğu algısı ortaya çıkıyor. Benzinli bir kompakt sınıf otomobil için 78.500 TL'lik başlangıç fiyatının karşılığında sadece ekonomik ve dinamik motor sunulmuyor. Bu motorla uyumlu, hızlı çalışan ve konforu gözeten bir şanzıman da geliyor. Donanım listesi de eksiksiz sayılır.
FR donanımıyla gelen Leon ST 1.4 TSI EcoTSI DSG'de bu donanıma özel spor süspansiyon sistemi sunuluyor. Bu sayede dinamik bir sürüş tecrübesi yaşatan Leon ST FR'ın, ani şerit değişimleri ve köşe dönüşlerindeki net yönlendirilmesi sürüş güvenliğini arttırıyor.
Bu donanımla gelen 18 inçlik jantlardan, LED far ve stoplara, açılabilir cam tavandan seçilebilir sürüş modu gibi sürüş kalitesini etkileyen donanımlara kadar neredeyse eksiksiz.
Sonuç olarak istenilen fiyat karşılığında, sportif station karoseri altında geniş yaşam ve yükleme alanı, ekonomik ve dinamik bir sürüş tecrübesi sunuluyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer