ARKADAŞINA GÖNDER
Test:Range Rover Evoque 2.0 TD4 4WD
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test:Range Rover Evoque 2.0 TD4 4WD

18.02.2016 Perşembe
TEST:RANGE ROVER EVOQUE 2.0 TD4 4WD

Evoque, Range Rover markasına ulaşmanın en uygun yolu olarak üretiliyor. İlk etapta Türkiye’ye sadece 2.0 turbo benzinliyle ithal edilen Evoque’un 2.2 lt’lik dizel motorlu versiyonu tercih edilmiyordu. Makyaj sonrasında eklenen 2.0 lt turbo dizel motorla artık pazarda daha fazla söz sahibi olabilir.

Tasarımıyla yıllarca eskimeyecek gibi görünen Evoque yine de bir güncelleme operasyonu geçirdi. Makyajla birlikte daha geniş hava girişleri sunan tampon kullanılarak sportiflik algısı arttırılmış. Farlarda LED seçeneği sunulurken LED gündüz aydınlatmaları ve stopların da tasarımları değiştirilmiş. Kabin içerisine geçtiğimizde, yeni dokunmatik renkli ekranın biraz daha büyüdüğünü görüyoruz. Selefine göre daha rahat algılanan ekranın çözünürlüğü de iyileştirilmiş. Genel olarak değerlendirdiğimizde malzeme ve işçilik kalitesi tatminkar. Ancak premium rakipler arasında bu konuda çok daha başarılı olanlar da var. Porsche Macan'ın bu fiyat seviyesinden başlaması çıtayı yükseltiyor.

Tasarımdan çok daha önemli bir yenilik motor kaputu altında yer alıyor. Makyaj öncesinde sunulan 2,2 lt 150 HP'lik dizel motor, yüzde 145'lik ÖTV dilimine girmesi sebebiyle tercih edilmiyordu. Evoque makyaj sonrasında ise yüzde 90'lık ÖTV dilimine giren 2,0 lt'lik turbo dizele kavuştu. Jaguar-Land Rover için geliştirilen Ingenium motor serisinden olan 2,0 litrelik motorun 150 ve 180 HP'lik versiyonları bulunuyor. 150 HP'lik versiyon sadece 4x2 ile satılırken, test aracımız 180 HP güç üreten, 4x4 çekiş sistemine sahip olanıydı.

İlk çalışma anında dizel olduğunu hissettiren motor yolculuk sırasında gürültü ya da titreşimiyle konfordan çalmıyor. Hızlanma konusunda ise 2.0 Td4'ün çok iddialı olduğu söylenemez. 10 saniyelik 0-100 km/s hızlanma verisi şehiriçi kullanımlarında yeterli olsa da, ara hızlanma isteklerinde hantal kalıyor. Gaz pedalına tam olarak basıldığındaysa Evoque'un 9 ileri vitesli otomatik şanzımanı sert bir şekilde vites küçültüp, beklenenden fazlasını veriyor. Bu durum rahatsız edici ve sert bir hızlanma geçişine yol açıyor. Ortalama test tüketimine baktığımızda ise 7,8 lt/100 km'lik verinin makul seviyede olduğunu görüyoruz.

Sürüş özelliklerine baktığımızda, direksiyon ve süspansiyon sistemlerinin sert ayarları dikkat çekiyor. Sportiflik isteyenleri memnun edecek olan bu ayarlar, konfor beklentisinde olanları yorabilir. Fren pedalı çok yumuşak olan Evoque'da, özellikle ani frenlemelerde ayağınızın içeri doğru gömülmesi hoş değil.

Genel değerlendirmede Evoque'un, dinamik görünen, sportif sürüş özellikleri sunan SUV müşterilerini memnun edebileceğini söylemek mümkün. Yeni dizel motoruyla da makul hızlanma ve tüketim verileriyle benzinli motorludan daha cazip fiyatlı bir seçenek sunuyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer