Kırmızı rengiyle kışkırtıcı görünen i30 geniş hava girişli ön tamponuyla farklı olduğunu ilk anda hissettiriyor. Sportif ön tampon kadar arka tamponda da değişikliğe gidilmiş. Difüzör ile fark yaratılırken, çift egzoz çıkışı da bu i30'a özel.
Kabin içerisinde bu i30'a özel kırmızı renkli vites topuzu, kırmızı renkli döşemeler ve spor tipteki ön koltuklar da alıştığımız i30'lardan farklı. Peki bu "alışmadığımız" i30'un tasarım dışındaki bir başka farkı yok mu? Var, motor kaputu altında.
1.6 GDI turbo benzinli motor, Türkiye'deki en hızlı i30'u sunuyor. 186 HP'lik turbo benzinli motor 5200 d/d'den 5500 d/d'ye kadar bu gücü koruyor. 1500 d/d ile 4500 d/d arasında ulaşılan 265 Nm'lik tork da i30'a alt devirlerden itibaren başarılı bir ivmelenme yeteneği sağlıyor. Önden çekişli i30'un tutunma sorunu yaşamaması da güç aktarımının başarılı bir şekilde gerçekleştirildiğini gösteriyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın vites geçişleri belirgin vites yolları sayesine hızlı gerçekleşebiliyor. 8,0 saniyelik 0-100 km/s fabrika verisine yakın bir sonuç olan 8,5 saniyelik test verisi başarılı bir sonuç. Esneklik verileri de başarılı ara hızlanma değerleri sağlıyor.
Konu yakıt ekonomisine geldiğinde de 7,8 lt/100 km'lik ortlama test tüketimi makul bir sonuç ortaya çıkartıyor.
Başarılı motor ve şanzıman sürüş keyifini arttırıyor. Ancak aynı etkiyi direksiyon sistemi sunamıyor. Elektrik destekli direksiyon her ne kadar "spor" özelliği sunsa da beklenilen netliği sunamıyor.
Kompakt sınıftaki rakiplerine bakıldığında benzer güç sunabilen, benzer silindir hacimli motora sahip bulmak güç. Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Multi- Air 170 HP güç ve otomatik şanzımanla 84.950 TL'den satılıyor. Alfa Romeo Giulietta'ya göre daha güçlü olan i30'un fiyatı da daha cazip. Genel değerlendirmede, fazla rakibi olmayan i30 1.6 GDI turbo zengin donanımı ve güçlü motorun sunduğı hızlanma performansıyla "özel" bir otomobil olmuş.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer